Gå til innhold

Dere som har barn: hvor mye søvn får dere?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Yngste her er 2 år. Jeg står opp halv 6 hver dag. Det blir ofte ikke mer enn 6 timers søvn om natten, men det var verre før, da sto vi opp mye tidligere.

Lurer på dere andre mødre/fedre her inne, hvor mange timer søvn får dere i døgnet?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg kunne sovet fra 20 til 6 om jeg ville, men da måtte jeg gjort alt husarbeid og andre ting som skulle gjøres mellom 18 og 20. Normalt legger jeg meg mellom 22 og 00, vi står opp 6. Føler jeg får nok søvn. Er alene med barnet.

Skrevet

Får ca seks timer hver natt. Noe som er i underkant av det jeg trenger.

Skrevet

Jeg får åtte timers søvn hver natt. Jeg fungerer veldig dårlig på lite søvn, og legger meg defor klokka ti.

Skrevet

Har 1 baby på 10 mnd, og får ca 6 timer søvn hver natt, selv om jeg er i seng kl 21 og ikke står opp før kl 06-0630 med babyen. Sover dårlig pga særdeles mye nattevåk og uregelmessig søvn det første halvåret med babyen; sliter med å finne tilbake til mitt gode sovehjerte. Bruker lang tid på å sovne, våkner ofte, og sover lett - våkner av absolutt alt :frown: Så jeg er mye sliten på dagtid, uten at jeg kan skylde på barnet (lenger).

Gjest Kvikklunsj
Skrevet

Ca. 4 timer, sjelden sammenhengende

Skrevet

Jeg får meg ca 7 timer søvn og det er akkurat det jeg trenger. Jeg legger meg gjerne i 22-23 tiden og våkner i 6 tiden. Om jenta mi sover lenger (hun er 2) så våkner jeg likevel men blir liggende og bare kose meg med varmen fra senga :)

Det er jo ikke sjeldent at det skjer ting og tang i løpet av natta så jeg må opp og ha på dyne eller lete etter en forsvunnet smokk og da er det godt å ha litt slingringsmonn på søvnen, så jeg legger meg alltid temmelig tidlig. :)

Skrevet

Jeg har to stykker på 11 mnd og 3 år. De våkner begge ca 8 om morgenen, jeg legger med rundt 23-24 og får dermed åtte timers søvn.

Skrevet

AKkurat nå er det bra, sover fra 23-7. Men for noen uker siden sov jeg som regel 23-5. Går opp og ned.

Skrevet

Legger meg ca. 22 og står opp 6.30. Får ca. 7 timer søvn pga oppvåkninger fra lillemann. Jeg er en som trenger mye søvn og skulle gjerne hatt en time mer.

Skrevet

7-8 timer. Jeg fungerer optimalt med ca 9 timers søvn, men det blir ofte til at mannen og jeg blir sittende oppe litt lenger enn vi bør på kvelden. Er dog velsignet med et barn som sover lenge om morgenen (blir hun ikke vekket sover hun fint til klokka 9.30...), så det har nok litt å si - jeg blir ikke vekket tidlig på morgenen.

Enn så lenge, da. ;) Blir vel litt annerledes for en stund når mageboeren kommer ut.

Skrevet

Jeg sover mellom 6-7 1/2 time hver natt. Gutten min på 2 1/2 er A-menneske og sover sjelden lenger enn til 6.30.

Skrevet

Alt fra 6-9 timer, kommer ann på når jeg legger meg. Legger meg vanligvis kl 22, står opp igjen 0630. Vekker begge barna kl 0700. I helgene kan de finne på å sove til 10 :)

Skrevet

For lite. Trenger egentlig minst 8-9 timer, men nå får jeg mellom 4 og 6 timer, avhengig av når lille jenta mi er klar for dagen (varierer mellom 4 og 10 om morgenen). Ikke sammenhengende... Gjesp!

Skrevet

ca 9 timer. Legger meg 2300 og våkner 0800. Barna er snart 4 og snart 7.

Skrevet

Samme som ab nr2. sliter skikkelig med å finne tilbake til mitt gode sovehjerte. skulle lnske det fantes noe tabletter/naturmedisin for dette!? Men kanskje litt skummelt dersom man havner i dyp søvn og ikke hører hvis barnet skriker? Han har endelif begynt å sove natten gjennom... men allikevel... man vet jo aldri..

Gjest Annaires
Skrevet

Det kommer Ann på om vi må tidlig opp på jobb/bhg, og når vi legger oss, og i helgen sover jeg og mannen litt lenger en dag hver.

Sånn ellers kommer jenta vår inn til oss mellom 6:30-8. Da ser hun ofte på barnetv mens jeg/mannen slumrer.

Gjest Delphina
Skrevet (endret)

Jentungen er litt over 4 måneder, og jeg får 6-7 timer søvn (sammenhengende). Om jeg hadde lagt meg på samme tid som datteren min, så hadde jeg vel fått 8 timer søvn.

Endret av Delphina
Skrevet

9 timers søvn i helgen (smårollingene sover 7-8.00

8 t søvn på ukedager:)da spretter vi opp 6.00:)

Skrevet

6 timer søvn i uken, og 7 timer ca når det er helg. Er trøtt hele tiden på dagtid (men det er kanskje pga at jeg er gravid, vanligvis pleier det å holde).

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...