Gå til innhold

Er det mitt ansvar??

Anbefalte innlegg

Skrevet

Er en smule irritert nå. Er det virkelig bryllupsarrangørenes ansvar å skaffe barnevakt til seks barn under 6 år?? Snakket med forloveden i går, og ifølge det ha sa virket hans søsken som om de tok det forventer at barna skal være med på festen (skrekk og gru)! Det gikk KANSKJE an å ha dem i bygningen rett ved (på samme tun) med en barnevakt! Forloveden min påstår at vi ikke kan forestille oss hvordan det er å ha små bar, og det er jo greit nok. Men det er VÅR dag! Har ikke lyst til at fire voksne skal gå til og fra, at barn skal komme løpende og skrikende og at disse fire voksne må dra klokken 9 om kvelden for å legge barna!

Denne hørte vel til under "barn i bryllup", men jeg ble bare så akutt sint på disse foreldrene :frustrert:

Eller er jeg egoistisk nå?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hadde vi invitert barn, hadde vi skaffet barnevakt til de barna som kom. Vi inviterte imidlertid ikke barn og ingen barn kom. Men hadde det kommet barn, så hadde ikke vi ordnet barnevakt, nei.

Skrevet

Vi MÅ invitere disse barna. Familiene deres reiser fra England og skal ta en liten norgesferie etterpå. De har aldri vært i Norge før og gleder seg. Den yngste kommer til å være fem måneder gammel, deretter er fordelingen slik: en på 1, to på 4, to på 6. Himmel og hav. Hvordan skal dette gå??

Skrevet

HVA? Nei ærlig talt popelka!! Jeg må si meg enig med deg i dette - det er da IKKE deres ansvar å fixe barnevakt!! Mange av mine venninner som blir invitert får nå jaggu fikse "barnevakle" til bryllupet våres. I tillegg har dem nesten 3 mndr på seg å FINNE en barnevakt så det kommer neppe som "julekvelden på kjerringa".

JEG synes det er VEL mye å forlange at dere skal ordne barnevakt til gjestene....*hallo liksom*

Skrevet

Hvis familiene hadde bodd i Norge og tok med seg barna selv om de ikke var invitert, synes jeg på ingen måte dere hadde ansvar for å skaffe barnevakt.

Men kommer de fra England og skal på ferie etterpå, må de jo ha med barna. Husker jeg ikke feil, er din forlovede engelsk så jeg går utifra at hans søsken ikke har noe kontaktnett her som de kan spørre om barnevakt.

Det beste hadde vel vært først å snakke skikkelig med dem så dere vet hva de egentlig har tenkt seg og dernest eventuelt være behjelpelig med å skaffe barnevakt. Noen jeg kjenne spurte faktisk noen barnehage assistenter som bodde i området (hang opp lapp i barnehagen) og betalte en av disse for denne jobben.

Skrevet

Hvis barna skal være med på festen, er det smart å ha en slags barnevakt, som har som eneste oppgave å passe på barna og holde disse engasjert. Denne bør nesten brudeparet stille med.

Dersom barna ikke skal være med på festen, mener jeg det ikke er brudeparets ansvar å skaffe barnevakt. Jeg ville nok ha vært behjelpelig med å finne barnevakt til slektninger som kom utenlands fra, men andre får da sørenmeg klare seg selv.

Skrevet

Nå har gemyttene roet seg litt...Jeg har snakket med Bjørnsgard, og d sa at det ikke var noe problem å barna i en av bygninene. da er det bare å skaffe barnevakt(er?). Hvor finner jeg en som er god i engelsk?

Jeg har ikke hundrevis av bekjente, bare noen veldig gode venninner, og de skal være med på festen.

Skrevet

Det finnes sikkert masse barnevakt-emner som snakker godt engelsk.

Spør folk du kjenner eller ta kontakt med barnepasseren eller barnevaktformidlingen.

Jeg synes faktisk at det er ditt/deres ansvar å skaffe barnevakt, når disse kommer fra England. De måtte jo i såfall hatt med seg en barnevakt hjemmefra hvis de skulle hatt mulighet til å ordne dette selv. (Hvis de ikke har kjentfolk i Norge da).

Skrevet

Hvis de ikke har noe kontaktnett i Norge selv er det vel naturlig å spørre om dere kan være behjelpelig når det gjelder å skaffe barnevakt, spesielt hvis dere ikke vil at barna skal være med på selve bryllupet. Men dere bør nok regne med at foreldrene kanskje kommer til å dra litt tidligere også, det er ikke bare bare med en helt fremmed barnevakt til så små barn. Man må ta litt hensyn til at det ikke bare er å "stuebort" små barn når det ikke passer å ha dem der, er det virkelig så forferdelig om det er noen barn tilstede under bryllupet da?

Gjest Madley
Skrevet

Jeg synes faktisk det er naturlig at dere er behjelpelige med dette siden situasjonen er som den er.

Du må da ha noen venninner som har yngre søstre? ungdommer i dag er racere i engelsk. Det går så fint så :D

Skrevet

Om de tar det som en selvfølge at dere skaffer barnevakt så synes jeg det er grusomt frekt. Om de spør pent er det en helt annen sak og da kan man jo være behjelpelig.

At man må invitere barn som man i utgangspunktet ikke vil ha på festen fordi noen har bestemt seg for å kombinere bryllupet med en ferietur synes jeg er frekt av de som skal på ferie.

Vi skal ha gjester fra utlandet og inviterer ikke med barn (nå er disse barna riktignok ungene til min onkels nye samboer og ikke i slekt med meg, men det ble ramaskrik av at vi ikke inviterte dem allikevel). Hovedgrunnen er at det da blir fryktelig vanskelig å sette grenser. Har en venninne som bor i England (men er norsk). Da må jo hun få ta med barna i bryllupet også da, siden alle hun kjenner i området hvor vi skal ha bryllupet skal i bryllupet og hun derfor vil ha problemer med å skaffe barnevakt. Og hva med det som kommer fra andre kanter av Norge og ikke kjenner noen her i området? Kan kjapt ende opp med 20++ barn i bryllupet eller å måtte bruke 3 uker som barnevaktfremleter og det har jeg ikke noe lyst til. Det er her som overalt ellers i verden: Det er noe spesielt med alle og man kan derfor lage "særavtaler" for alle om man bare drar det hele langt nok.

Skrevet
Jeg synes faktisk det er naturlig at dere er behjelpelige med dette siden situasjonen er som den er.

Du må da ha noen venninner som har yngre søstre? ungdommer i dag er racere i engelsk. Det går så fint så :D

Jeg er enig med deg.

Skrevet

og husk at de trenger ikke være racere i engelsk. De fleste kan noen ord. Barna kommer ikke til å kreve at de kan mye engelsk, det er vel heller krav en stiller til seg selv.......

Skrevet

Nå har jeg snakket med Barnevaktformidlingen, og de var veldig hyggelige. De sa jeg burde bestille barnevakt ca. 1 mnd før bryllupet. ellers skal jeg holde øyne og ører åpne i tilfelle jeg kommer over noen jeg kan spørre. Tenkte kanskje å spørre en jeg pleide å være barnevakt for før, hun er naboen vår og veldig søt og hyggelig.

Tror ikke de forlanger at vi skal skaffe barnevakt, det var mer det at de lurte på hva de skulle gjøre med barna. De skal få låne hyttene våre på fjellet etterpå, og jeg synes det er hyggelig at de vil se litt mer av Norge. Forloveden min foreslår at vi lager litt gøy for barna så de ikke føler seg stuet bort - tegnefilmer, kroner og hatter til å ha på hodet, god mat og godteri etc.

Tror det ordner seg!

Takk for mange gode innspill - alltid mye hjelp å få her på kg!

Gjest Madley
Skrevet

Så flott at det ordner seg :D

Det gjør som regel det for snille jenter vet du..hehe

Barnevaktformidlingen var jo et genilat konsept. aldri hørt om før..

Sånn er det å være stuet bort her nord...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...