Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hjelpes det er forferdelig å være ny på en arbeidsplass. Jeg hater det virkelig! Skal være sekretærvikar i et halvt år og skal jobbe litt forskjellige steder så det er mange nye mennesker og mye nytt å sette seg inn i. Det værste er dog med dette at man ikke husker navnene, føler seg utenfor og alt blir litt kleint!

Jeg er i 30årene nå men føler meg som en alien hver dag. Har jobbet der i snart 2 uker. Hvor lang tid tar det før man føler seg litt mer som en av dem, og hvordan skal jeg oppføre meg? JEg er utrolig dårlig på smalltalk og er dårlig på å sette igang dialoger!!

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Vet ikke, men jeg har det akkurat likedan!

Skrevet

Vet ikke, men jeg har det akkurat likedan!

Har du jobbet det lenge?

Hva jobber du med?

TS

Gjest happy_me
Skrevet

Skjønner godt hva du mener! Jeg har faktisk gått i samme kjedelige jobben i 3 år nå, fordi jeg kvier meg for å være ny på en ny plass... Det tar ganske lang tid før man liksom finner seg til rette i en ny jobb.

Men det finnes alltids lure knep og metoder for å huske navn og ansikter på folk fortere?

Jeg følger med på tråden, i håp om å få noen tips selv :popcorn:

Skrevet

Skjønner godt hva du mener! Jeg har faktisk gått i samme kjedelige jobben i 3 år nå, fordi jeg kvier meg for å være ny på en ny plass... Det tar ganske lang tid før man liksom finner seg til rette i en ny jobb.

Men det finnes alltids lure knep og metoder for å huske navn og ansikter på folk fortere?

Jeg følger med på tråden, i håp om å få noen tips selv :popcorn:

Det er jo gøy å lære nye ting, men det er det å bli en del av det sosiale på jobb som er så vanskelig.

Får ikke til å bruke sånne metoder for å huske navn. Det er jo ikke alle jeg skal jobbe like tett sammen med, men det er irriterende å ikke huske hvilket navn som går til de andre ansiktene. Kanskje det beste er å spørre hva navnet var, med selvtillit i stemmen :)

TS

Skrevet

Jeg er også ny i jobb på mellomledernivå. Det er skummelt, spennende og morsomt på en gang. Det går seg heldigvis til. Håper bare at jeg får den faste stillingen når den etterhvert blir lyst ut.

Skrevet

Alltid slitsomt å bytte jobb, jeg byttet arbeidssted i fjor, og det var veldig mye nytt å sette seg inn i og en del å bli kjent med. Husker jeg var helt utkjørt de første 2-4 ukene, deretter begynte det å gå seg til. Etter et par måneder var en del gjort, og etter ca 4 måneder følte jeg at jeg hadde grep på ting. Samme erfaring og tidsperspektiv har de fleste andre jeg har snakket med. Avhengig av hvor vanskelig jobben er og hvor mange du skal bli kjent med, så tar det fra 2 - 8mnd til å komme virkelig inn i ting (på en måte som gjør at du utfører oppgavene effektivt).

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...