LaCoste Skrevet 7. januar 2004 #1 Skrevet 7. januar 2004 Skal dikte en sang til mannen min på bryllupsdagen, men er veldig usikker på hvilken melodi jeg kan bruke. Har noen her gode forslag om kjente melodier som kan passe? Tar imot med stor takk! Ønsker å ha en relativt kjent melodi som de aller fleste kan. På forhånd takk!
Gjest Tabby Skrevet 7. januar 2004 #3 Skrevet 7. januar 2004 Alle kjente folkesanger og barnesanger kan diktes på. Da min kjære og jeg diktet til et vennepar valgte jeg teddybjørnes vise. Den har jeg en forkjærlighet for, men det er opp til hver enkelt. Jeg lastet ned melodien så jeg hele tiden kunne høre hvordan den gikk om jeg ble i tvil om hvordan jeg skulle få ordene til å passe inn.
zmurfette Skrevet 7. januar 2004 #4 Skrevet 7. januar 2004 Jeg bruker ofte "Kjerringa med staven", synes den er enkel å dikte til og så kan alle melodien. Har også hatt stor suksess med å bruke "Jenter som kommer", men bestemor har kanskje ikke helt kontroll på den...
Fru Fomle Skrevet 7. januar 2004 #5 Skrevet 7. januar 2004 Den mest romantiske sangen jeg hittil har hørt fra brud til brudgom var skrevet med melodien "Ingen er så god som du" med Halvdan Sivertsen! Tror ikke den er så vanskelig å dikte etter heller.
Anki1971 Skrevet 7. januar 2004 #6 Skrevet 7. januar 2004 Jeg diktet på melodien "Lykkeliten" da jeg skrev sang til mannen min :D Det ble kjempebra (Syns jeg i alle fall )
Maxine Grey Skrevet 7. januar 2004 #7 Skrevet 7. januar 2004 http://www.koordinatoren.com/for_barn/barn.../allefugler.htm
Arwen Skrevet 7. januar 2004 #8 Skrevet 7. januar 2004 Jeg diktet på melodien "Lykkeliten" da jeg skrev sang til mannen min :D Det ble kjempebra (Syns jeg i alle fall ) Det tipset taker jeg for :D hadde ikke tenkt på den, nydelig melodi
Anki1971 Skrevet 7. januar 2004 #9 Skrevet 7. januar 2004 Arwen: Også er den veldig lett å skrive sang til, for det er litt lengde på versene, pluss at alt faktisk ikke trenger å rime helt I tillegg traff jeg helt blink med den melodien da mannen min syns den er så nydelig :D (Jeg også syns det da)
smile Skrevet 7. januar 2004 #10 Skrevet 7. januar 2004 jeg skrev på to melodier: jeg vil bygge meg en gård og bestemors skogmus vise. Det er ikke alle sanger som er like lette å dikte på. Se i ei sangbok og syng høyt og gjerne få noen andre til å synge den igjennom uten at du synger med så hører du evt.hvor det blir trøbbel. Lykke til!
Augustbrud02 Skrevet 7. januar 2004 #11 Skrevet 7. januar 2004 Den mest romantiske sangen jeg hittil har hørt fra brud til brudgom var skrevet med melodien "Ingen er så god som du" med Halvdan Sivertsen! Tror ikke den er så vanskelig å dikte etter heller. Jeg tror det er Kjærlighetsvisa du tenker på, og det er en nydelig sang. Jeg diktet på denne melodien til min mann og det var ikke såååå vanskelig. Her er resultatet: http://forum.kvinneguiden.no/viewtopic.php...p=352715#352715
Tosca Skrevet 7. januar 2004 #12 Skrevet 7. januar 2004 Jeg diktet på melodien "Lykkeliten" da jeg skrev sang til mannen min Det har jeg også gjort. Den var ganske enkel å dikte til. Så gjenstår det bare å se om han liker den.....
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå