ecathari Skrevet 12. februar 2012 #1 Skrevet 12. februar 2012 Hei Jeg har nettopp blitt sammen med en helt fantastisk fyr, og så lå vi i sengen i går og snakket om gamle pinlige ting. Og så fortalte han meg at bestemoren hans en gang sydde en matrosdrakt til han, og fikk en proff fotograf til å ta bilder av han. Og for noen år siden gikk han forbi en fotobutikk/en fotograf i Fred Olsensgate i Oslo, og så et stort bilde av seg selv som liten i denne matrosdrakten henge i vinduet. Han syns det var litt flaut, men også litt koselig, og nå har jeg så lyst til å få tak i dette bildet av han. Er det noen som husker den fotobutikken? Jeg er ikke fra Oslo, så jeg har aldri sett den. Men noen som husker den, og tilfeldigvis husker hva enten butikken het eller hvem fotografen som drev den var? Den lå visst der butikken shangrila ligger i dag, rett ved jernbanetorget... På forhånd tusen millioner takk hvis noen har noen nyttige tips
Cammiebella Skrevet 12. februar 2012 #2 Skrevet 12. februar 2012 Ja, det var en Japan Photo-butikk som lå der. Eneste fotobutikken i den gaten, såvidt jeg kan huske.
ecathari Skrevet 12. februar 2012 Forfatter #3 Skrevet 12. februar 2012 Tusen takk Kontaktet Japan Foto for å spørre om de tilfeldigvis fortsatt har bildet eller en negativ. Kanskje ikke så stor sjanse for det, men da har jeg hvertfall prøvd
kaprifolen Skrevet 12. februar 2012 #4 Skrevet 12. februar 2012 Fotografer er pliktige til å oppbevare negativer hos andre fotografer eller i kommunearkivet!
AnonymBruker Skrevet 12. februar 2012 #5 Skrevet 12. februar 2012 Hvor gammel er han da? Hvis det var samme lokalet har altså shangri-la vært der siden 1975...
Lady Lovelylocks Skrevet 12. februar 2012 #6 Skrevet 12. februar 2012 Det var jo en fotobutikk rundt hjørnet.. Kanskje han mener den? Aner ikke hva den het da...
CathFoto Skrevet 12. februar 2012 #7 Skrevet 12. februar 2012 Japan Photo er ikke en fotograf, men en fotobutikk. Men om fotografen ikke eksisterer mer så tror jeg det er kommunen som oppbevarer gamle negativer. Det var en fotobutikk nederst i Karl Johan, rett ved Shangrila som het Oslo Kamera Service, mulig det var fotograf der i "gamle dager"
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå