Gå til innhold

Hvor finnes Europas beste akvarium?

Gjest Pet

Anbefalte innlegg

Jeg har aldri vært et ordentlig akvarium. Jeg skal på et par langhelgturer i løpet av året og tenkte at nå skal jeg få meg en skikkelig fiskeopplevelse i Europas beste akvarium. Men hvor er det?

Endret av Pet
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

det som ligger i italia (genova) tror jeg kanskje er europas største i alle fall. (ikke helt sikker på om det er det største da) :) ellers er det et stort et i lisboa, som også skal være veldig bra. :)

hva er det du ønsker å se? ferskvann/saltvann/generelt, noe spesifikt? :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Et av de mest interessante må jo bli det oseanografiske museet i Monaco. Etter det jeg har forstått så er det litt av en opplevelse :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvilket som er det beste har jeg ingen anelse om, men jeg mener at Nordsøoceanariet i Hirtshals skal være bra.

:heks:

Takk! Bare en liten båttur unna!

det som ligger i italia (genova) tror jeg kanskje er europas største i alle fall. (ikke helt sikker på om det er det største da) :) ellers er det et stort et i lisboa, som også skal være veldig bra. :)

hva er det du ønsker å se? ferskvann/saltvann/generelt, noe spesifikt? :)

Ikke noe spesielt, men gjerne store fisker. Er ganske blank på fisk, men synes de er veldig fascinerende, både de fargerike og de litt mer hverdagslige.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Ocenarium utenfor Lisboa er europas nest største. Ligger på samme omerådet som verdensutstillingen fra 98. Veldig flott!

http://www.oceanario.pt/

Ser fantastisk og og passer bra siden jeg aldri har vært i Lisboa!

Et av de mest interessante må jo bli det oseanografiske museet i Monaco. Etter det jeg har forstått så er det litt av en opplevelse :)

Takk for tips!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Ruccola

Vi var i det i Valencia og det var veldig bra! :)

Oceanografic :)

Oceanograpic

Ligger sammen med flere store fantastiske arkitektoninske bygninger der det ene er et vitenskapssenter og det andre er imax kino! I tillegg ligger der et operabygg som er et skue for øyet! Sambo som er hobbyfotograf viste ikke hvor han skulle begynne :fnise:

I tillegg er der en tørrlagt elv som går gjennom hele byen. Den har de laget parker i! Nydeligt område! Vi var der på kvelden så turte dessverre ikke gå ned. Men vi gikk på hovedveien oppenfor og tittet ned og det var så fint der nede!(Følte oss tryggere der oppe hvor det var masse biler og masse mennesker siden vi var to turister alene)

Flyfoto av elven som nå er park

Flott by! Vi bodde i Alicante og tok toget til Valencia om mornigen, hadde en overnatting der og dro "hjem" igjen neste kveld :) Absolutt å anbefale!

(Vi tok toget til Madrid en annen gang og det var også fantastisk ;) Geniale de hurtigtogene! Så lett å dra på utflukter!)

Imax kinoen

Vitenskapssenteret

Oversiktsbilde over alle byggene

Edit: har også fått zoo nå ser jeg! :)

Biopark zoo

Endret av Ruccola
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk! Bare en liten båttur unna!

Ikke noe spesielt, men gjerne store fisker. Er ganske blank på fisk, men synes de er veldig fascinerende, både de fargerike og de litt mer hverdagslige.

Store fisker har de nok i alle de store akvariumene. :)

Hverdagslige fisker er jeg litt usikker på hvordan det er med, men på flere videoer jeg har sett rundt om, har de i alle fall ofte slikt som klovnefisk, scalare, og maller. Men de man oftest ser i dyrebutikker (platy, molly, guppy, sverddrager osv) spørs nok om de har, de blir såpass små igjen.

Selv skal jeg til akvariumet i london om et par måneder. :)

Ja, det er utrolig fasinerende, og en veldig artig hobby å drive med akvarium også. ;) Skulle baaare ha et lite et, startet på 110 liter.. nå har jeg 4 akvariumer, og er oppe i nesten 900 liter her. :ler:

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skulle akkurat til å spørre om noen har vært i akvariet i London! Vi vurderte det sist, men syntes at det var alt for dyrt. Nå angrer jeg meg litt... Neste gang, altså!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...