Gå til innhold

Sjokoladepudding

Anbefalte innlegg

Skrevet

Har lyst til å kose meg litt ekstra i dag, men frister ikke så veldig med vanlig sjokolade eller chips. Sjokoladepudding derimot, er noe jeg har lyst på :) Er dette et bedre alternativ, eller er det hips som haps? Tenker da på den klassiske Piano sjokoladepuddingen. Blir uten vanlijekrem, liker ikke det :gjeiper:

Videoannonse
Annonse
Skrevet (endret)

Eldorados sjokoladepudding og vaniljesaus. Disse produktene ligger på rundt 50 - 60 kcal per 100 g :)

Endret av SpeltLompa
Skrevet

Hm, har de den i alle dagligvarebutikker eller? Kan ikke huske å ha sett den noe sted.

Skrevet

Min lenke Her er det mange desserter laget på sunnere måte. Tenker at om du tar utgangspunkt i vaniljepuddingen der, og heller har i kakao + evt sjokoladeproteinpulver, vil det kunne bli en ganske bra sjokoladepudding.

Sjokolademoussen er også veldig god ;)

Evt støtter jeg forslaget om eldorados produkter :)

Skrevet

Hm, har de den i alle dagligvarebutikker eller? Kan ikke huske å ha sett den noe sted.

Jeg har hittil bare funnet den på Meny og Eurospar.

Skrevet

Alle som selger Eldorado merket har disse, som bl.a: Bunnpris, Meny, Spar/Eurosapr, Joker og kiwi :)

Skrevet

Evt. kan du også prøve Heistad sine sjokoladepuddinger og vaniljesauser.. Er ikke sikker på om alle har disse merkene, men Ica og Rimi selger disse i alle fall :)

Skrevet

Hipp som happ, ikke hips som haps...

• Liker 1
Skrevet

Hvorfor ikke?

Skrevet

Det er vel hipp som haps vel!!!! ;)

Skrevet

Det er hipp som happ, og sjokoladepdding er ganske kalorifattig i forhold til annet snop. Hva med å kjøpe enten en liter fra piano, eller halvliter fra Freia, og kjøpe en boks med kesam vanilje mager eller vanlig vanilje kesam (det er ikke så lett å få tak i vanilje kesam, som det er å få tak i den vanlige). :rodmer:

Skrevet

Det er hipp som happ, og sjokoladepdding er ganske kalorifattig i forhold til annet snop. Hva med å kjøpe enten en liter fra piano, eller halvliter fra Freia, og kjøpe en boks med kesam vanilje mager eller vanlig vanilje kesam (det er ikke så lett å få tak i vanilje kesam, som det er å få tak i den vanlige). :rodmer:

Skrevet

Skrevet

Et godt tips jeg pleier;

Bløt opp 5 plater gelatin, mens du varmer opp 5 dl melk, ta i litt kakaopulver for farge, når du har fått ferdig 'kakaoen' (varmes opp noen minutter), tømmer du vannet vekk fra gelatinplatene og heller de oppi, rør rundt en stund til gelatinen har løst seg opp i kakaoen.

Hell i bolle, skål, etc og sett kjølig noen timer!

Voila, sunn sjokoladepudding (som forøvrig smaker HIMMELSK med Eldorado vaniljesausen!, da blir den seriøst like god som ekte sjokoladepudding! - skremmende godt! og jeg er ganske kresen på 'juksesjoko' :gjeiper: )

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...