Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei.

Har sett en jobb jeg kunne tenke meg å søke på.

Det står i utlysninga at spørsmål kan rettes til ........

Men hva kan jeg egentlig spørre om?

Jeg lurer feks på lønn!

Er det feil å spørre om?

Takknemlig for svar

:-)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Helt ærlig så syns jeg det er litt spesielt å spørre om lønn før man i det hele tatt blir innkalt til intervju. Det kan gi arbeidsgiver en følelse av at det kun er lønn du er opptatt av. Jeg ville ikke spurt om lønn før på intervju eller eventuelt 2. gangs intervju.

Jeg pleier heller ikke å ringe å spørre om noe før jeg har sendt søknad og fristen har gått ut. Da hører jeg gjerne om hvor mange som har søkt, når de har tenkt til å inkalle til intervju o.l. Men hvis det er noe annet du lurer på angående stillingen går det jo fint an å ringe før du sender søknaden.

Skrevet

Jeg mener også at det er helt feil å spørre om lønn. Det gir ikke et særlig bra inntrykk.

Det jeg mener man kan spørre om før man søker omhandler arbeidstid, arbeidssted, arbeidsoppgaver og om man i hele tatt bør søke (om man føler seg underkvalifisert f.eks).

Jeg synes at det virker litt masete å ringe og spørre om når det blir intervju..

Skrevet

ikke ring! det blir bare masete og feil. har flere venner som jobber i rekrutteringsbransjen, og de råder alle til å sende søknad med et normalt/nøytralt bilde, dvs IKKE trutmunn eller puppene trykket opp i kamera. ja, det fins faktisk dem som sender med slike bilder av seg selv.. :roll:

og lønna kan du spørre om dersom du blir innkalt til intervju

Skrevet

ikke ring! det blir bare masete og feil. har flere venner som jobber i rekrutteringsbransjen, og de råder alle til å sende søknad med et normalt/nøytralt bilde, dvs IKKE trutmunn eller puppene trykket opp i kamera. ja, det fins faktisk dem som sender med slike bilder av seg selv.. :roll:

og lønna kan du spørre om dersom du blir innkalt til intervju

Men det er jo ikke masete om det er noe man vil spørre om fordi man er usikker på om man skal søke synes jeg..

Vet forresten om et par venner som sendte ut søknader og CV'er til 50 forskjellige bedrifter og aldri fikk komme til intervju. Så fikk de råd om å ringe og spørre om arbeidsoppgaver før de sendte inn søknad, og da fikk de komme på intervju og ble ansatt ganske kjapt. Så å ringe kan ikke bare være negativt.

• Liker 1
Skrevet

Ikke ring med mindre du faktisk lurer på noe. Å ringe bare fordi det er et dårlig råd som finnes på nettet er bare bortkastet energi. Hvis du må spørre deg selv om hva du skal spørre om bør du altså la vær å ringe. ;)

Jeg har aldri ringt en arbeidsgiver, og likevel har de fleste søknadene mine resultert i intervju. Det viktigste er å skrive en GOD søknad, ikke å stille meningsløse spørsmål som lett gjennomskues. Arbeidsgiver dropper ikke en god søknad bare fordi vedkommende lot vær å ringe for å spørre om når intervju skal finne sted...

• Liker 1
Skrevet

Ring hvis det er noe du lurer på, men ikke begynn å mase om lønn..

Og IKKE ring kun for å ringe, det teiteste som finnes er folk som spør og graver om ting som står klart og tydelig i stillingsannonsen..

Skrevet

Takk for bra svar.

Er egentlig enig....:-)

Hadde ikke sett stillingsannonsen og nå ble det veldig kort frist på en jobb som jeg gjerne

kunne tenkt meg.

Er vel redd for å bruke for mye tid og energi på å søke og at lønna er for lav.

Det er vel bare en sjangse jeg må ta.

Men takk igjen

:-)

TS

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...