Gå til innhold

Ny jobb i morgen. Barnehageassistent.

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg er helt fersk i gamet, og lurer på om noen her inne har noen gode råd til å lykkes på jobb i morgen? =)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg er helt fersk i gamet, og lurer på om noen her inne har noen gode råd til å lykkes på jobb i morgen? =)

Må legge til at jeg ikke er utdannet.

Gjest fr21_5ffdsa
Skrevet

Prøv å huske navn på folk. Både ansatte og unger. Og foreldrene til barna. Så bruker du navna deres når du snakker til dem. Det kan være med på å skape god kontakt.

Skrevet

Ullundertøy for å ikkje fryse når du er ute?

• Liker 1
Skrevet

Smil, vær på gulvet sammen med barna, spør om du skal hjelpe til med noe, hvis du ser noe som må gjøres så gjør det..

Pass på å ha med ett ekstra skift tilfelle søl, varme klær til ute (viktig med utetøy slik at du kan ake og slikt med barna, innesko til inne

• Liker 1
Skrevet

Presentere deg for alle voksne, inkl foreldre...

Skrevet

Ikke prøv for hardt ;)

Vær mye på gulvet med barna,la de komme til deg. La de velge tempoet til å bli kjent med deg. Ikke vær redd for å spør om du lurer på noe !

Vis interesse :)

Lykke til

Skrevet

Å jobbe i barnehage er kjempegøy, så du kan bare glede deg :)

Jeg er selv snart utdanna barne og ungdomsarbeider. Barnehage er det arbeidsstedet jeg liker best!

Jeg tror det er lurt i begynnelsen å bruke tid på å bli kjent med barna og de andre ansatte, rutinene i barnehagen, arbeidsoppgaver.

Noe som har blitt gjort i barnehager/skole hvor jeg har jobbet er å henge opp et skriv i garderoben til barna, der foreldrene ser det. Så har den som er ny skrevet litt om seg selv feks: "Hei, jeg heter Trine, er 22 år og skal jobbe ved avdelingen fra dato. Jeg er glad i musikk og dans. Gleder meg til å bli kjent med barn og voksne. " Gjerne med et bilde til :)

Syns dette er en god metode.

Når du møter foreldrene smiler du og hilser på dem. Vis interesse for barna deres når de kommer i barnehagen og når de blir henta. Det er veldig positivt! :)

Lykke til!

Skrevet

SÅ mange gode tips :) jeg tar gjerne imot fler :)

Tusen takk for lykkeønskningene :)

TS.

Skrevet

Husk å si noe om barnas dag når foreldrene henter.

Skrevet

Ikke prøv å snike deg unna "drittoppgavene". Spør de andre ansatte hva du kan gjøre. Vil dere at jeg skal dekke av bordet, vaske opp, skifte bleier osv...

Ikke stress for mye, du rekker ikke alt på en dag. Ta deg tid til å leke med barna, men pass deg for å bli så opphengt i leken med et barn at du ikke ser de andre, eller det andre som må gjøres.

Skrevet

Gratulerer med ny jobb :)

*Hils/presenter deg for foreldrene, gjerne ved bringing om du er der,

eller ved henting evt. Heng gjerne opp et info-ark i garderoben med bilde/navn.

* Ser du har fått tips om å lær deg navnene til alle, det er jo selvfølgelig lurt,

men for min del tar sånt litt tid, så ikke fortvil om det ikke sitter med en gang.

Om b.hagen har ei navneliste kan du jo se på denne i forbindelse med samlingsstund/

måltider og prøve å plassere barna ut fra denne.

* De fleste b.hagene har gjerne en oversikt over arbeidsfordeling, ofte følger det ulike

oppgaver til tidlig-/mellom-/sein-vakt, sånn at du kan lære deg rutiner/oppgaver ut fra den vakta du skal gå til enhver tid.

* Skaff deg oversikt over dagsrytmen sånn at du for oversikt over dagene/aktiviteter.

* Ha med gode uteklær

Lykke til :)

Skrevet

Vær forberedt på at ungene ikke ser på deg som autoritetsperson med engang.

Ikke lek alt for mye med ungene, de må få aktivisere seg selv også, man blir fort revet litt med.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...