Ceci-Angel Skrevet 12. februar 2012 #1 Skrevet 12. februar 2012 Hei. Hvor gammelt bør barnet være for å være hjemme alene? I en hel helg?+ Hva mener dere? Søster på 16 er og hjemme, men hun er jo "all over" Kaster ballen
atropos Skrevet 12. februar 2012 #2 Skrevet 12. februar 2012 Det kommer jo litt an på barnet, men jeg synes 14/15 er en grei alder. Men et modent/ uredd barn kan kanskje være hjemme alene en helg fra det er 12... uansett ville jeg passa på at noen hadde en viss for for oppsikt. kanskje en nabo eller besteforeldre som kunne kommet innom og sagt hei. spist middag med ungen eller noe. bare for å sjekke at alt er greit.
AnonymBruker Skrevet 12. februar 2012 #3 Skrevet 12. februar 2012 12 år gammel hadde jeg ansvaret for min lillebror på 6 år fra fredag til søndag. Storebror på 16 kom innom en gang i blandt for å se til oss. Gikk helt bra, og var kjempestas å være hjemme alene. Men vil si at alt avhenger av barnets modenhetsnivå. Ingen barn er like.
Gjest ticket Skrevet 12. februar 2012 #4 Skrevet 12. februar 2012 Spørs på barnet, men fra 14 og opp ca.
Leanne Skrevet 12. februar 2012 #5 Skrevet 12. februar 2012 Vet ikke jeg.. Først tenkte jeg, ca 12-13 år. Det var vel omtrent det jeg var og da jeg var alene hjemme en helg. Men så kom jeg til å tenke på alt det skumle man leser om i media om dagen, 12-13 åringer som drikker seg fulle, har sex, blir gravide... Det virker som om barna i dag er på en helt annen planet enn det jeg var som 12 åring. Da var det å holde hender offentlig pinlig nok
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå