Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

I sommerferien skal vi bile i England. Området Newcastle/Lake District/Manchester.

Noen som har noen gode tips til steder vi bør stoppe? Det være seg serverdigheter eller spesielle overnattingssteder o.l. Vi er to voksne og to barn (8 og 5 år).

Vi har en del idéer selv, men kanskje noen vet om noe som bare MÅ oppleves?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Vil anbefale deg å ta en tur på biblioteket for å låne reisehånds bøker om England. Kan få utrolig mye informasjon og tips fra slike bøker.

Vi leide feriehus og bil i England for noen år siden og det lønte seg virkelig å finne ut på forhånd hva som finnes i det området man skal til.

Vi reiste mye og fikk sett en hel del. Ting jeg ikke ville funnet hadde jeg ikke visst at det var der.

Det finnes mye i det distriktet dere skal til, men det kommer jo litt an på hva som er deres interesser.......

Bare nevner : Hadrian's Wall ved Hexham(er mest velbevart der),

Blyantmuseet i Keswick(Lake district),Windermere Steamboat Museum,

Long Meg and her Daughters v/Penrith( stener a la Stonehenge).

Du kan også kontakte det Britiske Turistkontor og den Britiske ambassaden og få tilsendt brosjyrer og informasjon.

Håper dere får en fin tur !

Gjest Anonymous
Skrevet

Jeg ville ha stoppet en stund i York. Flott by med bl,a Jorvik Viking centre (eller noe sånt) hvor man kjører rundt i små vogner gjennom en vikingutstilling (sikkert artig for barna!). Durham er også en nydelig by (har bare såvidt vært innom der, men falt veldig for den!).

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...