AnonymBruker Skrevet 11. februar 2012 #1 Skrevet 11. februar 2012 Hei. Tilgi en barnløs tante. Lurer litt på Alice i Eventyrland, Tim Burtons versjon. Skal passe en seks årig jente. Hun fylte nettopp seks og er en gjennomsnittlig seksåring i modenhet. Det er tre skumle partier i filmen (har versjon med norsk tale) - slemme hunden på starten, landsbyen som brenner og dragekampen på slutten. Men monsterhunden blir snill midtveis i filmen, brennende landsbyen er kortvarig og dragen dør. Det er anbefalt 10års grense på den. Kan jeg vise denne til en seksåring (når jeg sitter og ser den sammen med henne i dagslys) eller bør jeg styre unna? Spurte moren hennes, men hun hadde ikke sett filmen og sa straks ja, og tenkte trolig på disneyfilmen. Tror det er flere ting i filmen hun vil synes er både morsomme og spennende, uten å bli redd. Men jeg vet ikke. Gjør jeg noe fælt om jeg lar henne se den? (Trenger ikke forslag til hva vi kan gjøre ellers, vi skal bake boller og kose oss. Men lurer bare på om denne filmen er et alternativ).
Gjest Corto Maltese Skrevet 11. februar 2012 #2 Skrevet 11. februar 2012 Tror kanskje ikke den passer så bra for 6 åringer Alice i eventyrland fra 1999 passer nok bedre eller tegnefilmen
Gjest Consensio Skrevet 11. februar 2012 #3 Skrevet 11. februar 2012 Jeg ville ikke vist denne til mine tantebarn før de nærmet seg tenårene
Silfen Skrevet 11. februar 2012 #4 Skrevet 11. februar 2012 Det kommer selvsagt an på barnet. Noen barn er sarte, noen har god fantasi, noen får lett mareritt og noen syns alt er gøy og reagerer ikke. Så alder spiller egentlig liten rolle i forhold til hvordan barnet er og dermed bør du spørre moren, ikke oss. Jeg hadde glatt vist den til mine unger, men jeg hadde ikke vist slike filmer til andres barn uten videre.
Wonders Skrevet 13. februar 2012 #5 Skrevet 13. februar 2012 ja skummelt. Det er bedre å lese sammen i en bok...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå