Gå til innhold

Full BSU - bruke den som "sparekonto?"

Anbefalte innlegg

Skrevet

Min BSU er full (ekskludert renter), det går allikevel inn å sette inn penger på den - og renten der er jo mye bedre enn på mine andre sparekontoer. Lurer derfor på om det er andre som har hatt full BSU (gjerne i Nordea) som har kunne sette inn etter det ble fullt? Hva skjedde? Kunne du fortsette å bruke BSUen som sparekonto eller ble den etterhvert stengt og pengen som ble satt inn for mye flyttet? (Vil ikke spørre banken og risikere at muligheten blokkeres heller/miste de gode rentene..)

Noen med erfaringer?

Videoannonse
Annonse
Skrevet (endret)

Har ikke svar, men vil gjerne få med meg svaret du får og sørger derfor for å få den i mine innlegg :)

Endret av Ixnay
Skrevet

Mener å ha hørt at man fritt kan sette inn mer penger (så mye man vil). Men man låser de jo da ned i forhold til hva de må brukes på. Setter man pengene på en vanlig sparekonto så kan man jo fritt ta de ut når man vil og bruke de til hva man vil. Tror at hvis man ønsker å ta ut penger fra BSU-kontoen må man tilbakebetale renter eller noe sånt..

Skrevet

Jeg trodde ikke at det gikk å spare mer etter å ha spart maksbeløpet, i min bank er det 150.000,-. Men min rådgiver sa jeg burde ha kontoen så lenge jeg kan, for rentene fortsetter å løpe, og med bsu blir det jo faktisk litt renteinntekter.

Skrevet

Jeg får sperre om jeg prøver å sette inn mer på min konto. Får opp en melding hvor det står at det ikke er lov å sette inn mer enn 150.000.

Skrevet

TS; hadde gjensidige før og der gikk det bare ann å sette inn opptil maks summen for året og så ble den sperret resten av året. I Nordea har jeg kunne sette inn mer inn maks summen hvert år som så har blitt overført som disponibelt til neste år, feks satt inn 25000, da har 20 000 blitt låst til neste år mens 5000 har blitt overført som disponibelt det påfølgende året...

Veldig spent på om kontoen nå blir låst eller om det blir overført som "disponibelt" og mer renter...

Skrevet

TS; hadde gjensidige før og der gikk det bare ann å sette inn opptil maks summen for året og så ble den sperret resten av året. I Nordea har jeg kunne sette inn mer inn maks summen hvert år som så har blitt overført som disponibelt til neste år, feks satt inn 25000, da har 20 000 blitt låst til neste år mens 5000 har blitt overført som disponibelt det påfølgende året...

Veldig spent på om kontoen nå blir låst eller om det blir overført som "disponibelt" og mer renter...

Men du får vel ikke renter for det du setter inn for mye, før det påfølgende året da?

Skrevet

TS, man får vel renter fra første dag (måned?), men ikke skattefradrag?

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...