Gjest Sobril Skrevet 25. februar 2012 #361 Del Skrevet 25. februar 2012 Fordi jeg ikke er politisk korrekt men har en mer edruelig og og ballansert tilnærming til problemstillingen? Eller bitter og ensom? Å bruke dette mot ts er intet mindre enn dårlig gjort. Det er uansett den som er utro som har det største ansvaret her. Kommunikasjon og forståelse kan det skorte på i ethvert forhold. Man trenger ikke gå og ligge med noen andre av den grunn. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
:-) anna Skrevet 25. februar 2012 #362 Del Skrevet 25. februar 2012 Kjære deg Mor Aase. Det er mulig TS har sine sider, som er vanskelige å leve med. Det har alle, inkludert TS og hennes mann. Men det er ikke et frikort til utroskap. Om mannen min ikke var interessert i å snakke med meg når jeg hadde behov for det, eller jeg følte evig og urettferdig kritikk hele tiden, så hadde det da ikke gitt meg lov til å være utro. Om noen da sa til mannen min "men hva gjorde du for¨å unngå det", så hadde det vært et slag under beltestedet. Det er et spørsmål som hører hjemme i en prosess der man snakker om hva man kan gjøre for å komme nærmere hverandre. For å unngå at slike ting skjer, eller for å rydde opp etter at noe har skjedd. Men ikke som en "god grunn for utroskap". Om jeg er misfornøyd så har jeg ansvar for for å kommunisere det, prøve å gjøre noe med det, eller faktisk avslutte forholdet. Om jeg ikke gjør dette, men derimot velger utroskap, så har jeg sviktet og løyet, og det har vært mitt valg og mitt ansvar. 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest MorAase Skrevet 25. februar 2012 #363 Del Skrevet 25. februar 2012 Det spiller ingen rolle, det at to parter i et forhold eventuelt er dårlige på å kommunisere gir ingen rett til å være utro. Han valgte å være utro, og skylden for dette kan kun legges på han. Mangel på kommunikasjon er en annen diskusjon hvor selv sagt begge parter kan ha skyld, men det gjør ikke utroskapet hans mer riktig. Men det forklarer forbaska mye! Og om en tror at ting vil ordnes bare en demoniserer den ene og opphøyer den andre så er en grenseløst tankeløs. Slik TS opphøyes som den O'store engel og O'goe perfekte mor så har en lagt grunnlaget for at dette forholdet aldri vil kunne reddes. Han er svinet og hun er Mor Theresa ganger to. Hun lever i det fantastiske vrengebildet at hun er perfekt og har hatt null å si i forhold til at han ikek fant noen måte å få snakket om sine følelser hjemme. Han hadde jo henne å forholde seg til, så da er jo alt opp til ham når det kommer til kommunikasjon... Kort og godt, de skinnhellige nekene som frekventerer denne tråden og som spyr ut sitt blinde hat mot menn bidrar kraftig til at TS aldri noen som helst gang vil kunne bidra med det hun må bidra med for at barna skal ha to ansvarlige og kommuniserende foreldre. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Blondie65 Skrevet 25. februar 2012 #364 Del Skrevet 25. februar 2012 Det er garantert flere som har skyld i at man ikke får samlivet og kommunikasjonen til å fungere. Det er imidlertid bare en som har skyld i utroskap. Skulle trådstarter kanskje ha løst problemer på mannens måte ved å finne seg en elsker når hun ble forsømt på det seksuelle området? Og når det gjelder økonomi og det å jobbe seg i hjel: JAMMEN SÅ SNAKK DA - før man maler seg inn i et hjørne med evneveike løsninger. Eller gå, dersom det stilles krav en ikke kan leve med og det frister med andre. Jeg synes det er få her som har sagt at trådstarter er feilfri eller at det eneste problemet i forholdet er hans utroskap. Det er derimot han som har valgt utroskap og sex uten beskyttelse som har medført smitte av klamydia. Det er han som har valgt å tie om dette, for deretter å lyge når det var åpenbart at det var utroskap involvert. Denne mannen har de siste ukene fått et hav av muligheter til å snakke - først i dag har mest sannsynlig alle barrierer blitt brutt og sannheten kommet frem. Det er altså HAN som har ventet med å bidra med løsninger her - og uansett hvor påstått lite tilgjengelig trådstarter eventuelt har vært, så har mannen tatt steget som har fått forholdet til å velte. At det allerede var høy sjø og urolige vinder av mange forskjellige grunner kan godt være, men det hjelper sjelden å tilføre mer støy. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest grapefrukt Skrevet 25. februar 2012 #365 Del Skrevet 25. februar 2012 Fordi jeg ikke er politisk korrekt men har en mer edruelig og og ballansert tilnærming til problemstillingen? Eller fordi du tillegger TS egenskaper som hun ikke har skrevet om. Samt at du bruker denne (som alle andre tråder du deltar i) til å lage din egen lille historie om hvordan det hele egentlig henger sammen, til tross for at du neppe kjenner TS, mannen hennes eller noen andre fakta om saken enn det TS selv har skrevet her. 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest MorAase Skrevet 25. februar 2012 #366 Del Skrevet 25. februar 2012 Kjære deg Mor Aase. Det er mulig TS har sine sider, som er vanskelige å leve med. Det har alle, inkludert TS og hennes mann. Men det er ikke et frikort til utroskap. Om mannen min ikke var interessert i å snakke med meg når jeg hadde behov for det, eller jeg følte evig og urettferdig kritikk hele tiden, så hadde det da ikke gitt meg lov til å være utro. Om noen da sa til mannen min "men hva gjorde du for¨å unngå det", så hadde det vært et slag under beltestedet. Det er et spørsmål som hører hjemme i en prosess der man snakker om hva man kan gjøre for å komme nærmere hverandre. For å unngå at slike ting skjer, eller for å rydde opp etter at noe har skjedd. Men ikke som en "god grunn for utroskap". Om jeg er misfornøyd så har jeg ansvar for for å kommunisere det, prøve å gjøre noe med det, eller faktisk avslutte forholdet. Om jeg ikke gjør dette, men derimot velger utroskap, så har jeg sviktet og løyet, og det har vært mitt valg og mitt ansvar. Vi er nesten enige. Greit en har ansvar for å kommunisere, men den andre part har et ansvar for å bidra til at det finnes rom for å kommunisere. Når partneren er utro, da er det påtide å stoppe opp og spørre seg selv om en har vært noen som en kan snakke med. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest MorAase Skrevet 25. februar 2012 #367 Del Skrevet 25. februar 2012 Eller fordi du tillegger TS egenskaper som hun ikke har skrevet om. Samt at du bruker denne (som alle andre tråder du deltar i) til å lage din egen lille historie om hvordan det hele egentlig henger sammen, til tross for at du neppe kjenner TS, mannen hennes eller noen andre fakta om saken enn det TS selv har skrevet her. Skal vi snakke om alle egenskaper mannen til TS er blitt tillagt? Han som ikke er her for å kunne forsvare seg en gang? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest grapefrukt Skrevet 25. februar 2012 #368 Del Skrevet 25. februar 2012 (endret) Men det forklarer forbaska mye! Og om en tror at ting vil ordnes bare en demoniserer den ene og opphøyer den andre så er en grenseløst tankeløs. Slik TS opphøyes som den O'store engel og O'goe perfekte mor så har en lagt grunnlaget for at dette forholdet aldri vil kunne reddes. Han er svinet og hun er Mor Theresa ganger to. Hun lever i det fantastiske vrengebildet at hun er perfekt og har hatt null å si i forhold til at han ikek fant noen måte å få snakket om sine følelser hjemme. Han hadde jo henne å forholde seg til, så da er jo alt opp til ham når det kommer til kommunikasjon... Kort og godt, de skinnhellige nekene som frekventerer denne tråden og som spyr ut sitt blinde hat mot menn bidrar kraftig til at TS aldri noen som helst gang vil kunne bidra med det hun må bidra med for at barna skal ha to ansvarlige og kommuniserende foreldre. Kjære deg, det spiller ingen rolle hva det forklarer, det gir ikke TS skyld for mannens utroskap. Diskusjonen har aldri handlet om mangel på kommunikasjon, men at mannen løy og var utro. Dette er handlinger som ikke kan legges på TS eller unnskyldes på grunnlag av mangel på kommunikasjon. Slutt å spor av med ting du sikkert mener forklarer alt, jeg tror du må lese tråder og fokusere på fakta, og slutte å tillegge TS og andre egenskaper på bakgrunn av dine private opplevelser. Du skriver som om du kommer med den sanne delen av historien, dette må du innse at neppe er realiteten. Endret 25. februar 2012 av grapefrukt 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest MorAase Skrevet 25. februar 2012 #369 Del Skrevet 25. februar 2012 Og når det gjelder økonomi og det å jobbe seg i hjel: JAMMEN SÅ SNAKK DA - før man maler seg inn i et hjørne med evneveike løsninger. Eller gå, dersom det stilles krav en ikke kan leve med og det frister med andre. Hadde vært fint om vi kunne fått høre hans ord om hvilket miljø han hadde å snakke i hjemme. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 25. februar 2012 #370 Del Skrevet 25. februar 2012 Hadde vært fint om vi kunne fått høre hans ord om hvilket miljø han hadde å snakke i hjemme. Han hadde et miljø å pule i hjemme, ihvertfall. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Blondie65 Skrevet 25. februar 2012 #371 Del Skrevet 25. februar 2012 Men det forklarer forbaska mye! Og om en tror at ting vil ordnes bare en demoniserer den ene og opphøyer den andre så er en grenseløst tankeløs. Slik TS opphøyes som den O'store engel og O'goe perfekte mor så har en lagt grunnlaget for at dette forholdet aldri vil kunne reddes. Han er svinet og hun er Mor Theresa ganger to. Hun lever i det fantastiske vrengebildet at hun er perfekt og har hatt null å si i forhold til at han ikek fant noen måte å få snakket om sine følelser hjemme. Han hadde jo henne å forholde seg til, så da er jo alt opp til ham når det kommer til kommunikasjon... Han har hatt 14 dager på seg til å snakke henne både gul og blå. Hva har han gjort i de 14 dagene? Har han snakket? Har han bidratt med løsninger? Eller har han håpet at stormen ville gli over slik at han ikke blir stående til spott og spe i vennekretsen fordi hun ikke vil mer? Kort og godt, de skinnhellige nekene som frekventerer denne tråden og som spyr ut sitt blinde hat mot menn bidrar kraftig til at TS aldri noen som helst gang vil kunne bidra med det hun må bidra med for at barna skal ha to ansvarlige og kommuniserende foreldre. Jeg hater ikke menn. Jeg ville derimot fått gigantiske problemer mer respekten for en partner som ga meg klamydia. Jeg ville rett og slett slitt voldsomt under slike omstendigheter. Jeg har opplevd utroskap og jeg kastet ikke mannen på dør den dagen det ble oppdaget, da jeg var fullt klar over at det er flere sider ved en sak enn min. Jeg prøvde, forgjeves, da det ikke fantes anger og rom for tilgivelse, endring av livsstil eller noe som helst i vårt forhold. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest MorAase Skrevet 25. februar 2012 #372 Del Skrevet 25. februar 2012 Han har hatt 14 dager på seg til å snakke henne både gul og blå. Hva har han gjort i de 14 dagene? Har han snakket? Har han bidratt med løsninger? Eller har han håpet at stormen ville gli over slik at han ikke blir stående til spott og spe i vennekretsen fordi hun ikke vil mer? Jeg hater ikke menn. Jeg ville derimot fått gigantiske problemer mer respekten for en partner som ga meg klamydia. Jeg ville rett og slett slitt voldsomt under slike omstendigheter. Jeg har opplevd utroskap og jeg kastet ikke mannen på dør den dagen det ble oppdaget, da jeg var fullt klar over at det er flere sider ved en sak enn min. Jeg prøvde, forgjeves, da det ikke fantes anger og rom for tilgivelse, endring av livsstil eller noe som helst i vårt forhold. Han har nok ikke blitt møtt av sinne, spydige kommentarer, usaklige spørsmål, fare for å bli utsatt for vold med mer. Ikke at jeg ikke forstår hvorfor, men det gir ikke akkurat grobunn for en rolig og saklig samtale. Han er også i emosjonel ubalanse og i en ekstremt sårbar situasjon. da er det ikke lett å sette ord på og fortelle om ting. Ting som vil føre til enda mer hat fra kvinnen han elsker. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 25. februar 2012 #373 Del Skrevet 25. februar 2012 Hadde vært fint om vi kunne fått høre hans ord om hvilket miljø han hadde å snakke i hjemme. Det er selvsagt kvinner som har ansvar for å lage dette miljøet ikke sant? For alle menn der ute er jo ute og jobber som de heltene de er, sånn at alle kvinner (som selvsagt ikke jobber) skal kunne shoppe vekk pengene de har tjent. Si meg, har du ikke fått med deg at verden har gått litt fremover? Nå er det nemlig ganske normalt at begge parter i et forhold jobber, og ergo må miljø for kommunikasjon stå på begge. Det er svært sjelden slik at mannen jobber seg i hjel for at kvinnen skal bli tilfredstilt. Så du bør slutte å fremstille det slik, det er neppe slik at mannen hadde det så vondt at han måtte være utro. Det er nok et valg han tok helt selv 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Sobril Skrevet 25. februar 2012 #374 Del Skrevet 25. februar 2012 Han har nok ikke blitt møtt av sinne, spydige kommentarer, usaklige spørsmål, fare for å bli utsatt for vold med mer. Ikke at jeg ikke forstår hvorfor, men det gir ikke akkurat grobunn for en rolig og saklig samtale. Han er også i emosjonel ubalanse og i en ekstremt sårbar situasjon. da er det ikke lett å sette ord på og fortelle om ting. Ting som vil føre til enda mer hat fra kvinnen han elsker. Elsker meg her og der. Hva vet du om det? Jeg har selv vært i en posisjon, for mange år siden, hvor JEG var den som var utro. Det var verken pga manglende kommunikasjon eller krangel, men fordi jeg var lei forholdet og hadde lyst. Ikke pent gjort, det er jeg fullstendig klar over. Du må også huske på at den som er utro ALLTID vil komme med unnskyldninger på hvorfor det skjedde. For å formilde situasjonen for egen vinnings skyld. Om dette er tilfelle for TS sin mann aner du INGENTING om!!! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Blondie65 Skrevet 25. februar 2012 #375 Del Skrevet 25. februar 2012 Han har nok ikke blitt møtt av sinne, spydige kommentarer, usaklige spørsmål, fare for å bli utsatt for vold med mer. Ikke at jeg ikke forstår hvorfor, men det gir ikke akkurat grobunn for en rolig og saklig samtale. Han er også i emosjonel ubalanse og i en ekstremt sårbar situasjon. da er det ikke lett å sette ord på og fortelle om ting. Ting som vil føre til enda mer hat fra kvinnen han elsker. Men vil han ha hjelp fra en tredjepart som er nøytral? Nei. Bidrar han med oppklaring slik at det kan bli mindre spørsmål og mer energi brukt på heling? Nei. Og kan han egentlig forvente noe annet enn sinne og fortvilelse når han har løyet, påført den han elsker en kjønnssykdom og løyet mer? Hvem er det som har laget dette klimaet? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 25. februar 2012 #376 Del Skrevet 25. februar 2012 (endret) Han har nok ikke blitt møtt av sinne, spydige kommentarer, usaklige spørsmål, fare for å bli utsatt for vold med mer. Ikke at jeg ikke forstår hvorfor, men det gir ikke akkurat grobunn for en rolig og saklig samtale. Han er også i emosjonel ubalanse og i en ekstremt sårbar situasjon. da er det ikke lett å sette ord på og fortelle om ting. Ting som vil føre til enda mer hat fra kvinnen han elsker. Nei nå gjør du det igjen! Stakkars, stakkars mannen. Han hadde det så fælt at han bare måtte være utro. Og slemme TS, at hun ikke klarte å lage et godt miljø hjemme slik at mannen følte han kunne fortelle hvordan han følte det. For det er selvsagt ikke han som skal måtte ta første skritt for å forbedre kommunikasjonen i hjemmet! Og det ville selvsagt ikke vært mannen som hadde ansvaret hvis situasjonen hadde vært omvendt. Hadde det vært kvinnen som var utro så hadde det plutselig vært hennes skyld. Endret 25. februar 2012 av Kråkesaks 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest MorAase Skrevet 25. februar 2012 #377 Del Skrevet 25. februar 2012 Det er selvsagt kvinner som har ansvar for å lage dette miljøet ikke sant? For alle menn der ute er jo ute og jobber som de heltene de er, sånn at alle kvinner (som selvsagt ikke jobber) skal kunne shoppe vekk pengene de har tjent. Si meg, har du ikke fått med deg at verden har gått litt fremover? Nå er det nemlig ganske normalt at begge parter i et forhold jobber, og ergo må miljø for kommunikasjon stå på begge. Det er svært sjelden slik at mannen jobber seg i hjel for at kvinnen skal bli tilfredstilt. Så du bør slutte å fremstille det slik, det er neppe slik at mannen hadde det så vondt at han måtte være utro. Det er nok et valg han tok helt selv Det vet vi jo ikke, gjør vi vel? Men i følge majoriteten i denne tråden "vet" vi at han er et svin som det ikke finnes et gram godhet i og derfor skal han brenne i helvete. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Kråkesaks Skrevet 25. februar 2012 #378 Del Skrevet 25. februar 2012 Tråden er ryddet for krenkelser, avsporinger og spekulasjoner. Kråkesaks, moderator. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 25. februar 2012 #379 Del Skrevet 25. februar 2012 Beklager, men Mor Aase er faktisk inne på noe her. I en ideell verden ville denne mannen pratet med kona si om ting, men han gjorde ikke det. Verden er sjelden ideell, selv om vi ønsker at den skal være det. Når hverdagen tar overtaket, og ting for det meste dreier seg om å få den til å gå i hop, så kommer personlige ting i bakgrunnen. Da blir det lett avstand mellom to partnere, man prater ikke så mye sammen, nærheten forsvinner, og hverdagens plikter tar over. Man opplever kanskje at man ses som samarbeidspartner, og blir oversett som en person som har egne behov. Behov for å bli sett, behov for å bli verdsatt og anerkjent, føle seg attraktiv osv. Man kommer hjem fra jobb, deltar i det som skjer hjemme (aktiviterer og oppfølging med ungene, husarbeid). Og når kvelden kommer, er begge slitne. Det skaper ikke rom for nærhet, kun et jobbsamarbeid, så det kreves mer for å fortsatt være nær hverandre psykisk og fysisk. Det er faktisk en jobb i seg selv å kunne opprettholde nærheten i et forhold som innebærer barn og full jobb. Man vil kanskje ikke engang bringe opp til overflaten at man har problemer, fordi disse kan få uante konsekvenser. Det kan oppleves som bedre å ti stille enn å bringe ting opp i dagen, noe som kan medføre store omveltninger. Man opplever kanskje også at partneren er på såpass avstand (til tross for at man bor sammen)at denne ikke er den nærmeste å ta opp personlige problemer med. Man tør ikke. Dette unnskylder på ingen måte at han var utro. Men det dukket opp en kvinne som så han og hans behov, og som hadde tid og kunne gi nærhet. Han BURDE snakket med kona, men han valgte i stedet å snakke med en annen. Noe som medførte nærhet, og deretter utroskap. Mange har vanskelig for å snakke med den som er nærmest, ofte fordi man ikke er sikker på utfallet. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 25. februar 2012 #380 Del Skrevet 25. februar 2012 Er du sikker på det? Hvorfor gikk det så fint å snakke med noen andre om alt som tynget? Det ar jo ikke noe med TS å gjøre vel? For hun er nok helt perfekt. Det er jo umulig å forestille seg at hun har påvirket samspillet et forhold skal være på noe som helst negativt vis. Hun er jo garrantert en ufeilbarlig engel. Blir et fint forhold og liv for dem alle dette... Han er et svin, hun er ufeilbarlig. Resepten for gjensidig respekt og en fin grunnmur for å drive en familie og et samliv sammen. Hvis man alltid legger skylden på den bedratte part, så kan man klappe seg selv tilfreds på brystet og tenke: "det kommer aldri til å skje meg, for jeg er jo ikke sånn." Det er litt som å tenke: "jeg blir aldri voldtatt, for jeg har aldri miniskjørt og utringing på byen mens jeg flørter med fremmede menn." Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå