AnonymBruker Skrevet 11. februar 2012 #1 Del Skrevet 11. februar 2012 Heisann alle som er og har vært gravide Kjente dere livmoren deres tidlig i svangerskapet? Og eventuelt når cirka kjente du den? Har skjønt det slik at man skal ligge på rygg (helst om morgenen?) og kjenne over "skambenet", men jeg kjenner altså nada niks null Er 11+1 idag... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Merlion Skrevet 11. februar 2012 #2 Del Skrevet 11. februar 2012 I første svangerskap kjente jeg den ikke selv før etter at magen hadde poppet ut, uke 18-20 eller der omkring. I andre svangerskap kjente jeg den rundt uke 9, syns det var tidlig så trodde ikke det var den jeg kjente, men legen min kjente den også. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
pratesyk Skrevet 11. februar 2012 #3 Del Skrevet 11. februar 2012 Om jeg ikke husker helt feil, så kjente jeg den ganske tidlig. Rundt uke 9-10.. Jordmor kunne fint kjenne den på førstegangskontrollen i uke 12. Ikke bekymre deg, du kjenner den nok snart Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 11. februar 2012 #4 Del Skrevet 11. februar 2012 Var vel rundt uke 12? Jeg er litt høy da, så den tok vel litt lengre tid for å "nå opp". Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 11. februar 2012 #5 Del Skrevet 11. februar 2012 Jeg kan ikke kjenne noe, og aner heller ikke hva jeg skal kjenne etter. Men jeg kan se at omådet like over smabenet er fornøyet nå i alle fall. Er i uke 13 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 11. februar 2012 #6 Del Skrevet 11. februar 2012 Jeg kunne kjenne det rundt uke 10-11 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Teriyaki Skrevet 11. februar 2012 #7 Del Skrevet 11. februar 2012 Uke 13. Men fikk ikke synlig mage før mye senere. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Mina25 Skrevet 11. februar 2012 #8 Del Skrevet 11. februar 2012 Kan ikke hugse at jeg klarte å kjenne den i det hele tatt Men nå prøvde jeg ikke så veldig heller. Den var nok der Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Ripsy Skrevet 12. februar 2012 #9 Del Skrevet 12. februar 2012 Jeg kjente den ca i uke 12. Jeg er høy og har lite fett på magen. Ikke bekymre deg for at du ikke kjenner den enda, plutselig en dag merker du forskjell, at det er hardere der nede og da er du ikke i tvil . Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 12. februar 2012 #10 Del Skrevet 12. februar 2012 Dere som har kjent den tidlig: gjorde dere noe spesielt? Hvordan trykket dere og hvor? Lå dere rett ut? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Ripsy Skrevet 12. februar 2012 #11 Del Skrevet 12. februar 2012 Det går ikke an å kjenne den før den kommer over symfysen. Det letteste er å kjenne på morgenen før du tisser. Ligg på ryggen, så finner du først knokkelen (symfysen) og fører så hånda rett ovenfor, du vil da kjenne at det er litt hardere enn til vanlig. Husker godt denne spenningen når jeg gikk gravid kos deg med den voksende magen som vil dukke opp etter hvert! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
pratesyk Skrevet 13. februar 2012 #12 Del Skrevet 13. februar 2012 Dere som har kjent den tidlig: gjorde dere noe spesielt? Hvordan trykket dere og hvor? Lå dere rett ut? Hvis du legger deg rett ut på ryggen, så vil du kunne kjenne livmoren (en kul) rett over skambenet. Der ligger babyen din :) Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 13. februar 2012 #13 Del Skrevet 13. februar 2012 kjente den sent.... men er det egentlig noe å kjenne etter? Hva er poenget? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
pratesyk Skrevet 13. februar 2012 #14 Del Skrevet 13. februar 2012 kjente den sent.... men er det egentlig noe å kjenne etter? Hva er poenget? Hva poenget er?? det er å kunne kjenne hvor babyen ligger da..er jo spennende for førstegangsgravide å kunne kjenne at det faktisk skjer noe inni der.. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå