Gjest Anonymous Skrevet 22. mai 2002 #1 Skrevet 22. mai 2002 Hei... Jeg lurer på hva det er viktig å huske på når en skal pakke til "sydenturen"... Jeg (og min kjære) reiser til Mallorca i midten av juni (dersom det har noe av betydning) Det er vår første "sydentur"... Håper noen av dere har noen gode råd... Kos fra førstrgangsreisende.
Gjest Lea Skrevet 22. mai 2002 #2 Skrevet 22. mai 2002 Ta med nok undertøy til hele ferien. Ellers er saronger, korte skjørt, shortser og topper/t-skjorter lurt å ha med. Et par finere langbukser og skjørt er praktisk. Noen lette jakker og penere topper som kan brukes til alle bukser og skjørt hører med. Ikke pakk for mye. Det er mulig å få vasket klærne der nede også. Trenger jeg å nevne badetøy? Ta med imodium eller annen magemedisin, en pakke paraset e.l. og tamponger/bind hvis du skulle ha behov for sånt. De du får kjøpt der er ikke like bra. Ta med deg litt lesestoff, en litt stor veske som kan brukes til håndbasgasje og til stranden. Eller helst en sekk. Smart å ha en egen liten veske til pass, penger og kort. Det er også praktisk med en liten pose til å henge rundt halsen under klærne eller en taske til å ha rundt livet. Det er mye sånt å få kjøpt der nede også, så hvis du ikke har allerede kan det lønne seg å vente til du kommer frem. God tur!
Engel Skrevet 22. mai 2002 #3 Skrevet 22. mai 2002 Med mindre det er kaldt om kvelden så trenger du neppe mer enn en langbukse, om du trenger det i det hele tatt. De fleste tar med formye klær. Men nok lette topper er viktig da man gjerne svetter en del. Det viktigste er solkrem, skjønt siden dere bare skal til Mallorca er det sikkert mulig å kjøpe det der også. men man kan jo bli brent før man rekker å handle...12
Gjest Lea Skrevet 22. mai 2002 #4 Skrevet 22. mai 2002 Langbukser er ikke så dumt å ha med. Pass bare på at de ikke er tette og klamme. Kommer an på hvilke andre klær du har med. Hvis du trives i og har korte skjørt kan disse erstatte langbuksene. Men det kan regne og blåse på Mallorca også.
Mistyen Skrevet 22. mai 2002 #5 Skrevet 22. mai 2002 Det er hvertfall sjelden kaldt på Mallorca i juni..... Pakk så lite som mulig, lette klær, og ta med en liten lett jakke for sikkerhets skyld. Et par langbukser er ikke så dumt, men husk: det er masse å handle på Mallorca også. Anbefaler en tur til elCorte Ingles i Palma!! (stoooort kjøpesenter) God tur - fra ei som drar til Mallorca i juli 12
Gjest Anonymous Skrevet 22. mai 2002 #6 Skrevet 22. mai 2002 Takker for gode råd så langt (Vi skal forresten til Alcudia) Hvor sterk bør solfaktoren være?? (Jeg har ganske mørk hud, og har ALDRI vært solbrent før, må jo alikevell ta mine forholdsregler. Min kjære blir fort brent) Noen spesielle "merker" å anbefale??, siden jeg ikke har noen erfaring med solkrem (og ALDRI kjøpt det) Hvor mye lomme-penger må vi rekne med at vi kommer til å bruke?? Da tenker jeg på hvor mye vi må rekne i mat pr dag...(skal være der i 14 dager, mat er ikke inkludert i hotellet) Takker for all hjelp til nå, og kommer helt sikkert til å spørre dersom det er noe mer jeg lurer på
Gjest Lea Skrevet 22. mai 2002 #7 Skrevet 22. mai 2002 Mat er billig på Mallorca. Du får mye og bra mat for 100 kroner. Vin er nesten billigere enn vann. Tipper at dere kan slippe unna med ca 50 kroner pr pers for en grei middag. Jeg anbefaler deg å kjøpe ganske høy faktor til å begynne med, så kan du heller trappe ned etter hvert. Kjøp gjerne en tube med Aloe Vera Gele i tilfelle du skulle bli solbrent. Tomater hjelper også. Ikke sitt for lenge i solen om gangen. Ta deg pauser i skyggen. Det er ikke bare solbrenthet som er farlig.. du kan også få heteslag og solstikk.
Gjest Anonymous Skrevet 22. mai 2002 #8 Skrevet 22. mai 2002 Vinopptrekker, plastglass, stearinlys (for koselige kvelder på verandaen), vekkerklokke (i tilfelle dere skal være med på noen turer), mobil/lader, bøker, kamera, film, badminton (eller noe i den duren), strandbag/sekk, lita pengebok, plaster, dispril ehhh... ja det var det jeg kom på i farten.
Fakse Skrevet 22. mai 2002 #9 Skrevet 22. mai 2002 Tja...ikke verd å overdrive heller da!! De har jo butikker der du kommer også, og de har stort sett det samme utvalget som her, er min erfaring. Savner du plastglass får du sikker kjøpt det, eller du får låne på hotellet. Samme med mye av det andre, så ikke pakk kofferten for full!12
Gjest Pus Skrevet 28. mai 2002 #10 Skrevet 28. mai 2002 Min pakkeliste, ca 10 kg. Reiser i en langbukse/langt skjørt, gode sko(jogge sko).T-shorte og en liten kardigan(ull eller bomull)+ jakke. Har altid med tynn ull stilongs/strømpebukse. og tynn ulljakke. Det kan bli kaldt og det er ofte litt kjølig om kveldene. Men tar bare med tynne lette plagg. Undertøy for 1 uke. Topper/t-shorter for en uke. 2 shorts eller små skjørt. 1 til 2 bluser m/lang erm i tilfelle solbrenthet eller at jeg skal være ute i solen hele dagen (skarp sol midt på dagen). Sol hatt eller caps, sol briller. Vannflaske,plastkopper,vin åpner. Toalettsaker. Badelaken/håndduk.(det er som oftest ikke lov å bruke hotellets håndduker på stranden) Bikini/badedrakt. såpe til å skylle opp klær med. Solfaktor, aftersun Sandaler førstehjelpsutstyr: gnagsårplaste,rensemiddel til sår,plaster,paraset o.l. mageveske og liten ryggsekk. Bruker den lille sekken til håndbagasje; lurt å ha med et skift undertøy,p-piller,caps,tannbørste o.l. ombor på flyet i tilfellet bagasjen skulle bli forsinket. God tur, og de har det meste på stedet du skal til hvis du har glemt noe.Det viktigste er pass,billeter og penger. Ha en god tur.12
Gjest Anonymous Skrevet 28. mai 2002 #11 Skrevet 28. mai 2002 Takker for mange gode råd her... Nå har jeg i allefall litt å gå etter når vi skal pakke... Kjempeklem fra Førstegangsreisende
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå