Gjest Anonymous Skrevet 7. januar 2004 #1 Skrevet 7. januar 2004 Jeg har hørt på p4 i alle år. Hører på pc. Jeg har enda ikke hørt på kanal 24. Har dere skiftet? Er vel bare gammel vane hos meg kansje,men liker den godt. Hvem er best?
Sandman Skrevet 7. januar 2004 #2 Skrevet 7. januar 2004 Jeg er P4-lytter kun i bilen. De rekker lenge for meg når det gjelder "easy listening", og er ikke særlig interessert i Valgerd-radioen.
Grooo Skrevet 7. januar 2004 #3 Skrevet 7. januar 2004 Har heller ikke hørt på Kanal 24, og kommer ikke til å gjøre det... Synes P4 er bra de gangene jeg vil høre på radio (i bilen, + at en radio står på på kjøkkenet). Har ikke til hensikt å høre på de der andre tullingene...
rosett Skrevet 7. januar 2004 #4 Skrevet 7. januar 2004 Synes ikke P4 er så bra, har såvidt hørt på Kanal24 og det virka greit det jeg hørte, men jeg aner ikke hva de har på programmet. Litt tidlig å si om den er bra ennå, den har bare en fartstid på ei uke.
Gjest Anonymous Skrevet 7. januar 2004 #5 Skrevet 7. januar 2004 leste på t.tv nå at de taper i orhold til p4. De fikk jo konsensjon pga av mangfold,kultur og var det ikke noe livssynsprogram? Valgjerd smelta jo for det.... Nå klarer de ikke å leve opp til det.Det de fikk konsensjon på kan de ikke levere. De skulle ha mistet konsensjonen kansje??
Gjest Ingeline Skrevet 7. januar 2004 #6 Skrevet 7. januar 2004 Jeg har aldri vært noen trofast P4-lytter, for jeg synes det er en dårlig kanal uten særlig innhold. Når jeg hører radio liker jeg å få nyheter for å holde meg oppdatert, og da er P4 et mildt sagt dårlig alternativ. Selv hører jeg mest P1 og NRK alltid Nyheter. Nå har jeg riktignok stilt inn radioen og hørt litt på Kanal 24 også, og hittil synes jeg det jeg har hørt er bra! Til gjest over her. At Kanal 24 taper iforhold til P4 blir jo litt rart å si. P4 har riktignok et solid forsprang og leder i kampen om lytterne, men det er fordi mange hører på dem av gammel vane. Om Kanal 24 klarer å oppfylle konsesjonen er det litt tidlig å si ennå, men er det noen som ikke har oppfylt sin konsesjon så er det jo P4. De har stadig fått klager på at de manglet barneprogrammer, norsk musikk, kultur, smale programmer osv. Synes det blir veldig rart å angripe den nye radiokanalen selv om du kanskje ikke liker Valgerd. Lurt å vite litt hva man uttaler seg om før man skriver innlegg om det...
Sandman Skrevet 7. januar 2004 #7 Skrevet 7. januar 2004 Synes det blir veldig rart å angripe den nye radiokanalen selv om du kanskje ikke liker Valgerd. Lurt å vite litt hva man uttaler seg om før man skriver innlegg om det... At Valgerd valgte å gi konsesjon til denne Kanal24 på grunn av at de lurte inn noen løfter om livssynsprogrammer, kan det ikke herske tvil om. Hun betonet jo nettopp dette i fjor i Kulturdepartementet's begrunnelse. Derfor vil denne radiokanalen i lang tid bli belastet med et Valgerd-stempel. "Smale" programmer?? ...altså for spesielt interesserte? Markedsmekanismene, dvs evnen til å skaffe seg reklameinntekter, vil nok snart sørge for at også Kanal24 må møte det store publikum. Cash is King!
Gjest Anonymous Skrevet 7. januar 2004 #8 Skrevet 7. januar 2004 Jeg angriper ikke Valgjerd. Om jeg liker henne/ikke det har jeg ikke skrevet noe om. Poenget mitt var at de ikke oppfyller kravene for den konsensjonen de fikk. Tror ikke P4 fikk konsensjon pga de skulle ha barneprogrammer og Norsk musikk. De har uttalt tidligere om hva slags musikk de ikke vil sende.
Sandman Skrevet 7. januar 2004 #9 Skrevet 7. januar 2004 Tror ikke P4 fikk konsensjon pga de skulle ha barneprogrammer og Norsk musikk. Denne setningen forstod jeg mindre av, mener du at P4 ikke fikk konsesjon pga av at de ikke har barneprogrammer eller norsk musikk? P4 har i lengre tid hatt en halvtimes barneprogram (badeanda)flere kvelder i uken, med konkurranser og innringing ang temaer som opptar barn. De byr på dessuten på veldig mye norsk musikk, har du ikke hørt det? At de på et tidlig tidspunkt sa fra at de ikke ville sende svensktopp-musikk, tror jeg var klokt. Forøvrig heter det konsesjon, ikke konsensjon :blunke:
monja Skrevet 7. januar 2004 #10 Skrevet 7. januar 2004 Har P4 bare i bilen, og har ikke byttet. Har hørt Kanal 24 noen få ganger, men ikke blitt imponert :-?
Gjest Gjesta Skrevet 7. januar 2004 #11 Skrevet 7. januar 2004 Er p4-tilhenger, men etter at de har skiftet frekvens får jeg kun hørt de på dataen. Jeg får ikke inn den nye frekvensen av en eller annen merkelig grunn Musikken på kanal 24 er grei..mye norsk musikk, men det tar vel ingen skade av...forøvrig har jeg ikke fattet interesse til noen av programmene på denne kanalen ennå... Clea
Barbie Skrevet 7. januar 2004 #12 Skrevet 7. januar 2004 Her går det bare i P4. Har ikke stilt inn Kanal 24, og kommer nok ikke til å gjøre det heller.
@lfa Skrevet 7. januar 2004 #13 Skrevet 7. januar 2004 Liker ikke noen av de kanalene... :-? Spesielt ikke etter at de begynte å invadere tv'n min med elendige reklamer.
Gjest Anonymous Skrevet 7. januar 2004 #14 Skrevet 7. januar 2004 Du kan godt ANGRIPE mitt syn på P4, men du forsto hva jeg mente selv om jeg skriver feil. Begynte med Norsk først i voksen alder og jeg gjør så godt jeg kan. Har enda ikke hørt på kanal 24, men jeg får vel prøve for å se på hva de har og by på. Sasa
Fakse Skrevet 7. januar 2004 #16 Skrevet 7. januar 2004 Har aldri likt P4 noe særlig, men hører stort sett på de fleste andre radiokanaler. På morran blir det til at vi hører på P1 før vi står opp (lokalsending) og kanal24 til frokosten. Greit å få nyheter fra flere vinklinger Så langt har jeg et godt intrykk av kanal24, men skuffer de meg blir det fort en annen kanal. Litt pussig at de fleste av de som kritisere kanal24 faktisk ikke har hørt på kanalen
Lilletrollet Skrevet 7. januar 2004 #17 Skrevet 7. januar 2004 P4 har i lengre tid hatt en halvtimes barneprogram (badeanda)flere kvelder i uken, med konkurranser og innringing ang temaer som opptar barn. De byr på dessuten på veldig mye norsk musikk, har du ikke hørt det? Det heter ikke "badeanda" lenger,det heter barnehalvtimen! Lilletrollet
Gjest Bjørnsdatter Skrevet 8. januar 2004 #18 Skrevet 8. januar 2004 Har alltid hørt på P4 i bilen og på jobb. Nå får jeg ikke inn P4 i bilen (gammel radio og ødelagt antenne), så jeg hører på CD. Får heller ikke inn på jobben (dårlig signal), så vi har prøvd å høre på Kanal 24 - og det var IKKE bra. NULL personlighet på programlederne, KJIPE programmer, KJEDELIG musikk, og så de livssynsprogrammene... Vi bytta ganske kjapt over til P3, og er ikke fornøyd med det heller. Kanal 24 bærer så sinnsykt preg av at de skal oppfylle konsesjonen sin, de er ikke der for å lage bra radio. P4 har jo tydeligvis funnet formelen for "easy listening"-radio, som det går an å høre på uten å bli sliten i øra. Det er en populær radiokanal som mange hører på, til tross for at de ikke har livssynsprogrammer og spiller gammaldans og svensktopp. Jeg synes VIRKELIG at det bør telle mer enn hva Valgerd og Co. mener. JA til folkeavstemning ved konsesjonsspørsmål! Det kan kanskje folk engasjere seg litt i også...
Sandman Skrevet 8. januar 2004 #19 Skrevet 8. januar 2004 Du kan godt ANGRIPE mitt syn på P4 Hvis du kaller mitt svar til deg for angrep, så har du nok lite erfaring med det som på KG kan karakteriseres som angrep...
Tusenfryd Skrevet 8. januar 2004 #20 Skrevet 8. januar 2004 Hører på P3, jeg. Og er mye eldre enn målgruppen. Jeg er i målgruppen til P4, men det blir for tantete for meg. Kanal 24 skulle appellere til kvinner på 32... da er det nok en vinner at Anders Tangen ringer Rune Rudberg for å høre hva han mener om kristne faddere i kirken... har nemlig hatt Kanal 24 på bilradioen denne uken for å høre hva det var. Da slo jeg tilbake til P3 og er strålende fornøyd med det. Bortsett fra onsdag og torsdag kveld, da er det P1 - med Kari Slåttsveen og Espen Thoresen. For meg er det resirkulerte P4 programledere, like teite reklamer som på P4 - og eldre og mye dårlig musikk.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå