Gå til innhold

Kontakt med dyr via psykiatrien

Anbefalte innlegg

Skrevet

Vet noen av dere om psykisk syke kan få hjelp via psykiatrien å komme i kontakt med dyr? I form av å passe en hund en gang i uka fast, osv. Ikke ridning.

Dette gjelder Trondheim.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Vet noen av dere om psykisk syke kan få hjelp via psykiatrien å komme i kontakt med dyr? I form av å passe en hund en gang i uka fast, osv. Ikke ridning.

Dette gjelder Trondheim.

Vet det finnes noen prosjekt hvor psykisk syke jobber på gård faste dager i uka. Inn på tunet kaller de det her. Ellers kan du jo kontakte dyrebeskyttelsen og høre om de trenger hjelp eller vet om noen som trenger.

Skrevet

Vet det finnes noen prosjekt hvor psykisk syke jobber på gård faste dager i uka. Inn på tunet kaller de det her. Ellers kan du jo kontakte dyrebeskyttelsen og høre om de trenger hjelp eller vet om noen som trenger.

Hvordan kommer jeg i kontakt der? Det hørest fint ut. Skal nevnes at jeg ikke er ekstremt psyksik syk..

Må jeg via lege her eller?

Skrevet

Hvordan kommer jeg i kontakt der? Det hørest fint ut. Skal nevnes at jeg ikke er ekstremt psyksik syk..

Må jeg via lege her eller?

Jeg har ikke helt greie på hvordan man kommer inn på slike tiltak. Men, regner med du må gå via legen eller Nav. Ta en telefon og spør. ;)

Skrevet

Jeg ville tatt kontakt med psykiatritjenesten i kommunen, de burde ha kontroll på slike tilbud.

Skrevet

Sliter i perioder med en depressiv lidelse. Dyr gjør underverker med hverdagen, du har ikke vurdert å få deg en katt eller hund selv ?

Skrevet

Heng opp lapp på lokalbutikken på eget initativ at du gjerne går tur med hund (er lov å skrive at man f eks kun ønsker en fast hund, ikke tilbyr hundelufting til alle som ringer osv). Ellers bør ditt distriktspsykiatriske ha flere tips om konkrete gårder, kontaktpersoner etc men det er ikke alltid psykiatrien møter en på sine premisser.

Skrevet

Kontakt NODAT (Norsk organisasjon for Dyreassistert Terapi) www.nodat.no, eller kontakt Antrozoologisenteret i Oslo (www.antrozoologisenteret.no), det kan hende de har kollegaer i Trondheim. Dyreassistert Terapi er relativt nytt i Norge, men jeg vet at de driver med det både i Oslo og Bergen, så meget mulig i Trondheim også.

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...