AnonymBruker Skrevet 12. februar 2012 #1 Skrevet 12. februar 2012 Hei! Jeg er i gang med masteroppgaven, (samfunnsvitenskapelig retning), og lurer litt på hvordan dere andre gjør det ift. figurer/modeller evt. Legges disse som vedlegg eller inne i selve oppgaven? (Jeg har foreløpig bare 2 figurer, så da er det vel kanskje ikke så rart å ha dem inni oppgaven i motsetning til oppgaver som omtaler massevis av figurer?) Lurer også på hvilke vedlegg dere andre har hatt med? Foreløpig har jeg tenkt på: - godkjenning fra NSD/Personvernombudet - intervjuguide - spørsmål til intervjuet - figurer/modeller evt. - kontaktbrev til informanter? Noe jeg mangler eller andre innspill?
Kladd Skrevet 13. februar 2012 #2 Skrevet 13. februar 2012 Figurer setter jeg stort sett inn i oppgaveteksten, men det er visse unntak. Prosjektoppgaven jeg leverte i høst (ca 80 sider), hadde rundt 60 figurer i teksten + 4 figurer som vedlegg. Vedleggsfigurene var typisk større figurer (faktisk to av dem i A3) og figurer som ikke er så relevant for teksten, men som det var greit å ha med som en henvisning siden de bruktes til å lese av verdier for en parameter. Illustrative figurer som hører med teksten plasserer jeg i teksten. Jeg er generelt lite glad i vedlegg da, synes det er veldig slitsomt å holde på å bla fram og tilbake. Men selfølgelig, om det er en figure du refererer til ofte, så kan det være greit, for da slipper man jo å bla så mye i selve oppgave. Vet ikke om det hjalp så mye, men er i allefall min erfaring/mening. Ang. hva du bør ha med som vedlegg, så kommer jo det helt an på oppgaven din. Selv hadde jeg jo med snittskisser av diverse verktøy, men dette er jo noe du mest sannsynlig ikke behøver å ha med
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå