AnonymBruker Skrevet 11. februar 2012 #1 Skrevet 11. februar 2012 Jeg ønsker meg nytt spisebord, og lurer på hvilke av disse alternativene du ville valgt selv.. kom gjerne med andre forslag eller synspunkter. Alt 1: http://www.bolia.com/nn-no/catalog/norway/bolia_no/spisestuen/spisebord/03-029-15_180566.aspx Alt 2: http://www.bolia.com/nn-no/catalog/norway/bolia_no/spisestuen/spisebord/03-029-10_180566.aspx Alt 3: Dette, men med klaff http://www.google.no/imgres?q=hvitt+ovalt+spisebord&um=1&hl=no&sa=N&biw=1093&bih=521&tbm=isch&tbnid=DuVEft9q38VLNM:&imgrefurl=http://www.leika.no/moebler/bord/index.php%3Fproduct_id%3D20828%26group_id%3D5&docid=2BHR0IAxplYupM&imgurl=http://www.leika.no/dyn/images/products/thumbnail_popup/20828-image1.jpg.jpg&w=667&h=500&ei=h6k2T9rFIaeg4gTRo_SaDA&zoom=1&iact=hc&vpx=620&vpy=212&dur=1996&hovh=194&hovw=259&tx=143&ty=190&sig=104922077790540310308&page=1&tbnh=156&tbnw=248&start=0&ndsp=8&ved=1t:429,r:6,s:0
Momseguri Skrevet 11. februar 2012 #3 Skrevet 11. februar 2012 Tror jeg ville valgt det siste Kanskje nr. 2, men ikke det første.
Silfen Skrevet 11. februar 2012 #4 Skrevet 11. februar 2012 Ingen av dem, syns de var sterile, i mangel av et bedre ord. Kanskje de er bedre med stoler til. 6
forståelsesfull Skrevet 11. februar 2012 #6 Skrevet 11. februar 2012 Jeg ønsker meg nytt spisebord, og lurer på hvilke av disse alternativene du ville valgt selv.. kom gjerne med andre forslag eller synspunkter. Alt 1: http://www.bolia.com/nn-no/catalog/norway/bolia_no/spisestuen/spisebord/03-029-15_180566.aspx Alt 2: http://www.bolia.com/nn-no/catalog/norway/bolia_no/spisestuen/spisebord/03-029-10_180566.aspx Alt 3: Dette, men med klaff http://www.google.no/imgres?q=hvitt+ovalt+spisebord&um=1&hl=no&sa=N&biw=1093&bih=521&tbm=isch&tbnid=DuVEft9q38VLNM:&imgrefurl=http://www.leika.no/moebler/bord/index.php%3Fproduct_id%3D20828%26group_id%3D5&docid=2BHR0IAxplYupM&imgurl=http://www.leika.no/dyn/images/products/thumbnail_popup/20828-image1.jpg.jpg&w=667&h=500&ei=h6k2T9rFIaeg4gTRo_SaDA&zoom=1&iact=hc&vpx=620&vpy=212&dur=1996&hovh=194&hovw=259&tx=143&ty=190&sig=104922077790540310308&page=1&tbnh=156&tbnw=248&start=0&ndsp=8&ved=1t:429,r:6,s:0 Jeg vet sannelig ikke, jeg synes alle var fine, eller kanskje ikke?
Kamelia83 Skrevet 11. februar 2012 #7 Skrevet 11. februar 2012 Ingen av dem, syns de var sterile, i mangel av et bedre ord. Kanskje de er bedre med stoler til. Samme syns jeg.
AnonymBruker Skrevet 11. februar 2012 #8 Skrevet 11. februar 2012 Ingen av de, men da spesielt ikke siste. Jeg tror du fort kan bli lei understellene - og om det er den ovale formen du er ute etter ville jeg gått for noe som var litt mer likt klassisk design på den type bord(men tror fortsatt man fort kan bli lei).... Regner ikke med du likte "Mood" - som jeg heller hadde valgt av runde bord på Bolia(tror det har større klassisk verdi pga treben) - men uansett hadde jeg valgt et annet understell. Eller, kjøpt stoler i samme type stil og heller gått for et mer nøytralt spisebord. Synes det er litt lettere å unngå å bli lei av i lengden. Eksempelvis forsatt ha hvitt, men ikke rundt og med sånt understell? Et bord til 10 000 kr bør ikke være noe man går lei av etter et par år, og jeg vil tro de typiske stilspesifikke greiene går av moten. Det siste bordet er jo typisk for hva "alle" valgte av minimalistisk bord til et billig penge som jeg nå bare assosierer med Jyskmøbler.
LeaMichele Skrevet 11. februar 2012 #9 Skrevet 11. februar 2012 ingen av de. synes de så kjedelige ut!
AnonymBruker Skrevet 11. februar 2012 #10 Skrevet 11. februar 2012 Ingen av de, men da spesielt ikke siste. Jeg tror du fort kan bli lei understellene - og om det er den ovale formen du er ute etter ville jeg gått for noe som var litt mer likt klassisk design på den type bord(men tror fortsatt man fort kan bli lei).... Regner ikke med du likte "Mood" - som jeg heller hadde valgt av runde bord på Bolia(tror det har større klassisk verdi pga treben) - men uansett hadde jeg valgt et annet understell. Eller, kjøpt stoler i samme type stil og heller gått for et mer nøytralt spisebord. Synes det er litt lettere å unngå å bli lei av i lengden. Eksempelvis forsatt ha hvitt, men ikke rundt og med sånt understell? Et bord til 10 000 kr bør ikke være noe man går lei av etter et par år, og jeg vil tro de typiske stilspesifikke greiene går av moten. Det siste bordet er jo typisk for hva "alle" valgte av minimalistisk bord til et billig penge som jeg nå bare assosierer med Jyskmøbler. Takk for synspunkter. Selv liker jeg best alternativ 1. "Alle" har bord alt 3... Syns Mood-bordet var kjempestilig, men det passer overhode ikke med de fargene på trebeina hos meg... Blir velidg glad for andre forslag :-)
AnonymBruker Skrevet 11. februar 2012 #11 Skrevet 11. februar 2012 Jeg likte best alt. 1 og så 3. Alt. 1 dersom du har plass nok. Et spisestuebord vil alltid være mer eller mindre kjedelig. 4 bein og en bordplate. Valget av spisestuestoler betyr mye mer. Selv har jeg et spisestuebord som er lett i uttrykk og nøytral i tresort. Har tilleggsplater som gjør at jeg kan utvide når vi er mange og lite nok til vanlig. Jeg har heller valgt spenstige stoler i kontrast til det enkle bordet.
AnonymBruker Skrevet 11. februar 2012 #12 Skrevet 11. februar 2012 Takk for synspunkter. Selv liker jeg best alternativ 1. "Alle" har bord alt 3... Syns Mood-bordet var kjempestilig, men det passer overhode ikke med de fargene på trebeina hos meg... Blir velidg glad for andre forslag :-) Samme AB igjen Ja, da hadde jeg definitivt valgt nr.1 - pga det runde understellet. Men spørsmålet er vel så mye hvilke stoler du skal velge. Mange bommer jo litt med å velge kliss likt uttrykk - så blir de lei av stilen etter kort tid. Jeg ville tenkt meg nøye om på stolene - med mindre du allerede har noen. Litt lettere å gi svar hvis du legge rut et bilde av stolene du har/vil ha Hvorfor ikke et avlangt bord, forresten? Det lar seg jo lettere kombinere med eventuelt bytte av stoler avogtil - og kan vare i maaaaaange år stilmessig. Rundt bord er jo veldig 2011-typisk? Litt som å innrede hele huset i MadMenstil - det er kult, men også veldig hypet i så store mengder, med mindre man har hatt denne stilen også før trenden kom.
AnonymBruker Skrevet 11. februar 2012 #13 Skrevet 11. februar 2012 Samme AB igjen Ja, da hadde jeg definitivt valgt nr.1 - pga det runde understellet. Men spørsmålet er vel så mye hvilke stoler du skal velge. Mange bommer jo litt med å velge kliss likt uttrykk - så blir de lei av stilen etter kort tid. Jeg ville tenkt meg nøye om på stolene - med mindre du allerede har noen. Litt lettere å gi svar hvis du legge rut et bilde av stolene du har/vil ha Hvorfor ikke et avlangt bord, forresten? Det lar seg jo lettere kombinere med eventuelt bytte av stoler avogtil - og kan vare i maaaaaange år stilmessig. Rundt bord er jo veldig 2011-typisk? Litt som å innrede hele huset i MadMenstil - det er kult, men også veldig hypet i så store mengder, med mindre man har hatt denne stilen også før trenden kom. TS her. Jeg har spisesofa som skal brukes til bordet. Utover det står jeg åpen når det gjelder stoler. Er veldig enig i det du skriver, og nok litt redd for å velge en stil som er typisk "nå". Har du noen forslag til stoler som kunne være bra ? Mulig det mood - bordet kunne gått sammen med mahognybein ....
AnonymBruker Skrevet 11. februar 2012 #14 Skrevet 11. februar 2012 Hei JEg ville valgt eik spisebord:-) Klassisk,tidløst og nydelig. Aannø har et fint,som er lakkert overflate...har ikke link,men se på møbelringen.no
AnonymBruker Skrevet 12. februar 2012 #15 Skrevet 12. februar 2012 Hei JEg ville valgt eik spisebord:-) Klassisk,tidløst og nydelig. Aannø har et fint,som er lakkert overflate...har ikke link,men se på møbelringen.no TS her. Takk for innspill. Eik er uaktuelt, for det førset passer det ikke med resten av interiøret, for det andre er eik for meg, en ny versjon av furu.
AnonymBruker Skrevet 12. februar 2012 #16 Skrevet 12. februar 2012 TS her. Jeg har spisesofa som skal brukes til bordet. Utover det står jeg åpen når det gjelder stoler. Er veldig enig i det du skriver, og nok litt redd for å velge en stil som er typisk "nå". Har du noen forslag til stoler som kunne være bra ? Mulig det mood - bordet kunne gått sammen med mahognybein .... Spisesofa Jeg vil og ha det....nå har jeg de hvite Eames stolene hvor jeg har blandet tre/stålunderstell - fine å se på, men ikke noe gode for rumpa i lengden. Passer bedre som kjøkkenstoler.... Aaaanywho.....poenget mitt var vel mer at jeg heller ville gått bittelitt på kompromiss av stil og tatt en mellomting som også er godt å sitte lenge. Til de runde bordene til Bolia ville jeg jo automatisk tenkt type danske design eller Eames/Phanton stoler og noe i den duren, noe med den type stil. Men jeg prøver å se for meg et rundt bord og spisesofa....Passer det sammen, da? Sånn i form tenker jeg? Har faktisk kun sett spisesofa avbildet med avlangt bord& de vanlige stolene av type med trekk på. De her Men den stilen passer jo overhodet ikke sammen med det runde bordet. Det kommer jo helt an på stoffet og formen på spisesofaen - er den stram og ensfarget kan du fint kjøre litt Bolia-minimalisme, men er den typisk litt sånn "myk" og ikke ensfarget - eller i sandfarget stoff synes jeg du nesten "må" velge noe som har treelementer. Hovedproblemet med rundt bord og spisesofa er at gjestene på endene ikke kommer godt til tallerkenen, det blir ubehagelig. Merker jeg liksom ikke hjelper deg noe her, men altså; det viktigste er at bordet er behagelig for gjester å sitte rundt, og at man ikke kjappest mulig vil over i stuen. Og let`s face it; alle de minimalistiske stolene, dog veldig fine å se på - er et helvete å sitte på Har du kikket på Living? Hva med et bord som har grovt stålunderstell og bordplate i tre(type resirkulert)? Living har ett sånt. Eller - enda bedre, du kan kjøpe brukt bord og male det i hvitt(eller sort som meg). Enda finere, og passer sammen med hva som helst av nytt og gammelt/retro eller minimalistisk. Noe sånt
AnonymBruker Skrevet 12. februar 2012 #17 Skrevet 12. februar 2012 Spisesofa Jeg vil og ha det....nå har jeg de hvite Eames stolene hvor jeg har blandet tre/stålunderstell - fine å se på, men ikke noe gode for rumpa i lengden. Passer bedre som kjøkkenstoler.... Aaaanywho.....poenget mitt var vel mer at jeg heller ville gått bittelitt på kompromiss av stil og tatt en mellomting som også er godt å sitte lenge. Til de runde bordene til Bolia ville jeg jo automatisk tenkt type danske design eller Eames/Phanton stoler og noe i den duren, noe med den type stil. Men jeg prøver å se for meg et rundt bord og spisesofa....Passer det sammen, da? Sånn i form tenker jeg? Har faktisk kun sett spisesofa avbildet med avlangt bord& de vanlige stolene av type med trekk på. De her Men den stilen passer jo overhodet ikke sammen med det runde bordet. Det kommer jo helt an på stoffet og formen på spisesofaen - er den stram og ensfarget kan du fint kjøre litt Bolia-minimalisme, men er den typisk litt sånn "myk" og ikke ensfarget - eller i sandfarget stoff synes jeg du nesten "må" velge noe som har treelementer. Hovedproblemet med rundt bord og spisesofa er at gjestene på endene ikke kommer godt til tallerkenen, det blir ubehagelig. Merker jeg liksom ikke hjelper deg noe her, men altså; det viktigste er at bordet er behagelig for gjester å sitte rundt, og at man ikke kjappest mulig vil over i stuen. Og let`s face it; alle de minimalistiske stolene, dog veldig fine å se på - er et helvete å sitte på Har du kikket på Living? Hva med et bord som har grovt stålunderstell og bordplate i tre(type resirkulert)? Living har ett sånt. Eller - enda bedre, du kan kjøpe brukt bord og male det i hvitt(eller sort som meg). Enda finere, og passer sammen med hva som helst av nytt og gammelt/retro eller minimalistisk. Noe sånt Stolene du linker til er jo helt fantastiske, har vurdert dem selv. Poenget med rundt bord for meg er at det ikke kommer noen bordbein i veien til spisesofaen. Har vanlig avlangt bord med 4 bein i hjører nå, og det gjør at bordet må stå litt utfra sp. sofaen. Har sett flere ganger på det Mood bordet som refereres til, og ser at det hadde vært kjempefint med de mørke beina til .... Der står heller ikke bordbeina i hjørener , og vil da ikke kollidere med sofaen. Sofaen forøvrig er en stram hvit ikea sofa, med forlenga bein. Koselig med puster og skinn... hvis det har noe å si for stilen.
AnonymBruker Skrevet 12. februar 2012 #18 Skrevet 12. februar 2012 Stolene du linker til er jo helt fantastiske, har vurdert dem selv. Poenget med rundt bord for meg er at det ikke kommer noen bordbein i veien til spisesofaen. Har vanlig avlangt bord med 4 bein i hjører nå, og det gjør at bordet må stå litt utfra sp. sofaen. Har sett flere ganger på det Mood bordet som refereres til, og ser at det hadde vært kjempefint med de mørke beina til .... Der står heller ikke bordbeina i hjørener , og vil da ikke kollidere med sofaen. Sofaen forøvrig er en stram hvit ikea sofa, med forlenga bein. Koselig med puster og skinn... hvis det har noe å si for stilen. Hæ`? Kan du fortelle hvordan du gjorde det med de forlengede benene *løpe rett til ikea og kjøpe seg sofa* Stram ensfarget spisesofa gjorde saken enklere. Ok - utfra det du forteller ville jeg da sagt at det er mood bordet som kan passe best av runde bord. og da er jo saken biff; dra til bolia, sett en av de stolene inntil moodbordet og se om det passer som tenkt moodbordet har forlengerplater forresten som man kan kjøpe i tillegg. det viktige da er jo at understellet passer sammen med stolbena i tretype. men jeg personlig ville ikke tatt hvit sofa & naturfarget stoler - hadde valgt enten hvite stoler, eller en helt annen farge som bryter. eller......litt vanskelig å bestemme seg - du kan jo uansett prøve det ut live på bolia (for du mente boliastolene sant?) Antar bare det, jeg;) Uansett passer alt. Men det blir jo fort oppmot en tja....14.15.000 for herligheten, så du bør jo være helt gira når du ser det sammen
AnonymBruker Skrevet 12. februar 2012 #19 Skrevet 12. februar 2012 Hæ`? Kan du fortelle hvordan du gjorde det med de forlengede benene *løpe rett til ikea og kjøpe seg sofa* Stram ensfarget spisesofa gjorde saken enklere. Ok - utfra det du forteller ville jeg da sagt at det er mood bordet som kan passe best av runde bord. og da er jo saken biff; dra til bolia, sett en av de stolene inntil moodbordet og se om det passer som tenkt moodbordet har forlengerplater forresten som man kan kjøpe i tillegg. det viktige da er jo at understellet passer sammen med stolbena i tretype. men jeg personlig ville ikke tatt hvit sofa & naturfarget stoler - hadde valgt enten hvite stoler, eller en helt annen farge som bryter. eller......litt vanskelig å bestemme seg - du kan jo uansett prøve det ut live på bolia (for du mente boliastolene sant?) Antar bare det, jeg;) Uansett passer alt. Men det blir jo fort oppmot en tja....14.15.000 for herligheten, så du bør jo være helt gira når du ser det sammen Tusen takk for mange gode innspill. For å lage spisesofa fulgte jeg oppskriften i denne linken : (min ble helt lik ) http://www.klikk.no/bonytt/inspirasjon/article711374.ece
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå