Gå til innhold

Smerter pga angst

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg sliter i perioder veldig med at angsten "slår seg på kroppen", og at jeg får vondt spesielt i armer og bein. Jeg har blitt undersøkt hos lege uten at de fant noe galt, så jeg tror dette har noe med angsten å gjøre.

Vil en psykomotorisk fysioterapeut kunne hjelpe meg med slike smerter? Hva vil de i så fall gjøre?

Er det andre her som har hatt lignende problemer? Hvordan ble dere bedre?

Skrevet

Jeg kan bare gjette, men hvis du "knytter deg", går og er anspent og strammer musklene over tid, kan kanskje det være årsaken.

Da gjetter jeg videre at kanskje litt trening kan hjelpe deg, på den måten at du får ut spenningen og kanskje slapper av i musklene etter trening.

Nå tenker jeg på ren styrketrening, hvor du bruker maks krefter.

Skrevet

Jeg kjenner ei som har gått en stund hos det - og jeg har prøvd i en kort periode selv.

Det er en litt snodig behandlingsform synes jeg, fordi de på et vis ikke berører særlig mye.

Men det gikk iallefall mange sensasjoner gjennom kroppen likevel, og det blir en annen måte å få kroppsbevissthet og avslapping på.

Jeg fikk litt følelsen av at dette er veldig bra for de som sliter med eksempelvis overgrep/traumer/angst etc.

Jeg vet ikke hvorfor, det var bare noe med måten de gjør øvelser på.

For meg var det veldig behagelig, men jeg sliter ikke med traumer e.l

Mitt problem hadde med andre ting å gjøre, men her ville jeg absolutt fått utbytte ifht angst - selv om de fysiske problemene for meg ikke ville gitt seg. Dog de hang noe sammen, men hadde annen hovedårsak ;)

Du kan i tillegg til dette forsøke å kjøpe en bok på amazon om mindfullness ifht smerte.

Jeg kjøpte den som gjaldt for kun angst, og den hjalp mye faktisk(endret tankemønstre og hadde masse gode øvelser).

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...