Gå til innhold

hvor går grensa?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Når man holder på med noen, hvor går grensen til hva man har lov til å gjøre med andre? Hvis den ene parten har gjort det klart at man ikke er ute etter forhold enda, men likevel vil den parten bare være dere to. Hvor går grensen da til hva man har lov å gjøre?

Har man lov å kysse andre?

Har man lov å ligge med en annen?

Er man utro om man har holdt på flere måneder og har vært eksklusive de siste 3 månedene hvis man kysser en annen? Selv om den personen ikke vil være sammen med deg enda?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg holdt på med en fyr i seks måneder, og vi kysser og har sex, og gjør nesten alt som alle kjærester gjør, bare at vi ikke kaller hverandre for kjærester.

Skrevet (endret)

Jeg vil anta at den grensen er avhengig av hva den andre parten mener om forholdet dere har og hvilke forpliktelser du føler at du har ovenfor vedkommende.

:)

Endret av -J-
Skrevet

Finnes ingen fasitsvar på det. Dere ble enige om å være eksklusive ? Det innebærer for de fleste ikke kyssing med andre, men det er deres forhold og deres regler som gjelder. Er du usikker på hvor grensen går for partneren din, kan du jo bare snakket med hun/han om det. Hvorfor ble den parten som ikke ønsket et forhold med på å være eksklusiv ? Det hørtes ut som at dere har et slags forhold for meg :)

Skrevet

Finnes ingen fasitsvar på det. Dere ble enige om å være eksklusive ? Det innebærer for de fleste ikke kyssing med andre, men det er deres forhold og deres regler som gjelder. Er du usikker på hvor grensen går for partneren din, kan du jo bare snakket med hun/han om det. Hvorfor ble den parten som ikke ønsket et forhold med på å være eksklusiv ? Det hørtes ut som at dere har et slags forhold for meg :)

Den parten ble sikkert med på være eksklusiv fordi den trenger tid til å venne seg til tanke på å gå inn i ett forhold. Og har ikke behovet for å offentliggjøre det før den er klar.

Ja vi har vel ett forhold på sett og vis, vi tilbringer store deler av uken sammen, sover sammen, lager middag sammen, gjør alt som vanlige par gjør. Vi er vel ett par.

Jeg gikk på en smell og angrer nå, jeg kysset en annen i fylla i går, og vet ikke om jeg skal fortelle partneren min om det. Siden jeg angrer og det kommer aldri til å hende igjen, og har aldri skjedd at jeg har vært utro før. Føler meg råtten og har det vondt. Jeg merker for første gang hvor sterke følelser jeg har for den andre personen. Bør jeg "come clean" og fortelle hva jeg har gjort?!

Skrevet

Den parten ble sikkert med på være eksklusiv fordi den trenger tid til å venne seg til tanke på å gå inn i ett forhold. Og har ikke behovet for å offentliggjøre det før den er klar.

Ja vi har vel ett forhold på sett og vis, vi tilbringer store deler av uken sammen, sover sammen, lager middag sammen, gjør alt som vanlige par gjør. Vi er vel ett par.

Jeg gikk på en smell og angrer nå, jeg kysset en annen i fylla i går, og vet ikke om jeg skal fortelle partneren min om det. Siden jeg angrer og det kommer aldri til å hende igjen, og har aldri skjedd at jeg har vært utro før. Føler meg råtten og har det vondt. Jeg merker for første gang hvor sterke følelser jeg har for den andre personen. Bør jeg "come clean" og fortelle hva jeg har gjort?!

:fnise: halloooooo, fordi du kysset en annen på fylla? det betyr ingenting.
Skrevet

:fnise: halloooooo, fordi du kysset en annen på fylla? det betyr ingenting.

Nei burde ikke bety noe nei, men det var jo ikke bare sånn lite kyss på munnen, var rotings... uansett har kjempe dårlig samtittighet :(

Skrevet

Nei burde ikke bety noe nei, men det var jo ikke bare sånn lite kyss på munnen, var rotings... uansett har kjempe dårlig samtittighet :(

Dere er ikke sammen, så jeg hadde holdt kjeft

Skrevet

Selvsagt forteller man at man har rotet med noen andre. Den "det man ikke vet har man ikke vondt av"-mentaliteten er kvalmende. Den er jo basert på alt annet enn ærlighet, respekt og kjærlighet...

Når det gjelder hva som er såkalt lov og ikke, synes jeg de vanlige normene for slikt blir gjeldende ganske så tidlig i forholdet. Om man "holder på med" noen, da holder man seg til den personen. Hadde jeg fått vite at mannen jeg holder på med hadde kysset noen andre, hadde jeg ikke giddet å kaste bort mer tid på ham. Det hadde vært utrolig sårende og skuffende..

Skrevet

Jeg hadde ikke likt at en dame jeg begynte og få følelser for oppførte seg som en dolly duck med og veksle mellom dondald og fetter anton.

Det ligger litt bedrageri over dette her. Litt narrespill og noe teater og annet skuespill for at illusjonene skal holdes i hevd.

• Liker 1
Skrevet

Det viktigste er at du nå lærer av dine feil.

Det kommer ingenting positivt ut av at du forteller hva du har gjort.

Skrevet

Når man holder på med noen, hvor går grensen til hva man har lov til å gjøre med andre?

Har man lov å kysse andre?

Har man lov å ligge med en annen?

Det er forskjellig fra person til person. En ting er å date flere. Men jeg ville sagt at grensa er nådd når man er intim med en av dem. Da ville jeg sluttet å date andre. Synes ikke det er OK at man har sex med to stk. Uansett om man har snakket om å ikke gå inn et forhold.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...