Gå til innhold

.

Fashionistaen

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Alt pratet om 500 til side, av meg hadde du nok fått den sofistikerte tvillingsøsteren Lancia Ypsilon. "Luksuriøst" lite drops av en konebil med gleden av å ha noe ingen andre i nabolaget har, men med driftssikkerheten, bensingjerrigheten og deletilgangen til en Fiat 500.

Til "litt over 100K" har du råd til 1.4-liters motor, dobbelt soltak, Alcantara- eller skinninteriør ++. Kanskje en Bicolore eller en Elle-utgave?

100224lypsilonelle03.jpg

lancia-ypsilon-versus-01.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Alt pratet om 500 til side, av meg hadde du nok fått den sofistikerte tvillingsøsteren Lancia Ypsilon. "Luksuriøst" lite drops av en konebil med gleden av å ha noe ingen andre i nabolaget har, men med driftssikkerheten, bensingjerrigheten og deletilgangen til en Fiat 500.

Til "litt over 100K" har du råd til 1.4-liters motor, dobbelt soltak, Alcantara- eller skinninteriør ++. Kanskje en Bicolore eller en Elle-utgave?

100224lypsilonelle03.jpg

lancia-ypsilon-versus-01.jpg

:overrasket::wow: Den var fin!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Epifant, du kan si hva du vil om disse statistikkene - jeg kommenterer det jeg ser når jeg faktisk skrur bilene og hva norske kunder kommer inn med av feil.

DET er bedre enn all statistikk for min del.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Epifant, du kan si hva du vil om disse statistikkene - jeg kommenterer det jeg ser når jeg faktisk skrur bilene og hva norske kunder kommer inn med av feil.

DET er bedre enn all statistikk for min del.

Svigerfar er mekaniker på Fiat. Og sier motsatt av deg, at Fiat har blitt veldig bra.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Svigerfar er mekaniker på Fiat. Og sier motsatt av deg, at Fiat har blitt veldig bra.

Og min far, som er mekaniker på de fleste typer biler, sier det samme.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Og min far, som er mekaniker på de fleste typer biler, sier det samme.

Det samme som hvem av dem?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vil anbefale deg å kjøpe en fiat 500, synker svært lite i verdi, god å kjøre, har ikke hatt problemer med den siden jeg kjøpte den, 2009 mod.

Har en far som er bilmekaniker, å han mener at fiat 500 er en kvalitetsbil til lav pris, selvfølgelig kan den ikke måle seg med mercedes eller bmw, men det er en god bil med gode funksjoner, å den går svært sjelden i stykker.

Eneste negative jeg kan si med fiat 500 er antall hestekrefter, den er ikke særlig sterk, og den kan bli litt liten dersom du planlegger barn i nermeste fremtid.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det samme som hvem av dem?

At Fiat er blitt veldig bra, slik svigerfaren til den anonyme brukeren jeg siterer sier.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dere som foreslåt Fiat 500, synes dere ikke den er utrolig stusselig? Det er søren ikke mye som skiller den fra f.eks en Ford KA eller Nissan Micra, bortsett fra at den er dyrere.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Dere som foreslåt Fiat 500, synes dere ikke den er utrolig stusselig? Det er søren ikke mye som skiller den fra f.eks en Ford KA eller Nissan Micra, bortsett fra at den er dyrere.

Stusselig? Jeg synes den er kjempetøff. Kjæresten min digger Fiaten min, og låner den gjerne selv om han har en BMW selv. Han har begynt å like den så godt at han har sagt han har lyst på Abarth neste gang han kjøper ny bil.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fiat 500 er god å kjøre (har hatt den som leiebil en gang). Vil ellers anbefale Toyota Yaris. Toyota er kjent for å ha driftssikre biler så det kan lønne seg i det lange løp. Den er også bra å kjøre hvis du først venner deg til det litt merkelige oppsettet på dashbordet og du får stilt inn setet rett i forhold til arm- og benlengde. Den gang jeg prøvde Yaris, så merket jeg at hvis jeg satt greit med beina i forhold til pedalene så ble rattet litt for langt vekk. Tror imidlertid neste modell hadde bedre justeringsmuligheter på rattet ift. den jeg prøvde.

VW Polo skal også være en grei liten bil, men den har jeg ingen førstehåndserfaring med ´.

Yaris er jo en helt tragisk grusom bil å kjøre. Og å se på.

Kjøp VW Golf i stedet!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg kjører rundt i en Kia Rio nå -kjempefornøyd med den! Den ser bra ut, og det er godt med plass til 4 voksne, men har ganske lite bagasjerom..

Kia er undervurdert av mange, du får mye bil for pengene! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Yaris er jo en helt tragisk grusom bil å kjøre. Og å se på.

Kjøp VW Golf i stedet!

Golf er en ganske stor bil til småbil å være, mens Yaris er liten. TS spør jo spesifikt om små biler. Dessuten synes ikke jeg Yaris var grusom å kjøre eller så se på, så det er subjektive utsagn. I den grad TS bryr seg om utseendet på bilen så er det hennes mening om utseendet som teller, ikke vårt. ;)

Hvorvidt en bil er grusom å kjøre varierer også fra person til person så hun må absolutt prøvekjøre før hun bestemmer seg for alvor.

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Badabing

Nå er jo jeg Fiat 500-elsker, men kan jo si at hvis jeg ikke skulle hatt det, ville jeg gått for Nissan Micra eller Citroen C3. Sånn for å komme over på noe annet og for at du kan tenke litt i nye baner :) Nissan er vel også billigere tror jeg? Jeg ga i alle fall 200.000 for min Fiat med 2 sett med dekk og felger.

Du kan jo sjekke ut de, siden du har omtrent de samme kriteriene som meg. Jeg ville ha en pen bil, den skulle være fin til bykjøring, bruke lite drivstoff, og være noenlunde driftssikker. Derfor utelukket jeg Mini for eksempel.

Citroen C3 er ganske fin synes jeg, og Nissan Micra er ganske søt, samtidig som Nissan blir sett på som biler som holder.

Jeg ville ikke kjøpt Polo eller Golf, fordi det er biler jeg synes har dritkjedelig design og det er så mange som har det. Jeg kjøper en veske fordi jeg synes den er fin, og sånn er det når jeg kjøper bil også. Og Fiaten min elsker jeg, jeg synes den fortsatt er like kul når jeg titter ut på den :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...