Gå til innhold

Feil utbetaling av tidligere arbeidsgiver

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Jeg jobbet i 3 mnd-er i en klesbutikk i 2010. Fra August til november. Jeg sluttet fordi eieren av butikken hadde vært ekkel mot meg fra begynnelsen av. Da han til slutt grafset meg skikkelig på rumpa, sa jeg opp på dagen og ba sjefen om å dra til helvette. Etter dette har jeg ikke satt min fot i den butikken igjen.

Jeg skylde 5000,- i klær deg, så jeg sendte butikksjefen (ikke eieren) en mail og sa at de kunne trekke det fra feriepengene mine og utbetale resten til min konto. Dette ble gjort i januar 2011.

Nå fikk jeg en trekkoppgave i posten hvor det står at jeg har tjent 6750,- i 2011 i den bedriften. Og at jeg har vært ansatt gjennom hele året. Jeg har ikke skattet på det heller.

Jeg gikk igjennom kontoen min og så at det faktisk ble utbetalt 6750,- til meg i juni 2011, altså jeg har fått feriepenger 2 ganger. Men dette visste jeg ikke om før nå, februar 2012. Jeg har ikke fått noen slipp eller beskjed.

Jeg ringte opp eieren av butikken jeg hadde jobbet i og stilte spørsmål ved selvangivlesen. Jeg var svært hyggelig, til tross for alt. Han svarte kort og surt tilbake at han ikke kunne svare, men at han skulle få regnskapsføreren sin til å ringe meg.

Det har nå gått snart 14 dager og jeg har fortsatt ikke hørt noe. Hva skal jeg gjøre? Er vel kanskje ikke så mye å gjøre med..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

enten kan du drite i det og håpe at de ikke skjønner at de har gjort en feil, eller så kan du ringe igjen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...