AnonymBruker Skrevet 10. februar 2012 #1 Skrevet 10. februar 2012 Jeg skal i jobbintervju på mandag og vet virkelig ikke hva jeg skal si for å få fri. Arbeidsgiver vet ikke at jeg søker nye jobber, og det er ikke noe jeg ønsker at de skal vite heller. Årsaken til det er i hovedsak fordi jeg begynte i denne jobben for 5 måneder siden og mistrives skikkelig.. Er det noen som har gode tips/råd på lur? Jeg har forresten ikke mulighet til å avspasere da jeg ikke jobber noe overtid. Kjenner sommerfuglene i magen begynner å snike seg innpå alllerede....jaaiks!
Gjest PinkLeaf Skrevet 10. februar 2012 #2 Skrevet 10. februar 2012 Har du noen du kan bytte vakt med?
AnonymBruker Skrevet 11. februar 2012 #3 Skrevet 11. februar 2012 Det beste er vel å nevne til arbeidsgiveren at du søker etter andre muligheter. Det kommer vel flere intervjuer, så du slipper å stresse hver gang. Det har jeg gjort og ser ingen forandring til hvordan jeg blir behandlet på jobbet. Ja sa ikke til alle, men bare til ledelsen.
AnonymBruker Skrevet 11. februar 2012 #4 Skrevet 11. februar 2012 Det beste er vel å nevne til arbeidsgiveren at du søker etter andre muligheter. Det kommer vel flere intervjuer, så du slipper å stresse hver gang. Det har jeg gjort og ser ingen forandring til hvordan jeg blir behandlet på jobbet. Ja sa ikke til alle, men bare til ledelsen.
Egenskap Skrevet 11. februar 2012 #5 Skrevet 11. februar 2012 Dette blir rart for meg, det er to parter du og arbeidsgiver. Dere har kontrakt dere i mellom. Uansett jeg lurer på denne overgangen hvordan denne fasen kan veksles når man er i arbeid vs. å søke jobb i mellom tiden. For jeg regner med det er en oppsigelse som man trenger å jobbe først ut før man kan avslutte nåværende arbeidsplass.
AnonymBruker Skrevet 12. februar 2012 #6 Skrevet 12. februar 2012 TS her. Har bestemt meg for at jeg skal si at jeg har et privat ærend. Enkelt og greit. De kan vel ikke nekte meg det vel?
Gjest Blondie65 Skrevet 12. februar 2012 #7 Skrevet 12. februar 2012 TS her. Har bestemt meg for at jeg skal si at jeg har et privat ærend. Enkelt og greit. De kan vel ikke nekte meg det vel? Det går fint å si at man har et privat ærend - det forutsetter at man arbeider denne tiden inn igjen.
AnonymBruker Skrevet 12. februar 2012 #8 Skrevet 12. februar 2012 Og hvis du får jobben, hva har du tenkt å si da? Det kommer jo fram at du må ha vært på intervju, og det er mye bedre å være ærlig om det enn å servere en liten løgn! Hvordan passer denne nye jobben inn med oppsigelsestid på nåværende arbeidssted? 1
Gjest Blondie65 Skrevet 12. februar 2012 #9 Skrevet 12. februar 2012 Og hvis du får jobben, hva har du tenkt å si da? Det kommer jo fram at du må ha vært på intervju, og det er mye bedre å være ærlig om det enn å servere en liten løgn! Hvordan passer denne nye jobben inn med oppsigelsestid på nåværende arbeidssted? Det er helt vanlig å ta forbehold om oppsigelsestid i forhold til ansettelsestidspunkt. Vi har ventet i både 1, 2 og 3 måneder på nyansatte med oppsigelsestid. Det er heller ikke helt uvanlig at man avtaler kortere oppsigelsestid - at en får gå til ny jobb før. Dette er lettere å få til dersom en ikke må lære opp en ny som først skal ansettes. Trådstarter har arbeidet der i 5 måneder - dvs. at fra 1. mars er det en måned oppsigelsestid. Dette er nokså alminnelig. Det siste er forutsatt at prøvetiden er avsluttet - hvis ikke er det vel 14 dagers oppsigelse? Et privat ærend er ingen løgn - intervju er faktisk et privat ærend. Ikke alle arbeidsgivere takler at man ser på andre jobber. Andre ser på det som en selvfølge.
AnonymBruker Skrevet 12. februar 2012 #10 Skrevet 12. februar 2012 Og hvis du får jobben, hva har du tenkt å si da? Det kommer jo fram at du må ha vært på intervju, og det er mye bedre å være ærlig om det enn å servere en liten løgn! Hvordan passer denne nye jobben inn med oppsigelsestid på nåværende arbeidssted? Det er vel ikke løgn å si at jeg skal i et privat ærend? Jeg ser på jobbintervju som en privat sak. Når det gjelder oppsigelsestiden min må jeg selvfølgelig forholde meg til det som står i arbeidskontrakten min, deretter kan jeg og min evt. nye arbeidsgiver avtale dato oss i mellom!
AnonymBruker Skrevet 12. februar 2012 #11 Skrevet 12. februar 2012 Det er helt vanlig å ta forbehold om oppsigelsestid i forhold til ansettelsestidspunkt. Vi har ventet i både 1, 2 og 3 måneder på nyansatte med oppsigelsestid. Det er heller ikke helt uvanlig at man avtaler kortere oppsigelsestid - at en får gå til ny jobb før. Dette er lettere å få til dersom en ikke må lære opp en ny som først skal ansettes. Trådstarter har arbeidet der i 5 måneder - dvs. at fra 1. mars er det en måned oppsigelsestid. Dette er nokså alminnelig. Det siste er forutsatt at prøvetiden er avsluttet - hvis ikke er det vel 14 dagers oppsigelse? Et privat ærend er ingen løgn - intervju er faktisk et privat ærend. Ikke alle arbeidsgivere takler at man ser på andre jobber. Andre ser på det som en selvfølge. TS her. Takk for svar. Jeg ser også på dette som en privat sak - og kan derfor ikke forstå at om jeg sier at jeg skal i et privat ærend blir det til en løgn? Det hadde vel vært mye verre om løy på meg en legetime for at jeg skulle i jobbintervju! I og med jeg er såpass ny i jobben vil jeg ikke skuffe de med at jeg ser meg etter en ny jobb allerede. Føler det blir ubehagelig for både meg og dem. Jeg har 1 måned oppsigelsestid nå og i løpet av mars når jeg har vært ansatt i 6 måneder har jeg 3 måneders oppsigelsestid. De fleste har vel som du sier 14 dager i prøvetiden som er på 6 måneder, deretter 1 måned oppsigelsestid.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå