Diixie Skrevet 11. februar 2012 #1 Skrevet 11. februar 2012 Det har seg sånn at jeg og familien har blitt kjent med en pakistansk gutt i det siste, og for ett par dager siden gikk faren hans bort. Jeg kjenner han ikke så godt, men har snakka ett par ganger med han. Men nå vil jeg og familien si "kondolerer" på hans måte til han, hvis det er no forskjell fra det er på den norske måten. Kan man bare gi en blomst og si kondolerer, eller er det andre ting? 1
The Kitten Skrevet 12. februar 2012 #2 Skrevet 12. februar 2012 Det holder i massevis å fortelle at du synes det er trist, og kanskje gi en oppmerksomhet. 1
Binta Ba Skrevet 12. februar 2012 #3 Skrevet 12. februar 2012 Ifølge en stk muslim jeg spurte, er det som i den norske tradisjonen: Si kondolerer, og eventuelt gi en gave, f.eks mat.
Diixie Skrevet 12. februar 2012 Forfatter #4 Skrevet 12. februar 2012 Oki, tusen takk for svar! Da vet jeg at jeg ikke kommer til å tråkke rett i salaten..
AnonymBruker Skrevet 12. februar 2012 #5 Skrevet 12. februar 2012 Du trenger ikke gi mat. Tror ikke det er helt passende heller. Ring på døren med blomster og fortell han at du kondolerer Hilsen en inder.
AnonymBruker Skrevet 12. februar 2012 #6 Skrevet 12. februar 2012 Et tips hvis du velger å gi mat (er dette vanlig ved dødsfall?): Unngå bacon.
Binta Ba Skrevet 13. februar 2012 #7 Skrevet 13. februar 2012 Et tips hvis du velger å gi mat (er dette vanlig ved dødsfall?): Unngå bacon. Både jeg og min muslimske mann sa...Lol.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå