AnonymBruker Skrevet 12. februar 2012 #1 Skrevet 12. februar 2012 Hei. Jeg har tenkt til å søke universiteter i Storbritannia. Jeg vet at jeg sikkert er grusomt seint ute men har blitt fortalt at jeg som nordmann fortsatt kan søke. Men det jeg og har hørt (og har fått inntrykket av) er at UCAS er frktelig komplisert. Stemmer dette? Er det noen her inne som har søkt via UCAS? Er det omtrent som Samordna Opptak eller er det virkelig tidkrevende? Takk for svar
kaarina Skrevet 12. februar 2012 #2 Skrevet 12. februar 2012 Har søkt via UCAS og fikk god hjelp fra Study Across the Pond, Norge. De hjelper deg med hele søknadsprosessen om du vil, og du får alltid gode tips. Du er ikke for sent ute siden Norge ikke er med i EU og vi da blir regnet som internasjonale studenter. Du kan søke helt fram til skolestart, men om du vil bli vurdert på lik linje med de i England bør du søke NÅ siden søknadsfristen der gikk ut i januar. Det er rullerende opptak i England, så heng i! :D Lykke til.
La Luna Skrevet 13. februar 2012 #3 Skrevet 13. februar 2012 Nei, det er faktisk egentlig ganske så lett, og du kan klare det helt selv, uten noe hjelp fra en organisasjon :-) Her finner du veiledning til utfylling av søknaden: www.ansa.no/land/uk
lolrita Skrevet 13. februar 2012 #4 Skrevet 13. februar 2012 Det er ikke vanskelig, bare en litt lang prosess. Du må registrere deg som søker på siden, slik at du får UCAS nummer, legge inn personlig info, laste inn personal statement, legge inn karakterer (du trenger ikke oversette), og invitere noen til å skrive referanse. Før lastet du opp referanse men nå inviterer du noen til å få innloggingsinfo til å kunne skrive referanse for deg. + Velge 5 søk naturligvis. Guiden på venstre side viser deg hele tiden hva som må gjøres Send gjerne en PM om du ikke får det til
AnonymBruker Skrevet 13. februar 2012 #5 Skrevet 13. februar 2012 Jeg lest nå denne tråden og har faktisk lekt med tanken på å søke skoler i Storbritannia selv, men jeg trodde det var for sent? Hvis jeg får sendt søknaden før slutten av februar, har jeg sjangs til å bli tatt opp ved en god skole eller er alle plassene tatt ved populære skoler?
AnonymBruker Skrevet 17. februar 2012 #6 Skrevet 17. februar 2012 Det er ikke vanskelig, bare en litt lang prosess. Du må registrere deg som søker på siden, slik at du får UCAS nummer, legge inn personlig info, laste inn personal statement, legge inn karakterer (du trenger ikke oversette), og invitere noen til å skrive referanse. Før lastet du opp referanse men nå inviterer du noen til å få innloggingsinfo til å kunne skrive referanse for deg. + Velge 5 søk naturligvis. Guiden på venstre side viser deg hele tiden hva som må gjøres Send gjerne en PM om du ikke får det til Men når man har skrevet motivasjonsbrevet og fått referansen - er da da komplisert? Altså selve søkingen? Og jeg søker meg inn på et masterstudie, altså jeg har ikke en bachelor fra før, men graden heter master, søker jeg da gjennom UKPASS og ikke UCAS? Sto at det var UKPASS for masterstudier, men kanskje det ble siktet til de som hadde bachelor? Noen som har noen anelse?
AnonymBruker Skrevet 20. februar 2012 #7 Skrevet 20. februar 2012 Men når man har skrevet motivasjonsbrevet og fått referansen - er da da komplisert? Altså selve søkingen? Og jeg søker meg inn på et masterstudie, altså jeg har ikke en bachelor fra før, men graden heter master, søker jeg da gjennom UKPASS og ikke UCAS? Sto at det var UKPASS for masterstudier, men kanskje det ble siktet til de som hadde bachelor? Noen som har noen anelse? Nei jeg tror at så lenge det er undergraduate (at du ikke har en bachelor du skal bygge på) så søker du gjennom UCAS...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå