AnonymBruker Skrevet 12. februar 2012 #1 Skrevet 12. februar 2012 Han gikk med slik vekter uniform, sa at det var blitt utløst alarm oppe hos husverten min også lurte han på om den alarmen var i samkjøring her nede hos meg. Husverten var ikke hjemme, men det jeg lurer på er om det stemmer eller om det er en NRK lisens innkrever? Han skulle ha legitimasjon min og begynte å skrive på en lapp å styr. Kjenner jeg ble litt nervøs nå Noen som vet om vektere har slik jobb ang NRK lisens eller er det andre som gjør den jobben?
Tabris Skrevet 12. februar 2012 #2 Skrevet 12. februar 2012 Hadde det vært en lisensinnkrever, så hadde han presentert seg som det. 2
AnonymBruker Skrevet 12. februar 2012 #3 Skrevet 12. februar 2012 På en lisens-mann står det klart og tydelig NRK på brystet hans. 2
NewYorkNewYork Skrevet 12. februar 2012 #4 Skrevet 12. februar 2012 Det er en vekter. NRK sine lisenskontrollører har veldig spesifikke retningslinjer de jobber etter og har på ingen som helst måte lov til å komme inn i ditt hjem utkledd som vekter. Ta det helt med ro.
AnonymBruker Skrevet 12. februar 2012 #5 Skrevet 12. februar 2012 Ok, takker for svar. Måtte bare dobbel-sjekke
kaprifolen Skrevet 13. februar 2012 #6 Skrevet 13. februar 2012 Hvorfor i all verden gir du bort personaliaen din så lett? Vektere skal kunne se hvilke soner som har utløst alarm. 5
AnitaB Skrevet 13. februar 2012 #7 Skrevet 13. februar 2012 Litt tragi-komisk at det er NRK lisensen som bekymrer deg midt oppe i det hele her ;-) 7
Vendie Skrevet 13. februar 2012 #8 Skrevet 13. februar 2012 Kanskje du bare skal melde fra om at du har TV, så slipper du å være så paranoid? 2
Fanta Exotic Skrevet 13. februar 2012 #9 Skrevet 13. februar 2012 Det kom en fyr ang. NRK lisens til en venninne mens jeg var på besøk, men han hadde på seg helt vanlige klær.
AnonymBruker Skrevet 13. februar 2012 #10 Skrevet 13. februar 2012 kanskje det var en falsk vekter? det ville jeg vært mere nervøs for. Viste han id kort? 1
kaprifolen Skrevet 13. februar 2012 #11 Skrevet 13. februar 2012 Litt tragi-komisk at det er NRK lisensen som bekymrer deg midt oppe i det hele her ;-) Samme tenkte jeg! Ts: så du hans id? Og hvorfor trengte han å se (og skrive ned!?) din personalia???
AnonymBruker Skrevet 26. mars 2012 #12 Skrevet 26. mars 2012 TS her: Ja jeg fikk se ID. Alarmen oppe hos husverten hadde utløst seg og hun var ikke hjemme. Han lurte på om jeg og hadde alarm og om den var tilkoblet hennes. Vet ikke, tror ikke jeg har noe alarm. Han hadde vekter id, walkie-talkie. Vet ikke hvorfor han skulle ha navnet mitt. Sikekrt for å ha fått bekreftelse for at han hadde snakket med noen i huset eller noe.
AnonymBruker Skrevet 26. mars 2012 #13 Skrevet 26. mars 2012 Hvorfor i all verden gir du bort personaliaen din så lett? Vektere skal kunne se hvilke soner som har utløst alarm. Det lurer jeg å på!! 1
Gjest Marmot Skrevet 26. mars 2012 #14 Skrevet 26. mars 2012 (endret) TS her: Ja jeg fikk se ID. Alarmen oppe hos husverten hadde utløst seg og hun var ikke hjemme. Han lurte på om jeg og hadde alarm og om den var tilkoblet hennes. Vet ikke, tror ikke jeg har noe alarm. Han hadde vekter id, walkie-talkie. Vet ikke hvorfor han skulle ha navnet mitt. Sikekrt for å ha fått bekreftelse for at han hadde snakket med noen i huset eller noe. Altså, alarmselskapet vet disse tingene. De kan se hvor alarmen er blitt utløst og hvilke soner som er tilknyttet alarmen. Hørte du alarmen oppe hos huseier? Endret 26. mars 2012 av Marmot
AnonymBruker Skrevet 26. mars 2012 #15 Skrevet 26. mars 2012 Altså, alarmselskapet vet disse tingene. De kan se hvor alarmen er blitt utløst og hvilke soner som er tilknyttet alarmen. Hørte du alarmen oppe hos huseier? Njo, men du tar feil. Dette varierer veldig, men som regel må vekteren se på selve anlegget hvilken sone som er utløst. Og noen anlegg har søster alarmer. Så lenge han har id så går det vel fint, den skal ha et idnummer og med det kan du ringe selskapet for å bekrefte at dette er en vekter. Han må skrive ned navnet til den personen han møter på.
AnonymBruker Skrevet 26. mars 2012 #16 Skrevet 26. mars 2012 TS her: Ja jeg fikk se ID. Alarmen oppe hos husverten hadde utløst seg og hun var ikke hjemme. Han lurte på om jeg og hadde alarm og om den var tilkoblet hennes. Vet ikke, tror ikke jeg har noe alarm. Han hadde vekter id, walkie-talkie. Vet ikke hvorfor han skulle ha navnet mitt. Sikekrt for å ha fått bekreftelse for at han hadde snakket med noen i huset eller noe. Tror ikke du har alarm????? 1
AnonymBruker Skrevet 26. mars 2012 #17 Skrevet 26. mars 2012 Jeg vil igjen presisere at en vekter ikke alltid kan se hvilke soner som er utløst. Og det kommer fra munnen til en vekter gjennom 5 år. 1
AnonymBruker Skrevet 26. mars 2012 #18 Skrevet 26. mars 2012 Han må skrive ned navnet til den personen han møter på. han kunne godt fått navnet mitt men ikke fått sett legitimasjon å drivet å skrivd fra det.er det normal prosedyre?
Gjest Nuppdupp Skrevet 26. mars 2012 #19 Skrevet 26. mars 2012 jeg hadde vært mere redd for at det hadde vært innbrudd :gjeiper: men meg om det tydeligvis 1
Gjest Marmot Skrevet 26. mars 2012 #20 Skrevet 26. mars 2012 Njo, men du tar feil. Dette varierer veldig, men som regel må vekteren se på selve anlegget hvilken sone som er utløst. Og noen anlegg har søster alarmer. Om det er snakk om en søsteralarm er jo det veldig lite relevant for vekteren når den ikke er blitt utløst? Jeg synes det der er veldig suspekt, men det er kanskje bare meg. Det er ikke vanskelig å skaffe falsk uniform og falsk ID altså, så jeg hadde ikke gitt noen ID'en min sånn helt uten videre. Jeg har heller aldri opplevd at vekterne som kommer når naboens alarm er blitt utløst har spurt meg om jeg også har alarm eller villet se ID. Navnet mitt har de fått.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå