AnonymBruker Skrevet 11. februar 2012 #1 Skrevet 11. februar 2012 Menn, synes dere virkelig at kvinner er penere uten sminke? Har fått inntrykket av dette i noen tråder. Men lurer på om dette er bare noe dere sier, eller om dere virkelig mener det. Eksempler
AnonymBruker Skrevet 11. februar 2012 #2 Skrevet 11. februar 2012 Mange menn tror at "uten sminke" er det samme som "naturlig sminket". Det er også mange menn som tydeligvis uttaler seg om vakre,sminkeløse damer uten å ta i betraktning at de samme damene som går uten sminke kan være de samme som er vakre uansett. 10
Gjest Maria_Marihøne Skrevet 11. februar 2012 #4 Skrevet 11. februar 2012 Jeg tror ikke du kan bruke Hollywood-kjendiser som eksempler, for de er jo sååå sminka og styla på bilder til vanlig, at forskjellen blir mye større når de ikke har sminke. Forskjellen på "vanlige" kvinner med og uten sminke er sjelden så store. 10
Gjest Vampen Skrevet 11. februar 2012 #5 Skrevet 11. februar 2012 Det kommer strengt tatt an på både kvinnen og sminken. 6
Gjest Raindrops Skrevet 11. februar 2012 #6 Skrevet 11. februar 2012 Det kommer nok helt an på kvinnen, hvor mye sminke hun bruker ellers osv. Jeg har sett jenter som er mye penere uten sminke enn de er med sminke. Men da kan de gjerne ikke å sminke seg heller. 1
Ramona Skrevet 11. februar 2012 #7 Skrevet 11. februar 2012 Mange menn tror at "uten sminke" er det samme som "naturlig sminket". Det er også mange menn som tydeligvis uttaler seg om vakre,sminkeløse damer uten å ta i betraktning at de samme damene som går uten sminke kan være de samme som er vakre uansett. word. naturlig sminket er nok stikkordet her. Litt concealer og mascara kan gjøre underverker uten at man ser sminket ut. så, nei, menn synes egentlig ikke at jenter er penest HELT uten sminke.... 2
Gjest nobilian Skrevet 11. februar 2012 #8 Skrevet 11. februar 2012 (endret) Mange menn tror at "uten sminke" er det samme som "naturlig sminket". Det er også mange menn som tydeligvis uttaler seg om vakre,sminkeløse damer uten å ta i betraktning at de samme damene som går uten sminke kan være de samme som er vakre uansett. *** Den der skjønte jeg ikke. Ingen er vakre med sminke om de ikke også er vakre uten. Er det noen som tror det? Eksemplene dine er vel kanskje ikke helt representative, da de for det første ikke er usminket kontra sminket, men gjerne retard-look kontra fotoshoot. For det andre dreier det seg om personer vi knappest har sett uten sminke. Tar du derimot utgangspunkt i vanlige kvinner, og viser "før festen-bilder" kontra "koselig hjemmesituasjon uten å vite at bildet ble tatt", er sistnevnte ofte mye flottere. Endret 11. februar 2012 av nobilian 3
AnonymBruker Skrevet 11. februar 2012 #9 Skrevet 11. februar 2012 Sminke, dersom det er påført riktig, fremhever det mest tiltalende ved et ansikt, og kan skjule mindre pene trekk. Av den grunn gjør sminke mennesker penere. Hilsen jente som synes også mange menn blir penere med litt svart rundt øya. (Tenk Jack Sparrow i Pirates .. ) 2
fink Skrevet 11. februar 2012 #10 Skrevet 11. februar 2012 Jeg tror i utgangspunktet de aller fleste tar seg bedre ut med litt strategisk sminking. Men jeg tror de ferreste menn synes det er fint med et malt, kakete brunkremansikt. Hele poenget med sminke er jo å løfte ens naturlige utseende, ikke sminke seg ugjenkjennelig. Som noen andre nevnte over tror jeg også at mange menn ikke nødvendingvis ser forskjellen på naturlig sminket og ingen sminke, og at de derfor hevder damer uten sminke er penest. MEN jeg tror likevel mange menn foretrekker damer som tør å vise seg uten sminke i ulike sammenhenger. Jeg tror helt ærlig på kjøresten min når han sier jeg er aller vakrest når jeg er på fjelltur/seiltur/hyttetur uten en sminkepartikkel, med bustet hår og et kjempestort smil! 4
Gjest gjest Skrevet 11. februar 2012 #11 Skrevet 11. februar 2012 Blir litt oppgitt av menn som hevder jenta er usminket og naturlig pen. Mens hun i virkeligheten har brukt like mange ulike produkter bare i "naturlig tone". 9
jie-jie Skrevet 11. februar 2012 #12 Skrevet 11. februar 2012 Når de skal sette sammen "with vs without makeup" bildene så tar de fleste de verst tenkelige bildene av personen uten sminke. Mange av bildene uten sminke var finere enn med, synes jeg da.
jie-jie Skrevet 11. februar 2012 #13 Skrevet 11. februar 2012 Å, jeg møtte en fyr for første gang for noen år siden. Han hadde sagt på forhånd at jeg var veldig pen, men at han ikke likte jenter med sminke. "Greit", tenkte jeg. Jeg møter opp usminket. Han ble meget skuffet, for det var ikke sånn han hadde tenkt. I ettertid sa jeg at de fleste jenter bruker mer eller mindre sminke hele tiden, og det han hadde forestilt seg var en "naturlig" jente var en jente med litt foundation, litt mascara osv. Etter det var jeg ferdig med "picky" menn. De vet ikke hva de snakker om. 3
AnonymBruker Skrevet 11. februar 2012 #14 Skrevet 11. februar 2012 Det kommer jo virkelig an på hvordan en kvinne ser ut naturlig, det. Jeg bruker ikke sminke til hverdags, sminker meg kanskje 1-3 ganger i året hvis jeg skal på en fest eller et selskap der kleskode er ballkjole eller aftenkjole, og da bør man glitre litt all over. Likevel får jeg komplimenter for utseende mitt omtrent hver gang jeg går ut for døren, koselig hver gang. Har ei annen venninne som jeg synes er sinnsykt vakker uten sminke, men hun foretrekker å sminke over de naturlige trekkene, det burde hun slutte med. Andre venninner jeg har er penest med sminke. Så det kommer virkelig an på. 2
Cathrine88 Skrevet 11. februar 2012 #15 Skrevet 11. februar 2012 Veldig få menn har klart å se forskjell på hvordan jeg ser ut sminket og usminket med mindre jeg har knallrød leppestift eller noe - og det skjer kanskje en gang i året. Jeg ser egentlig ikke særlig forskjell selv heller. Men jeg har noen venninner med naturlig veldig lyse bryn og vipper som bruker svart mascara og mørk øyenbrynsblyant til daglig og dem kjenner jeg nesten ikke igjen uten sminke. 2
AnonymBruker Skrevet 11. februar 2012 #16 Skrevet 11. februar 2012 Jeg synes de aller fleste jenter bruker alt for mye sminke. De fleste er penest naturlig. Noen få klarer å sminke seg så det ser naturlig ut, men de fleste har tjukke beksvarte øyenvipper og en oransje hudtone som de færreste har naturlig...
AnonymBruker Skrevet 11. februar 2012 #17 Skrevet 11. februar 2012 Veldig få menn har klart å se forskjell på hvordan jeg ser ut sminket og usminket med mindre jeg har knallrød leppestift eller noe - og det skjer kanskje en gang i året. Jeg ser egentlig ikke særlig forskjell selv heller. Ingen andre ser forskjell, og heller ikke du? Da er det vel mye penger å spare hvis du sminker deg daglig 2
jie-jie Skrevet 11. februar 2012 #18 Skrevet 11. februar 2012 Jeg synes de aller fleste jenter bruker alt for mye sminke. De fleste er penest naturlig. Noen få klarer å sminke seg så det ser naturlig ut, men de fleste har tjukke beksvarte øyenvipper og en oransje hudtone som de færreste har naturlig... Jeg synes det blir mindre og mindre sminke på jentene, jeg. Det var mye i fjor og årene før, men ikke i det siste.
AnonymBruker Skrevet 11. februar 2012 #19 Skrevet 11. februar 2012 De bildene TS la ut, så er kjendisene mer menneskelige uten sminke. Men som andre sier, for oss vanlige, så kommer det veldig ann på personen. Eks hun som flyktet fra Bolivia, uten sminke så hun veldig liten ut, og med så ble hun mer voksen. (selv om hun bruker nok vel litt mye sminke).
AnonymBruker Skrevet 11. februar 2012 #20 Skrevet 11. februar 2012 Jeg synes det blir mindre og mindre sminke på jentene, jeg. Det var mye i fjor og årene før, men ikke i det siste. Ikke enig. Synes spesielt det har tatt av med mascarabruk. Folk bruker jo så mye at øyenvippene klistrer seg sammen 3 og 4 av gangen. De bildene TS la ut, så er kjendisene mer menneskelige uten sminke. Men som andre sier, for oss vanlige, så kommer det veldig ann på personen. Eks hun som flyktet fra Bolivia, uten sminke så hun veldig liten ut, og med så ble hun mer voksen. (selv om hun bruker nok vel litt mye sminke). Hun Boliviajenta så skikkelig skummel ut med sminke, og ble plutselig mye "snillere" uten. Hvis hun vil unngå å bli kjent igjen kan hun bare bruke mer moderat med sminke. Da jeg så den dokumentarfilmen så lurte jeg faktisk på hvem er den jenta der, da hun plutselig ikke hadde sminke.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå