Fashionistaen Skrevet 12. februar 2012 #1 Skrevet 12. februar 2012 (endret) . Endret 2. september 2023 av Fashionistaen
AnonymBruker Skrevet 12. februar 2012 #2 Skrevet 12. februar 2012 Vi har en Fiat 500 og er meget fornøyd.
Cata Skrevet 12. februar 2012 #3 Skrevet 12. februar 2012 Fiat 500 er god å kjøre (har hatt den som leiebil en gang). Vil ellers anbefale Toyota Yaris. Toyota er kjent for å ha driftssikre biler så det kan lønne seg i det lange løp. Den er også bra å kjøre hvis du først venner deg til det litt merkelige oppsettet på dashbordet og du får stilt inn setet rett i forhold til arm- og benlengde. Den gang jeg prøvde Yaris, så merket jeg at hvis jeg satt greit med beina i forhold til pedalene så ble rattet litt for langt vekk. Tror imidlertid neste modell hadde bedre justeringsmuligheter på rattet ift. den jeg prøvde. VW Polo skal også være en grei liten bil, men den har jeg ingen førstehåndserfaring med ´.
TheHairyToothfairy Skrevet 12. februar 2012 #4 Skrevet 12. februar 2012 (endret) Fiat 500 er bilen fra helvete du ikke vil ha. Pent innpakket drit er og blir fremdeles drit. Det lekker olje, elektronikken er laget på gutterommet, hjullagere beregnet for skateboards etc. Disse bilene har ikke vært på markedet spesielt lenge, men jeg gleder meg til å se prisfallet når realiteten av bruksslitasje kommer etter fire fem år. Ford Ka har blitt en ordentlig bil etterhvert. Akkurat som storesøsteren Fiesta. Jeg ville helt klart valgt Fiesta fordi du får litt mer plass til ting og tang, og jeg har egentlig ingen problem med å anbefale den heller. Flott bil, gøy å kjøre! Minien har jeg ikke noe forhold til, hører både positive og negative ting. Har kjørt et par stykker, og fant ikke noe jeg ble totalt frelst med. Men det var helt greit. Bilen jeg derimot føler jeg kan anbefale fordi det er en trygg og driftsikker liten rakker, som samtidig greier å være praktisk og morsom på en gang: Mazda2. Denne skal du klare å finne en plass mellom 120.000 til 160.000 for 2. generasjon. Den er heller ikke solgt i så store kvanta, så det er lett å få en god deal fra forhandlere. Lite fabrikkfeil, lettkjørt og fornuftige tekniske løsninger gjør at dette er en bil jeg ikke har noe problemer å kunne anbefale. Det er helt klart bilen jeg ville valgt i denne klassen, selv. Endret 12. februar 2012 av WildThing
Fashionistaen Skrevet 12. februar 2012 Forfatter #5 Skrevet 12. februar 2012 (endret) . Endret 2. september 2023 av Fashionistaen
Cata Skrevet 12. februar 2012 #7 Skrevet 12. februar 2012 Vi for øvrig anbefale femdørs bil og ikke tredørs hvis du velger en kombi. Å kravle seg inn i baksetet på en tredørs kan være litt slitsomt om du skal ha passasjerer, og om du skal ha med deg noe du må legge i baksetet så forenkler bakdører det betraktelig. 1
AnonymBruker Skrevet 12. februar 2012 #9 Skrevet 12. februar 2012 Vel, på finn dått enno fant jeg denne snertne lille morosaken! :D Effekt 220 hk Mmmmh... MORO!!
AnonymBruker Skrevet 12. februar 2012 #10 Skrevet 12. februar 2012 Huyndai i20. Eller i30. Har hatt i30 lenge og elsker den. Det er "storebroren" til Kia på noen områder. Fantastisk bil både sommer og vinter.
Fashionistaen Skrevet 12. februar 2012 Forfatter #11 Skrevet 12. februar 2012 (endret) . Endret 2. september 2023 av Fashionistaen
TheHairyToothfairy Skrevet 12. februar 2012 #12 Skrevet 12. februar 2012 (endret) Hadde en i20 i bruk en måned, den funker helt greit så lenge du ikke tar den på langtur med folk i baksetet. Bakakselen har veldig kort vandring på fjæring, det skjedde mer enn en gang at den som satt der bak ble bilsyk. Men ellers, skuddsikker motor, god kvalitet og helt ok bil. Endret 12. februar 2012 av WildThing
AnonymBruker Skrevet 12. februar 2012 #13 Skrevet 12. februar 2012 Mindre enn 200 hester er en konebil.
Fashionistaen Skrevet 12. februar 2012 Forfatter #14 Skrevet 12. februar 2012 Mindre enn 200 hester er en konebil. Eh, jeg er dame.....
AnonymBruker Skrevet 12. februar 2012 #15 Skrevet 12. februar 2012 Eh, jeg er dame..... Joa, klart det.
Gjest Badabing Skrevet 12. februar 2012 #16 Skrevet 12. februar 2012 (endret) Hvor lenge tenker du å ha den/hvor ofte pleier du å bytte ut? Du har jo garanti. Selv synes jeg Fiat 500 er den fineste bilen som er laget...siden Fiat 500 på 70-tallet.. Tror ikke italiensk og fransk er så ille som det var engang, det har nok jevnet seg mer ut. Men det er klart at Fiat 500 er ganske dyr til at det er en så liten bil, du betaler litt for designet. Mener å huske å ha lest at den er den tryggeste i sin størrelse, og at den har mindre feil enn f.eks Mini. Endret 12. februar 2012 av Badabing
Gjest Badabing Skrevet 12. februar 2012 #17 Skrevet 12. februar 2012 Vel, på finn dått enno fant jeg denne snertne lille morosaken! :D Effekt 220 hk Mmmmh... MORO!! Det er den styggeste bilen jeg har sett på lenge. 2
Fashionistaen Skrevet 12. februar 2012 Forfatter #18 Skrevet 12. februar 2012 (endret) . Endret 2. september 2023 av Fashionistaen
Gjest Spinell Skrevet 13. februar 2012 #19 Skrevet 13. februar 2012 Andre biler av knøttestørrelse, som kanskje kan være verdt en liten kikk er Citroën C1 Peugeot 107 Toyota Aygo Nissan Micra Av disse ville jeg selv valgt Toyotaen, men franske biler har dårligere rykte enn de fortjener, så til syvende og sist har det mest med smak og behag å gjøre.
Epifant Skrevet 13. februar 2012 #20 Skrevet 13. februar 2012 (endret) Fiat 500 er bilen fra helvete du ikke vil ha. Pent innpakket drit er og blir fremdeles drit. Det lekker olje, elektronikken er laget på gutterommet, hjullagere beregnet for skateboards etc. Disse bilene har ikke vært på markedet spesielt lenge, men jeg gleder meg til å se prisfallet når realiteten av bruksslitasje kommer etter fire fem år. Ford Ka har blitt en ordentlig bil etterhvert. Akkurat som storesøsteren Fiesta. Jeg ville helt klart valgt Fiesta fordi du får litt mer plass til ting og tang, og jeg har egentlig ingen problem med å anbefale den heller. Flott bil, gøy å kjøre! Du mener Ka ble ordentlig etter 2008, idet den ble utviklet i samarbeid med Fiat, basert på samme plattform som denne "bilen fra helvete" og bygget på Fiats fabrikk i Polen? Tyske ADACs "pannenstatistik" har et litt større statistisk grunnlag å trekke konklusjoner fra enn norske forhold, men det slår ikke ut i Fords favør; Ford Ka har ofte problemer med dynamo, pluggkabler, lamdasonde, coil, ECU, termostat, og plugger. Hvilken har elektronikk fra gutterommet sa du? Fiat 500 har til sammenlikning hatt trøbbel med flatt batteri, giroverføring og trøbbel med DuaLogic-girkassene. Både Mazda 2 og Mini er oppført med flere gjengangerfeil (mange av dem elektriske) enn 500. Ser man småbilklassen under ettkommer faktisk både Fiat og Renault (!) like bra eller bedre ut enn de fleste, selv Toyota Aygo: Løgn, forbannet løgn og statistikk, ikke sant? Prisfallet må du også gjerne regne ut allerede nå, det ligger flere 2007-modeller på Finn, og 1.2-liters motorene i disse har vært i produksjon siden 1993. 1.1-liters versjonen (hovedsaklig identisk bare litt kortere slag og bittelitt mindre borring) brukes faktisk i racingserien 750 Formula i England: 750 Formula is believed to be the most cost effective way to race today with a competitive season of racing costing around £3,000 to £4,000 inclusive of entry fees, running costs and travel and accommodation. Det gir forsåvidt poeng til Forden også ang. motor, siden det er Fiat-motorer som brukes der også... Fordom (no pun intended) -men [-en], -mar [-ar] (etter ty. Vorurteil) dom, omdømming, meining som byggjer på ei fastlåst overtyding, og ikkje på (nøktern) kunnskap om den saka det gjeld Endret 13. februar 2012 av Epifant 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå