Gjest Carmelita Skrevet 7. januar 2004 #1 Skrevet 7. januar 2004 Jeg skal kjøpe langrennski...men aner ikke hva slags. Tenkte jeg kunne høre med dere om hva slags ski jeg bør kjøpe. De skal brukes til både korte og lange turer. Jeg har ikke gått på langrenn på 10 år, så jeg trenger ikke det beste, men de bør være greie å gå på. Helst ikke for dyre. Trenger ski, bindinger, støvler og staver.
Grooo Skrevet 7. januar 2004 #2 Skrevet 7. januar 2004 Jeg har ingen peilig på ski altså, har ikke hatt slikt på beina på i alle fall ti år... Men jeg så i Obs! bladet som kom her om dagen at de hadde en ski-pakke der som var billig, og mannen mener at vi skal kjøpe oss slike... Hehe.. Får nå se da hva det blir til, han må gjerne kjøpe til seg men jeg er litt usikker på om det er noen vits i å kjøpe ski til meg... Tilbudet varer tilogmed lørdag, så om du har en Obs! i nærheten kan det kanskje lønne seg å se etter der.
Gjest Anonymous Skrevet 7. januar 2004 #3 Skrevet 7. januar 2004 gå til f.eks g-sport og be om en pakke-løsning! Det blir rimelig (fortsatt en del penger da..) og bra!! God tur
natasha Skrevet 7. januar 2004 #4 Skrevet 7. januar 2004 De fleste sportsbutikker har salg i disse dager, og du kan få rimelige skipakker. G-sport har bra pakker - kjøpte nettopp ski selv, og er veldig fornøyd.
Fru Fomle Skrevet 7. januar 2004 #5 Skrevet 7. januar 2004 Hvis du er usikker, så finn en butikk der personalet har peiling! Det er viktig at du ikke får for stive ski og at stavene er passe lange, ellers er det ikke sikkert at skiturene blir så morsomme... Selv gikk jeg aktivt langrenn i 10 år og er fremdeles fryktelig god oppi hodet mitt. Men kroppen nekter å akspetere det 10 år etter, så det blir dessverre alt for lenge mellom skiturene nå..
Gjest Carmelita Skrevet 8. januar 2004 #6 Skrevet 8. januar 2004 Ja, en skipakke hadde vært tingen! Men jeg trenger mer konkrete råd om hvilke pakker som er bra, synes ofte at personalet i butikker som G-sport ikke har så mye peiling. Er de flinke på Torshov sport?
Siam Skrevet 8. januar 2004 #7 Skrevet 8. januar 2004 Torshov sport har jeg hørt mye bra om. Har ikke vært der selv, så jeg vet egentlig ikke! Var på xxl tidligere i uken for å kjøpe ski, men orket ikke for det var så lang kø...
natasha Skrevet 8. januar 2004 #8 Skrevet 8. januar 2004 Thorsov sport er stort sett flinke synes jeg. Du bør også ha litt klart for deg hvor ofte du skal gå på ski, hvor (kun markaturer, fjellturer eller rene treningsturer) og nivået ditt idag.
Gjest Ingeline Skrevet 9. januar 2004 #9 Skrevet 9. januar 2004 Kanskje du allerede har kjøpt ski nå, men jeg svarer likevel. Skal du gå mest turer i marka, eller skal du på fjellturer. Hvis du skal legge ut på lange turer på fjellet kan det være en fordel med litt bredere ski med stålkanter. Til fjellbruk ved påsketider kan det ofte være en fordel med smørefrie ski. Hvis du derimot skal gå mest i marka og kanskje bare skal på fjellet en gang i blant bør du ha smøreski - smørefrie bremser opp og er ikke bra når det er kuldegrader og kald snø. På oppkjørte løyper i marka trenger du heller ikke så brede ski. Hvis du går i en sportsbutikk når det ikke er så mye folk, kan betjeningen helt sikkert hjelpe deg. Jeg gikk også veldig lite på ski inntil for et par år siden. Da klarte samboeren min å få meg til å faktisk like det. Det er faktisk veldig gøy så lenge man ikke går lengre enn man orker... Lykke til.
Gjest Anonymous Skrevet 9. januar 2004 #10 Skrevet 9. januar 2004 Tror de på Oslo Sportslager i Torgata har skikkelig peiling. Hilsen Lille meg
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå