Alida Skrevet 7. januar 2004 #1 Del Skrevet 7. januar 2004 Har bestemt meg for å slutte å røyke..... Helt plutselig slo denne beslutningen ned i meg, jeg som alltid har hatt som nyttårsforsett å røyke mer.... Har allerede trappet ned fra ca 20 om dagen til 10. Nå er jeg i gang med "Endelig ikke røyker "- han lover meg jo praktisk talt at jeg er ikke-røyker når jeg er ferdig med boka..... Noen som har gode råd å gi- kjenner at jeg nesten får litt panikk ved tanken på å slutte, samtidig har jeg veldig lyst også. Akkurat nå tenker jeg ikke på annet røyk..... . Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Anonymous Skrevet 7. januar 2004 #2 Del Skrevet 7. januar 2004 Hei på deg.Kjenner meg i gjen ja. sluttet å røyke for 9 mnd siden.etter å ha lest den boka.Kjennner forsatt røykesug av og til men det vare bare i noen sekunder.Tenk på at du må begynne helt på ny igjen hvis du tar 1 røyk.Det er litt viktig å finne på noe i begynnelsen, gå en liten tur, lese,sy,vaske litt...Du skal vite at det blir bedre og bedre til slutt tenker du ikke på det lenger. har feks besøk av røkere som ikke våger å spørre etter askebeger,men du tenker ikke tanken engang,ikke for å være stygg.Jeg var sluttet i 11 år sist, men var så dom og tok meg 1 røyk en gang på fest, og da var røykesuget tent, så det er ingenting som heter BARE 1 RØYK,når du har fått til å sluttte. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Quinden Skrevet 7. januar 2004 #3 Del Skrevet 7. januar 2004 Slutta også for 9 mndr. siden og har ikke angret etterpå. Selvfølgelig var det noen tunge perioder, men jeg satte pris på hver røykfrie dag, og visste at jeg hadde blitt så skuffa over meg selv om jeg hadde tatt en røyk igjen, for som gjest skriver, da må en begynne forfra igjen. Skjem deg bort med en liten overraskelse 1 gang i uken, det hjelper på. Husk, at det i år blir færre og færre røykere og det er ikke særlig å sitte tilbake med den illeluktende pinnen alene. Stå på! Jeg klarer det og da gjør du også det. Send gjerne en PM om du trenger oppbakking!! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Malou Skrevet 7. januar 2004 #4 Del Skrevet 7. januar 2004 Jeg sluttet å røyke for 11 måneder siden og er fortsatt røykfri i dag. Det viktigste er selvfølgelig motivasjonen. Tenk på hvor deilig det er å ikke røyke og som dagen går legg merke til at det er lettere å puste. Selv brukte jeg nikotinplaster de første 2 ukene (ca) og det hjalp meg mye. Vær aktiv og finn noen som du kan snakke med om hvordan du har det. Selv hadde jeg også stor nytte av å følge en slutte å røyke kurs gjennom jobben der man fikk mange tips og råd og kunne snakke med andre i samme situasjon som en selv. Dette kan du hvis du vil! Lykke til! Jennifer Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Nelle Skrevet 7. januar 2004 #5 Del Skrevet 7. januar 2004 Jeg slutta for litt over en måned siden. Jeg leste boka til Allen Carr i sommer, og slutta 1. juni. Men etter noen uker skulle jeg bare smake en røyk for å se hvordan det var, og da begynte jeg igjen. 24. november begynte jeg på røykesluttkurs i regi av Dr. Kimo klinikken. Jeg synes opplegget de har er helt superdupert og anbefaler det på det varmeste til alle som vil slutte å røyke. Jeg (og de andre på kurset -vi er tilsammen 11 stk.) hadde nok en god del "panikk" i begynnelsen. Men det går fint!! Nå har jeg røyksug sjeldnere og sjeldnere, og suget varer kortere og kortere for hver gang. Jeg har ikke lagt på meg nevneverdig (kanskje 2 kg, men det tror jeg er mer pga. jula ), og synes det er deilig ikke å røyke. Lykke til!! Nelle Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Nicoline Skrevet 8. januar 2004 #6 Del Skrevet 8. januar 2004 Jeg sluttet for ca. 15 måneder siden og har ikke tatt ett eneste trekk av en sigarett på den tiden. Som en sa i et tidligere innlegg her - jeg tenkte at om jeg faller for fristelsen og tar en sigarett - så er det på an igjen - like sugen som jeg var den første dagen uten røyk. Og så vondt ville jeg ikke meg selv. Mine råd: Legg vekk penger (kjempeinspirerende i begynnelsen) Kutt ut sjokolade og minsk ned på kaffen (gir bare røyksug) Gå lange turer Puss tennene ofte Rart å lese hva Gjest over her skrev - at man glemmer å sette fram askebeger til røykende gjester. Har opplevd akkurat det samme... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Anonymous Skrevet 8. januar 2004 #7 Del Skrevet 8. januar 2004 Hei på dere kjempeflinke jenter.. Det er jeg som er gjest,og fikk så lyst til å skryte av dere. Vi trenger det enda,selv om det har gått noen måneder. Jeg er litt enig i at vi kan belønne oss litt ekstra fordi vi ikke bruker penger på røyk. Jeg unner meg gode kvalitets shampooer og gode hud prudukter. Tror jeg er blitt litt mer opptatt av det etter at jeg slutta. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Nigella Skrevet 8. januar 2004 #8 Del Skrevet 8. januar 2004 Jeg sluttet for langt over ett år siden. Har fått ordentlig pust igjen, luktesansen er tilbake, mat smaker bedre, osv! Kan enda føle røyksuget, men det er kortvarig og kommer sjeldnere. Jeg har lest boka som nevnes her, i etterkant, for å holde motivasjonen. Den anbefales. Jeg følger også spent med de 3 røykekutterne i dagbladet: http://www.dagbladet.no/roykeslutt/index.html Kanskje det kan motivere ekstra til deg som slutter nå? Lykke til! Før: Nå: Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Alida Skrevet 9. januar 2004 Forfatter #9 Del Skrevet 9. januar 2004 Hei og tusen takk for gode råd I går kveld tok jeg min aller siste røyk og nå kan nå kalle meg for ikke-røyker Er litt rart, men kjenner ikke det store suget foreløpig. Blir vanskeligst på jobb i dag, er så vant til å ta røykepauser. I tillegg skal jeg ut på byen i dag, så jeg har nok ikke valgt den enkleste dagen å slutte på, men det er bare å hoppe i det ! Nå har jeg bestemt for å slutte for godt ! Tar gjerne i mot flere oppmuntringer !! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
SuperNova Skrevet 9. januar 2004 #10 Del Skrevet 9. januar 2004 Gratulerer med beslutningen! En gladmelding: Da jeg slutta å røyke, var jeg også veldig bekymra for hvordan det skulle gå på jobb - jeg var også vant til å ta røykepauser. Syntes det var så deilig å komme bort fra plassen min i 7 minutter. MEN: Det gikk fort over, tror jeg glemte det på en uke, jeg! Det går sikkert kjempebra når du skal ut i kveld! Tenk så deilig det blir å våkne opp i morgen og vite at "Jeg klarte det!" Lykke til! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Spirrevipp Skrevet 9. januar 2004 #11 Del Skrevet 9. januar 2004 Jeg har jo kjeeeeeempelang erfaring som ikke-røyker da, 8 dager er det vel, så vi er nok i samme bås.... Det viktigste for meg så langt har egentlig vært å ha noen ting å holde på med. Når jeg er inne i KG nå så har jeg f.eks ikke noe røyksug i det hele tatt. Ellers så har jeg som motivasjon at de pengene jeg har spart på å ikke kjøpe røyk i en hel måned skal jeg bruke på å kjøpe meg noe i ren luksus. Dvs at jeg får 58 x 5=290 x 4 = 1160kr til å bruke på å få hudpleie eller kjøpe meg en dyr krem eller klær av noe slag. Det er ganske motiverende skal jeg si deg. Jeg går allerede og drømmer om den pedikyr-timen jeg har bestillt meg i begynnelsen av februar... (rimelig sikker på at æ klare de æ sjø... :D ) Lykke til! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Anonymous Skrevet 9. januar 2004 #12 Del Skrevet 9. januar 2004 Legg om vanene dine totalt til å begynne med. Snu dagen. Vask opp etter middag. jeg synes røyken etter middag var god. Gikk en tur rundt husene da røykesuget kom. Går bedre enn du tror. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Nicoline Skrevet 9. januar 2004 #13 Del Skrevet 9. januar 2004 Jeg glemte å skrive endel ting igår. Har også lest boken "Endelig ikke-røyker" - glimrende bok, jeg bruker den enda når jeg trenger litt oppmuntring og for å se hvor flinke jeg har vært. Men det som overrasket meg mest var at det var så lett å slutte, jeg som trodde livet til ikke-røykere måtte være gørr-kjedelig har funnet ut at jeg aldri har hatt det så godt som jeg har det nå. Det er rett og slett deilig å ikke være avhengig av noe ... Dessuten får jeg gjort så mye mer enn før, både på jobb og hjemme - slipper avbrudd av teite røykepauser. Kan sitte og se på TV uten å tenke på at jeg må stikke ut i reklamepausen og ta meg en røyk. Det å handle varer er også ganske deilig når du slipper å slenge oppå noen hundrelapper i røyk hver gang ... Det er rett og slett bare fordeler med å ikke røyke ... stå på, jenter - ikke fall for fristelsen til å ta en sigarett nå - ikke ett trekk engang. Det er så kort tid det er vanskelig - bare ett par uker så er man over det verste - hold ut Det er så ubeskrivelig deilig å være kvitt suget etter røyk - er det er så ubeskrivelig deilig å se på røykere og tenke "uff, stakkars folk". Ja, for det tenker jeg når jeg ser folk stimle sammen på røykerommet på jobben eller når jeg ser folk stå ute i flere minusgrader for å få seg en røyk ... Lykke til videre - stå på - man klarer det man vil klare Og når jeg klarte det så klarer alle det ... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Alida Skrevet 10. januar 2004 Forfatter #14 Del Skrevet 10. januar 2004 Da har jeg klart meg en hel dag uten røyk En hel kveld på byen har også gått greit Hadde aldri trodd at det skulle gå så bra som det gikk. Er litt mer brisen enn vanlig , men det er det verdt : har ikke røyket en eneste røyk !!!!! Og det var faktisk mye lettere enn jeg hadde trodd.... ikke det at det var så lett, men jeg hadde trodd at det var vanskeligere. . Er veldig fornøyd nå, har gått over et døgn uten røyk, og det er første gang på mange år !! Det kaller jeg begynnelse !!! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Hu i Svingen Skrevet 10. januar 2004 #15 Del Skrevet 10. januar 2004 Grattis med bra begynnelse! Har selv vært fri siden 30. november (ca. 43 dager?) så jeg vet hvordan det er! Det blir forøvrig bare bedre og bedre!!! Hurra for deg og for alle oss andre som greide det! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Lille_my ikke pålogget Skrevet 10. januar 2004 #16 Del Skrevet 10. januar 2004 Hei og tusen takk for gode råd I går kveld tok jeg min aller siste røyk og nå kan nå kalle meg for ikke-røyker Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Dina Skrevet 14. januar 2004 #17 Del Skrevet 14. januar 2004 Jeg er også med!! Tok min siste røyk i går kveld, og sitter nå å tygger på dagens første nikotintyggis... så langt så bra! Dina Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå