Gjest kork2 Skrevet 12. februar 2012 #1 Skrevet 12. februar 2012 Jeg har lyst til å kjøpe og fryse ned noen bokser med leverpostei, samt kjøttpålegg og hvitost, samt noe mer hvis jeg finner noe i butikken. Noen andre som vet om det fungerer bra? Fryseren min er kaldere enn 10 grader minus iallefall.
Oliven Skrevet 12. februar 2012 #2 Skrevet 12. februar 2012 Syns fryst hvitost kun egner seg til gratinering, smaker høgg og får rar konsistens på skiva. Kjøttpålegg syns jeg blir vannete og ekkelt, også kun til middagsmat i såfall. Kjøttpålegg er da stort sett alltid noe på tilbud av... Leverpostei på boks har holdbarhet leeeeenge uten å fryses. Endel fett i de så det holder nok ikke så lenge og jeg tror kanskje konsistensen blir litt rar. Hvorfor skal du egentlig kjøpe og fryse det ned? Fryser bør ha -20 ca om du skal lagre mat over litt lengre tid.
Gjest kork2 Skrevet 12. februar 2012 #3 Skrevet 12. februar 2012 Jeg synes det er pes å kjøpe en boks fersk leverpostei, for så å spise den opp, og vite at jeg må kjøpe enda en. Selvfølgelig er slike runde hermetiserte leverposteibokser et alternativ, men ovnsbakt type er bedre. Synes det kunne vært digg å ha et lite lager av pålegg.
Gjest kork2 Skrevet 12. februar 2012 #4 Skrevet 12. februar 2012 Jeg kan forsåvidt fryse ned halve hvitosten, og ha den andre halvdelen i kjøleskapet, da jeg vet at jeg kan ha pauser fra å spise hvitost. Og en halv kilo hvit-ost kan det ta endel tid å spise opp.
skrue Skrevet 12. februar 2012 #5 Skrevet 12. februar 2012 Jeg lager leverpostei selv og den ligner svært på grov leverpostei. For min del fungerer det veldig bra å fryse med denne. Dypfrysing bør nok holde -18 til -20 grader.
Belima Skrevet 12. februar 2012 #6 Skrevet 12. februar 2012 Du kan trygt fryse ned gulost i skiver. Jeg var på besøk hos en venninne for et par uker siden som handler en del i Sverige. Vi spiste lunch med frossen ost i skiver, samt kjøttpålegg som også var frosset i skiver. Osten kunne en ikke merke hadde vært frossen. Kjøttpålegget bør du ta å legge på tørkepapir når du tiner det, da tar det opp fukten fra pålegget. All type spekemat var i følge henne, ikke noe problem å fryse for så å spise. Cammenbert, Brie og liknende oster er heller ikke noe problem. Det hun hadde oppdaget var at gulost i hele stykker ikke egner seg til annet enn gratinering etter frysing. Leverpostei kan du også trygt fryse. Tidligere lagde jeg alltid leverpostei og frøys ned i passe skiver.Ikke noe problem.
Mubba Skrevet 12. februar 2012 #7 Skrevet 12. februar 2012 Leverpostei funker veldig bra å fryse. Du vil ikke merke at den har vært fryst så det kan anbefales. Som de over skriver kan kjøttpålegg og ost også fryses, men fryst ost passer best til varm mat som osten skal smeltes på, ikke som pålegg. Kjøttpålegget blir vannete, men kan fint stekes og brukes i varm mat, men er ikke like godt som pålegg.
AnonymBruker Skrevet 12. februar 2012 #8 Skrevet 12. februar 2012 Jeg har da aldri merket problemer med frysing av pålegg. Altså, kjøttpålegg, hvitost/brunost, leverpostei, laks, ja i det hele tatt. Frys i vei og hvorfor man skal fryse ned ble det spurt om, jo, det er fordi det er tilbud av og til, fordi man ikke klarer å spise opp annet enn i omganger når man er alene. Feks. Jeg ser INGEN grunn til å ikke fryse ned pålegg
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå