AnonymBruker Skrevet 11. februar 2012 #1 Skrevet 11. februar 2012 Jeg har en Jack Russell terrier, tispe. Ca. 1 og 7 mnd gammel. Hun har i det siste begynt å halte litt på høyre forbein. Hun går på den, men halter samtidig. Noen ganger løfter hun opp labben sin og løper rundt på tre bein... Eller "hopper" rundt da. Hun var litt sånn ifjor vinter også, men da hadde hun klart å kutte seg litt på foten. Husker nå ikke om det var samme fot, men var ihvertfall forbein. I år kan jeg ikke se noe kutt eller blod. Jeg har tatt på foten, kjenner ingen kul eller noe brekt. Og det går greit om jeg tar på foten hennes til å begynne med, men etter en stund begynner hun å glefse til. Får liksom nok. Da liker hun ikke å bli tatt på på foten. Som om hun er litt ømfitlig der... Men elelrs går det greit å ta på foten. Jeg finner rett og slett ikke ut hvorfor hun halter. Googlet litt, og fant ut at det kanskje kan være voksesmerter? og hvor lang tid burde jeg la det gå før jeg sjekker det hos veterinæren? Hun har haltet i 3-4 dager om jeg husker riktig.
AnonymBruker Skrevet 11. februar 2012 #2 Skrevet 11. februar 2012 Må også legge til at når hun først tar bråe svinger eller løper fort for lenge, da begynner hun å pipe litt og løfte opp foten sin. Da får hun virkelig vondt. Så jeg har i disse dagene ikke latt hun løpe så mye løs, som jeg egentlig pleier. Hun er veldig glad i å få løpe fritt så mye som mulig, men har nå ikke fått muligheten til det. Gikk en lang tur i dag, i bånd. På slutten løftet jeg henne litt også, for jeg tenkte at kanskje hun har det mye vondere enn det man kan se på henne? Hater å ikke kunne kommunisere med hunden, hehe.
Sugerøret Skrevet 11. februar 2012 #3 Skrevet 11. februar 2012 hunden er 1år og 7mnd? Da er det nok ikke voksesmerter ,da dette er en liten hund.Og jeg ville tatt den med til vetrinær snarest ettersom hunden viser klare symptomer på smerte og kan bite fordi du ikke lar den være.
Olive Skrevet 11. februar 2012 #4 Skrevet 11. februar 2012 Min hund hadde lignende reaksjoner og smerter. Det viste seg at han hadde ryggproblemer, så du burde absolutt dra til vetrinær. Håper det ikke er det samme hos deg
AnonymBruker Skrevet 11. februar 2012 #5 Skrevet 11. februar 2012 Det er ikke fordi det er kaldt eller veien er saltet?
AnonymBruker Skrevet 11. februar 2012 #6 Skrevet 11. februar 2012 Ja, får kanskje ta hu med til vetten på mandag da. Om det ikke er blitt bedre. Jeg tenkte også kanskje det var fordi det er litt kaldt eller at veiene er saltet. Hun var litt sånn i fjor vinter også, men aldri i varmere tider.
mysticmoo Skrevet 11. februar 2012 #7 Skrevet 11. februar 2012 Burde sjekkes hos dyrlege. Grundig. Småhunder er gjerne utsatt for både patella og AD. Lykke til! 1
Leo Skrevet 11. februar 2012 #8 Skrevet 11. februar 2012 Burde sjekkes hos dyrlege. Grundig. Småhunder er gjerne utsatt for både patella og AD. Lykke til! Tiltredes! 1
AnonymBruker Skrevet 21. februar 2012 #9 Skrevet 21. februar 2012 Min hund begynte også slik. Undersøkte alt, men det ble jo til at vi dro til vetrinæren. Der fikk han antibiotika fordi de trodde han hadde betennelse i musklene. Det hjalp ikke. Så lå han og sov her en dag, og jeg tok meg i å undersøke beinet igjen. Det som viste seg da, var at den ene neggelen hadde gått "innover"! Altså slik at den hadde blitt trykt innover. Den så helt normal ut fra 20 cm avstand. Jeg dro litt i den, også løsnet hele neglen faktisk. Hunden klynket og våknet, men etter det gikk han på alle fire! Har ingen aning om hvordan det ble slik, men jeg er glad det er over likevell!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå