AnonymBruker Skrevet 12. februar 2012 #1 Skrevet 12. februar 2012 Hei, har gått til innkjøp av ipad og ser at det finnes apper for barn. Er det noen som kjenner til gode apper? Sanger, der barn lærer tall og farger osv. Takker på forhånd for tips.
AnonymBruker Skrevet 12. februar 2012 #2 Skrevet 12. februar 2012 Eller så kan man jo alltids synge selv med og for barnet - og finne frem noen farveblyanter og skrible litt bokstaver og tall sammen med dem . 2
Gjest pysepusen Skrevet 12. februar 2012 #3 Skrevet 12. februar 2012 Eller så kan man jo alltids synge selv med og for barnet - og finne frem noen farveblyanter og skrible litt bokstaver og tall sammen med dem . Nei, lær dem for all del ikke opp med noe teknologisk En god miks er jo fint? Jeg beklager TS, jeg har ikke funnet så mange gode apper selv enda. Men skal følge med her
Nicky B Skrevet 12. februar 2012 #4 Skrevet 12. februar 2012 Disse her har vært en slager hos oss: (barna er 4 & 7) Wheres my water? Går ut på å grave bane for vann sånn at det kommer frem til krokodillen sånn at han får dusje.Veldig morro for mor og far også. Buildo museum + Buildo historie Disse syns jeg er geniale - de består av ulike scenarioer man kan innrede med alle slags mulige figurer og ting og bygge sine egne historier. Alle tingene man drar på plass lager også lyder sånn at de blir mer livaktige. Vennebyen Litt ulike spill i ett - memory, putte ting på riktig plass, slukke brann etc. Øysteins tegneblyant Lære å tegne med Øystein, dette kjenner de fleste barn fra barnetv Lego app 4+ Bygge og pusle med lego og lage sine egne kjøretøyer man kan kjøre i en løype med og samle legobrikker. Cut the rope Enkelt spill om figuren nom nom som spiser godteri. Godteriet henger i et rep og må kuttes for å havne i munnen på nom nom. Morro også for mor og far. Drawing pad Tegneblokk hvor man kan kreere mye forskjellig med ulike stempel, pensler etc. Fairies fly har vært poppis hos 7 åringen. Der flyr man som tingeling og samler ting. Etterhvert låser man opp flere nivåer og får tilgang på flere av feene og små filmsnutter. Alle disse spillene fins i gratisversjoner sånn at man kan teste de ut. Men vi endte opp med å kjøpe de for å få full versjonen og mere morro. (de kostet fra 7-21 kr pr stykk, ingen avskrekkende sum) (Forøvrig så synger/tegner/perler/spiller/leker jeg også med barna) :D
O'hara Skrevet 12. februar 2012 #5 Skrevet 12. februar 2012 (endret) Eller så kan man jo alltids synge selv med og for barnet - og finne frem noen farveblyanter og skrible litt bokstaver og tall sammen med dem . Ja, for det ene utelukker selvsagt det andre...? Her har jeg installert: SoundTouch AlphaBaby Tambar er et troll MatchAnimals Animal Free Og ett par til som jeg ikke er spesielt fornøyd med. Edit: Artikkel i Aftenposten hvor unger forteller om hvilke app'er de bruker: http://www.aftenposten.no/nyheter/iriks/iGenerasjonen-6759935.html Endret 12. februar 2012 av O'hara
Edie Skrevet 12. februar 2012 #6 Skrevet 12. februar 2012 Den desidert mest populære til 2,5 åringen her er spillet om lillelarven Aldrimett. De fleste andre app'er blir han fort lei. Generelt er YouTube mer populært, høre/ se på Disney, eventyr, dyrene i Afrika osv...
effy Skrevet 13. februar 2012 #8 Skrevet 13. februar 2012 Vi kjøpte en app som heter Misty Island. Det er det samme som Thomas toget. Den har en liten filmsnutt, puslespill, fortelling, tegnebrett etc. Veldig mye valuta for de 27 kr vi betalte for den... (Gutten er 2 1/2)
Morgan Skrevet 13. februar 2012 #9 Skrevet 13. februar 2012 Hvis du tenker på læring,så er der mange. Men jeg vet disse er pop hos små barn: Talking Carl og Smack Talk
Linnimams Skrevet 16. mai 2012 #10 Skrevet 16. mai 2012 Her er en norsk app som er helt knall for min 4-åring: Bogga Alfabet. Her fargelegger hun og lytter til bokstaver. Så forvandles de til kjøleskapsmagneter som vi kan øve oss på å sette sammen til enkle ord. I tillegg er det kamera som hun bruker til å ta bilde av ordene hun er stolt av å ha stablet sammen
Herr Langbein Skrevet 16. mai 2012 #11 Skrevet 16. mai 2012 Dragon Box... har lært min 4-åring algebra.
Sulosi Skrevet 21. november 2012 #12 Skrevet 21. november 2012 Tråden er ryddet for reklame. Sulosi, mod.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå