Gå til innhold

Ville du fjernet mellomrommet mellom fortennene om du hadde det og hadde pengene til å gjøre det?

Regulere tenner  

74 stemmer

1. 1. Hadde du fikset tennene dine om du ikke klarte å smile med tennene og i tillegg hadde pengene til å få det gjort?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Ja, jeg vil fjerne mellomrommet jeg har mellom fortennene mine, men jeg sliter virkelig med å velge selv, som jeg gjør med alt i livet mitt.

Jeg har hatt lyst til å fjerne mellomrommet siden jeg var 12-13 år, nå er jeg 22. Jeg smiler aldri med tennene og jeg er flau over å vise tennene mine. For meg har tenner veldig mye å si og jeg har alltid hatt lyst på helt perfekte tenner. Helt siden den første tannlegen min sa til meg ; "Tennene dine er helt perfekte uten om det, pg pekte på mellomrommet mitt. Etter hun sa det har jeg aldri smilt med tenna mine. Jeg vil så gjerne slippe å ha det mellomrommet.

Jeg klarer bare ikke å ta valget selv :(

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Ja, jeg ville fjernet det.

• Liker 1
Skrevet

Nei, jeg ville heller fått hjelp med tankene rundt problemet. Mellomrom kan være veldig søtt. :)

• Liker 5
Skrevet

Vil du, så vil du. Kan du, så kan du.

Skrevet

Tror jeg ville rådført meg med tannlegen jeg. Men av kosmetiske grunner alene - tror ikke det. Syns det er sjarmerende med litt mellomrom mellom fortennene.

• Liker 3
Skrevet

Jeg hadde mellomrom da jeg var liten, men det vokste sammen. Skulle så gjerne hatt det fortsatt! Så, nei, jeg ville ikke fikset det.

• Liker 2
Skrevet

hmmmm... Blæ

Skrevet

Jeg hadde mellomrom før, men fjernet det. Er utrolig glad for det, har ikke angret! Som deg smilte jeg aldri med tennene, holdt meg foran munnen osv.. Ikke nå lenger :biggrin:

Så ja, ville fjernet det. Spesielt når det plager deg så mye..

Skrevet

Aner ikke. Kommer an på.

Husker hun syngedama Lene Marlin, hun var så søt med det mellomrommet hun hadde, det ga ansiktet hennes særpreg. Nå har hun forlengst fjernet det, og er blitt sånn tretten-på-dusinet-dame. Mye finere før.

• Liker 6
Skrevet

Jeg synes mellomrom mellom tennene er kjempefint, og har generelt sansen for både det, en skjev tann el, litt særpreg. Er det veldig stort? Du kan jo trøste deg med at flere av de store modellene har det og da, som Lara Stone :)

• Liker 1
Skrevet

Hvis det plager deg mye, hadde jeg fjernet det. Men jeg syns både det er pent og søtt! Kjæresten min (gutt, altså) har det, og det var en av de tingene rent utseendemessig jeg falt for. Han har verdens søteste og fineste smil! Så jeg tror nok flere syns det er pent enn du tror ;)

• Liker 3
Gjest Mahareth
Skrevet

Jeg har mellomrom, og skjønner deg ganske så godt. Hadde nok vurdert å fjerne det om jeg hadde råd, men det er ikke noe som prioriteres akkurat.

Hvis du har råd, så ser jeg ikke problemet. Har du ikke råd, bør du nok heller prøve å snu tankene dine. Det er mye som er verre enn mellomrom mellom tennene! :klem:

Skrevet

Ja, jeg vil fjerne mellomrommet jeg har mellom fortennene mine, men jeg sliter virkelig med å velge selv, som jeg gjør med alt i livet mitt.

Jeg har hatt lyst til å fjerne mellomrommet siden jeg var 12-13 år, nå er jeg 22. Jeg smiler aldri med tennene og jeg er flau over å vise tennene mine. For meg har tenner veldig mye å si og jeg har alltid hatt lyst på helt perfekte tenner. Helt siden den første tannlegen min sa til meg ; "Tennene dine er helt perfekte uten om det, pg pekte på mellomrommet mitt. Etter hun sa det har jeg aldri smilt med tenna mine. Jeg vil så gjerne slippe å ha det mellomrommet.

Jeg klarer bare ikke å ta valget selv :(

Jeg synes du skal. Jeg hadde også tenner som gjorde at jeg ikke turte å smile med tenner og etter at jeg fikk fikset tennene fikk jeg ofte høre at jeg så så mye penere og gladere ut. Vet ikke om folk så at det var tennene som var endret, men de så definitivt at jeg greide å slappe av og smile naturlig :)

• Liker 1
Gjest BabyBlue
Skrevet

Har det selv, og skulle gjerne ha fjernet det. Spesielt når andre gir uttrykk for at det er et uønsket trekk, og stapper kjeften full av tannregulering som barn. Selv hadde jeg et overbitt å jobbe med som ble prioritert før mellomrommet, så... :tristbla:

Men siden alle de andre tennene mine er fine som de er må jeg bygge på fortennene fremfor å presse de sammen, og vet ikke om det er noe jeg gidder å betale for.

Gjest Katten.
Skrevet

Plager det deg: go for it.

Jeg ville selv gjort det.

Skrevet

Er det bare meg som forbinder mellomrom mellom tennene med Kurt Nilsen? :lete:

Jeg synes du skal gjøre det du føler er riktig for deg og din velvære. Som mange sier er det mulig å jobbe med følelser og tanker rundt dette fremfor å gjøre inngrep. Personlig ville jeg fikset mellomrommet dersom det hadde plager meg så lenge, og jeg ikke kunne fungere normalt i sosialt samvær.

Forslag: hva med å prøve å jobbe med følelsene dine, og dersom det ikke fungerer rette opp "problemet" hos tannlege?

• Liker 2
Gjest Badabing
Skrevet

Synes det kommer helt an på. Jeg synes mellomrom mellom tennene gjør og gjorde Madonna og Lene Marlin sexy og sjarmerende. Men hvis det er veldig stort ville jeg nok fjernet det.

Skrevet

Jeg hadde mellomrom mellom fortennene før..men de siste 8-10 årene(tror eg...det har gått så gradvis) har det trekt seg sammen. Nå er fortennene nesten helt tette,kanskje 1 mm mellom, savner mellomrommet litt jeg:( Nå henger jo mat seg fast der..ukjent problem for noen år siden;

)Men jeg hadde ikke noe særlig komplekser for det( selv om jeg avogtil ønsket perlerad) og har alltid blist like bredt!!! Men hvis det plager deg masse, så fiks det. Men kikk litt rundt først..mange vakre og sjarmerende mennesker med glipe;) Og kanskje det er bare du som er opphengt i det..hva sier de rundt deg? venner og familie?

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...