Gå til innhold

kvinne ER kvinne verst ?

Anbefalte innlegg

Gjest Anonymous
Skrevet

Jeg har vært her inne på KG fra og til i noen år nå og jeg slutter aldri og bi overasket over hvor fordømmende vi ovenfor hverandre.

For eksempel inne på Samliv hvor det når blir diskutert moral- Det er en ting og være uenige (det hadde jo vært fryktelig kjedelig her inne hvis vi ikke hadde vært det) men jeg blir man dømt, hengt og gravlagt hvis man våger og utale seg imot strømmen eller normen.

Vi kvinner skal ikke være utro, ikke være avhengige av mannen, være sterke, ha egen god økonomi, være super mammaer og nåde den som sier at de sliter, være supere elskerinner for våre respektive menn, ha jula klar i oktober, være samfunns engasjerte og miljøbeviste, kunne lage nydelig mat og være flinke i håndarbeid.

Er vi ikke det og tør å inndrømme det, ja da må vi være forberedt på og takle kritikk. :roll:

Og kan vi ikke kritisere om det, ja da finner vi noe annet, for eksempel, en tråd her inne hvor de ble spurt om hva vi hadde fått i julegaver, mange listet opp hva vi hadde fått og da kommer det jammen meg en del og kritiserer og sier det er kvalm og liste opp julegaver, mulig det men det var det som var spørsmålet. :roll:

Det jeg lurer litt på, og det dette gjelder nok også meg selv- Føler vi oss mer vellykkede selv, hvis vi kan kritisere andre?

Videoannonse
Annonse
Skrevet
Det jeg lurer litt på' date=' og det dette gjelder nok også meg selv- Føler vi oss mer vellykkede selv, hvis vi kan kritisere andre?[/quote']

Ja det tror jeg faktisk - sørgelig nok.

Selvfølgelig er det aller best å kritisere noen du ikke kjenner, noen uten ansikt, for det er tryggere enn å slenge noe til en nær deg. Det kan jo være et svar på hvorfor det kommer mange sterke meninger til overflaten her inne...?

Jeg skal ikke sette meg på min høye hest og påstå at jeg alltid er bedre - må jo innrømme at det er en hemmelig trøst å se hun som er litt tjukkere og litt styggere enn meg - da føler jo jeg meg litt finere enn jeg er... :roll:

Ble vi litt mer glad i oss selv ble vi kanskje litt mer glad i andre også... hva vet jeg..

Gjest Anonymous
Skrevet
[

Ble vi litt mer glad i oss selv ble vi kanskje litt mer glad i andre også... hva vet jeg..

Godt sagt :D

Noe å leve etter :D

Gjest GreenSky
Skrevet

Nei, jeg tror ikke at kvinner er verst. Heller ikke at menn er verst. Tro meg, fordømmende mennesker finnes over alt. På en måte er det jo greit å ha dem også, slik at en ser hvor frisinnet en selv er sammenlignet med dem. :P:kul:

Vi kvinner skal ikke være utro, ikke være avhengige av mannen, være sterke, ha egen god økonomi, være super mammaer og nåde den som sier at de sliter, være supere elskerinner for våre respektive menn, ha jula klar i oktober, være samfunns engasjerte og miljøbeviste, kunne lage nydelig mat og være flinke i håndarbeid.

Hvor har du dette fra???? Står dette i tråder du har lest her på KG? :o

Jo, kanskje når jeg tenker meg om... Men de trådene tar jeg med en klype salt. Ingen kan være god på alt, men vi er alle gode i noe. Noen er flinke mammaer, noen er gode på økonomi, noen er gode i senga... 8)

Sammen utgjør vi Superkvinnen. :ler:

Skrevet

Uten å ha lest denne tråden noe særlig, vil jeg nevne at det blir et paradoks når overskirften i seg selv er dømmende, og innholdet i teksten går på at kvinner er for dømmende.

Skrevet
Uten å ha lest denne tråden noe særlig, vil jeg nevne at det blir et paradoks når overskirften i seg selv er dømmende, og innholdet i teksten går på at kvinner er for dømmende.

Ehm... det står "Kvinne ER kvinne verst?" med spørsmålstegn i overskriften... Det betyr at det er spørsmål - gjør det ikke??? Hvordan er et spørsmål dømmende?

Gjest GreenSky
Skrevet

Tja, selve spørsmålet i seg selv, oppfatter jeg som ledende. Altså ikke helt nøytralt.

Gjest Anonymous
Skrevet
Uten å ha lest denne tråden noe særlig' date=' vil jeg nevne at det blir et paradoks når overskirften i seg selv er dømmende, og innholdet i teksten går på at kvinner er for dømmende.[/quote']

:ler::ler: Her blir vel litt av poenget bevist.

Jeg beglager hvis spørsmålet virket ledene, slik var det ikke ment, det var et ? på enden. ER vi kvinner slik ?

Kanskje man burde lese hele tråden først, før man kritiserer?

Her velger man da og kritiserer overskriften, uten og ha lest inneholdet..........viser ikke det at du er litt dømmende og kritisk da? :wink:

Skrevet
Jeg skal ikke sette meg på min høye hest og påstå at jeg alltid er bedre - må jo innrømme at det er en hemmelig trøst å se hun som er litt tjukkere og litt styggere enn meg - da føler jo jeg meg litt finere enn jeg er... :roll:

Jeg forstår ikke dette. Hvordan kan man føle seg bedre ved å kritisere andre, kvinner er spesialister på dette området. Janteloven regjerer sterkt hos kvinner. Uansett blir man satt i bås, og ofte av kvinner. Jeg prøver å møte folk med et åpent sinn, og ikke fore sin egen ego med andres "elendighet".

Gjest GreenSky
Skrevet

Jeg forstår ikke dette. Hvordan kan man føle seg bedre ved å kritisere andre, kvinner er spesialister på dette området. Janteloven regjerer sterkt hos kvinner. Uansett blir man satt i bås, og ofte av kvinner. Jeg prøver å møte folk med et åpent sinn, og ikke fore sin egen ego med andres "elendighet".

Jeg har ikke intrykk av at janteloven står sterkere hos kvinner en hos menn. Menn er like ille til å sette i bås, det er nå mitt inntrykk i alle fall.

Du sier at du prøver å møte folk med et åpent sinn. Men du har jo allerede forhåndsdømt kvinner som gruppe ved å si at janteloven regjerer sterkt blandt kvinner. Eller er snakker du av personlig erfaring?

Skrevet

Tror dette kan havne i båsen for at angrep er det beste forsvar.

Har man bruk for å forsvare seg, men ikke helt vet hvordan, er det lett å gå til angrep - uansett kjønn.

Tror dessuten at jeg ikke har lyst til å være noen superkvinne. Tenk så kjedelig det må være å være perfekt hele tiden......

Gjest Anonymous
Skrevet
Tror dette kan havne i båsen for at angrep er det beste forsvar.

Har man bruk for å forsvare seg, men ikke helt vet hvordan, er det lett å gå til angrep - uansett kjønn.

Tror dessuten at jeg ikke har lyst til å være noen superkvinne. Tenk så kjedelig det må være å være perfekt hele tiden......

Ja, kan være enig der, men det er jo ikke altid det kun brukes i forsvar heller da. Bare da dette forumet som et eksempel.

Hvis noen tør og inndrømme at de er utro, sliter med og være mamma eller kanskje bare klager litt over mannen, så er fryktelig mange av svarene dømmende ( ikke alle).

Har vi like høye forventinger av oss selv som vi stiller andre ?

Gjest Anonymous
Skrevet

:oops: :oops: ble litt ivrig , postet dobbelt :oops:

Skrevet
Jeg har ikke intrykk av at janteloven står sterkere hos kvinner en hos menn. Menn er like ille til å sette i bås, det er nå mitt inntrykk i alle fall.

Du sier at du prøver å møte folk med et åpent sinn. Men du har jo allerede forhåndsdømt kvinner som gruppe ved å si at janteloven regjerer sterkt blandt kvinner. Eller er snakker du av personlig erfaring?

Jeg snakker av personlige erfaringer, ja! Jeg sier ikke at dette gjelder alle, men mange kvinner har veldig lett for å dømme andre kvinner, utifra utseende, stilling, utdanning osv.

Hvorfor er det mye mer intriger og sladder på jobben, når det er overvekt av kvinner?

Skrevet

Jeg syns kvinner er noen fjols og sladrekjerringer. Jada, jeg er sikkert fordømmende, men det er min erfaring, jeg kan da ikke hjelpe for at jeg har opplevd det å sett det så mange ganger at det virker som en sannsynlig overvektsprosent av kvinner har slike tendenser. Det er jo bare til å lese et par tråder her på kg eller gå inne på en kvinnelig arbeidsplass. Syns dessuten det er greit at en kvinne kritiserer seg selv, eller stiller spørsmålet om seg selv - verre om en mann hadde gjort det.

jeg er kvinne selv og påtar meg retten til å si at jeg syns kvinner er noen fordømmende fjols. Sikkert innkludert meg selv og, jeg er ikke like finslig alltid, men jeg prøver i hvert fall å være så noenlunde rund i kantene og tolerant. Det skal mye til at jeg tror på det en kvinne sier til meg. Stort sett prøver vi å unngå være stygge, så sier vi det helle til noen andre, og lyver til den det gjelder for å spare vedkommende for å bli såret. I stede går vi inn på kg og tømmer oss for frustrasjonen over den teite venninden vi har, som vi ikke vil såre, men som virkelig er slik eller slik ..... Det er jo bare kvinner som klarer slikt. Eller?

Huff - nå får jeg vel så ørene flagrer. Det er jo slik det skal være her.

Atmi

Skrevet

Jeg har nå også erfaring med at kvinne er kvinne best.

De jeg har fått mest støtte av opp gjennom tiden - er kvinner.

De som har sagt meg et pauli ord - på godt - er kvinner. Det kan ha stukket litt der og da, men som oftest ser jeg sannheten i ordene etterhvert. De blir jo ikke sagt for å såre, men en god venn er en venn som sier i fra.

De som har kunnet holde på mine hemmeligheter og betroelser er kvinner.

De jeg stoler mest på - er kvinner.

Og jeg er kjempeglad for at jeg har kjent og kjenner så mange flotte kvinner, kvinner som er til å stole på, som har varme og omtanke og som har et lite ord eller tre å si meg.

Noen av disse kvinnene har jeg møtt her.

Kvinner som farer med sladder og slarv - klart de finnes. Kvinner som på død og liv må vende geipen ned og finne noe å kritisere - klart de finnes.

Men de som har såret meg mest i mitt liv, det er menn. Og de som har brutt min fortrolighet er menn. Så jeg tror kanskje det ikke er kjønn det kommer an på. er man en negativ person, så er man det uansett om man er mann eller kvinne.

Skrevet

Er enig med hovedinnlegget her. Til tider kan kvinner være utrolig utspekulerte onde bitcher! :ler:

Skrevet
Og jeg er kjempeglad for at jeg har kjent og kjenner så mange flotte kvinner, kvinner som er til å stole på, som har varme og omtanke og som har et lite ord eller tre å si meg.

Noen av disse kvinnene har jeg møtt her.

Kvinner som farer med sladder og slarv - klart de finnes. Kvinner som på død og liv må vende geipen ned og finne noe å kritisere - klart de finnes..

Godt sagt Bettie, og veldig enig med du. Men allikevel er vi veldig stygge mot hverandre. Enkelte kvinner konkurrerer/måler seg opp mot andre kvinner. Er de tynnere, penere føler de seg liksom mer vellykket. Forstå det den som kan.

Skrevet
Enkelte kvinner konkurrerer/måler seg opp mot andre kvinner. Er de tynnere, penere føler de seg liksom mer vellykket. Forstå det den som kan.

Kom igjen da Pussy... har du ikke - inni deg selv - vært litt glad for bilringen på ryggen til ei flott dame bare fordi du har hatt en slik bliring på din egen rygg...?

Har du aldri sammenlignet deg med andre og vært lettet når du ikke kom dårligst ut...? Aldri??

Da er visst jeg er dårlig menneske.. :(

Gjest Anonymous
Skrevet

Du er ikke et dårlig menneske- i mine øyne er du et ærlig et- for du tør å inndrømme det :D - i motsetning til mange andre

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...