AnonymBruker Skrevet 11. februar 2012 #1 Del Skrevet 11. februar 2012 Hei:) jeg er en jente på atten år som har jobbet som barnepasser på et treningssenter siden jeg var fjorten år. Jeg har frem til nå når jeg ble atten alltid hatt en timeslønn på rundt 98 kr, og nå ligger jeg på rundt 135kr timen. Jeg jobber noen ganger i helgene, da før klokken ett på formiddagen. Får ikke noe tillegg på lønnen uansett om det er på kvelden, i helgen og søndager eller andre helligdager. Er det lov? Det er mange som forteller meg at jeg har krav på ekstra lønn på søndager og helligdager osv, men jeg vil jo ikke gå til sjefen min og kjefte når jeg ikke har en lov eller noe som backer meg opp.. Og hvis jeg skal ha tillegg, blir de da nødt til å etterbetale alt? ( beklager at det bare ble en stor klump av tekst her, men jeg sitter på iPaden min, og jeg har ikke helt fått til å lage mellomrom enda.. Hehe.) Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Mahareth Skrevet 11. februar 2012 #2 Del Skrevet 11. februar 2012 Arbeidsmiljøloven gir ikke arbeideren krav på helligdagstillegg. Det må du enten ha tariffavtale for å få, eller ha en privat avtale med arbeidgiver for å få. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjesten Skrevet 11. februar 2012 #3 Del Skrevet 11. februar 2012 Som Mahareth sier, så har du ikke krav på tillegg. Det er vanlig å få, men du har ikke krav på det. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Blondie65 Skrevet 12. februar 2012 #4 Del Skrevet 12. februar 2012 Spør om å få personalhåndbok. Sjekk også din egen kontrakt. Og snakk med eventuelt tillitsvalgte. Som de her over nevner så er ubekvem og helligdagstillegg regulert av tariffavtale, ikke lovfestet. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå