Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg har nappet brynene mine fullstendig ihel, ser ut som en plukket høne. Blir i perioder helt oppslukt av å nappe, og gjør det hver eneste kveld.. Ender opp med inngrodde hår og veldig sår hud. Har nå klart å holde meg unna i 2 uker og huden er fin igjen :-) Planen nå er å la hårene vokse ut igjen og få en profesjonell til å forme de for meg. Jeg tar alltid litt for mye på det ene, må ta litt til på det andre.. og plutselig er det bare to streker :-( er jo så mye flottere med krafitige bryn!

Perioden nå er jo et helvette.. ser ikke ut med masse småhår som vokser ut over øynene. Ser meg minimalt i speil for å slippe å irritere meg ihel :-)

Så til spørsmålene:

Hvor lenge må jeg vente før jeg går til en som kan forme/farge brynene mine? Hvor lang tid tar det før brynene er vokst ut? Jeg vil ikke gå før det er litt å "jobbe med".

Hvem anbefaler dere å gå til i oslo? Har hørt om han eksperten til Jan Thomas (øyenbryn.no, tror jeg er siden hans), men han er fullbooket et år i forveien.. og SÅ lang tid orker jeg ikke gå med uflidde øyenbryn :-) Det må være noen som er virkelig flinke, pris har ingenting å si.

(jeg poster som anonym fordi dette, av en eller annen grunn, er veldig skamfullt for meg...)

Videoannonse
Annonse
Skrevet (endret)

Det jeg har gjort når øyenbrynene mine har blitt for tynne, er at jeg har gjemt pinsetten. Langt vekk. Så har jeg skaffet meg en sånn øyenbrynskniv, og holdt øyenbrynene vedlike som normalt ved hjelp av den. Etter hvert så dukker flere og flere små hår opp, (når man napper ofte så kan det ta litt tid før hårene kommer tilbake), og når jeg ser at hårene er "tette" nok, lar jeg de gro ut. Det ser ikke så bra ut mens de gror, men når alle kommer samtidig, er det mye lettere å forme de! :)

Edit: Så nå at jeg ikke helt svarte på spørsmålene dine, men dette er iallefall mitt tips for å få la brynene gro, så du har noe å jobbe med :) Lykke til!

Endret av finkel
Skrevet

Er det sant? anbefales dette før forming på salong? jeg syns dette hørtes fælt ut.. hehe.. jeg har aldri brukt kniv før, og hårene mine er VELDIG tykke og svarte (er naturlig blond på hodehåret..) så jeg kommer til å se forferdelig ut om masse små svarte buster skal vokse ut samtidig :-/

Skrevet

Er det sant? anbefales dette før forming på salong? jeg syns dette hørtes fælt ut.. hehe.. jeg har aldri brukt kniv før, og hårene mine er VELDIG tykke og svarte (er naturlig blond på hodehåret..) så jeg kommer til å se forferdelig ut om masse små svarte buster skal vokse ut samtidig :-/

Jeg aner ikke om det anbefales, jeg har gjort det selv når jeg har sett at det trengs. :) Er ikke fælt, det blir vel som å barbere de. Det du da slipper er at brynene ser uryddige ut over lang tid. :) Jeg har også mørke, tykke hår. Kanskje du kan gå innom et sted (om noen her kan tipse deg om et godt sted) og spørre de, hva de anbefaler?

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...