Gå til innhold

Skjønner meg ikke helt på læreren..

Anbefalte innlegg

Skrevet

Størstejenta går første året på ungdomsskolen, hun er 13 år, og har spansk som valgfag.

Læreren kjørte filmen "The Orphanage"... Hun var kjemperedd da hun kom hjem fra skolen, og har hatt endel mareritt i etterkant....

Er det virkelig stuerent å vise sånne filmer til ungdommer? Jeg har sett den selv, og synes den er passe creepy.........

Synes å huske at filmen har 15 års aldersgrense også...

Vurderer å ta en tlf til læreren..

Videoannonse
Annonse
Gjest Survival
Skrevet

Lærere har ikke lov å vise filmer med 15 års aldersgrense til 13-åringer, bare så det er sagt.

• Liker 3
Skrevet

Var, i følge jenta mi, ei jente som besvimte. Dattera mi valgte å gå ut av timen.......men hun har slitt med mareritt i etterkant...

Filmen er spansk, eller de snakker iallefall spansk. Har sett den selv, og den er skikkelig creepy!

Ts forresten!

Gjest Survival
Skrevet

Det er jo sjukt! Da foreslår jeg at du ringer skolen og forteller om hendelsen.

• Liker 1
Gjest Spinell
Skrevet

Det ville jeg tatt opp med skolen.

En film med 15-årsgrense på kino kan vises for barn ned til 12 år i følge med foresatte. Her visste tydeligvis ikke foresatte at filmen skulle vises, og kan derfor ikke engang ha gitt sitt samtykke til at barna kan få se filmen. Noen 13-åringer vil helt sikkert takle filmen greit, mens andre har en annen terskel eller et annet modenhetsnivå. Jeg ville ikke synes det var greit at filmen ble vist i skolesammenheng!

• Liker 3
Skrevet

Det virka jo helt sprøtt at han viste den filmen.

Da vi var 13 år og skulle på kino med klassen å se titanic måtte læreren vår samle underskrifter fra alle foresatte, om at det var greit hun tok oss med siden det var 15års grense på filmen..

• Liker 2
Skrevet

Dersom de må se spanske filmer på skolen kan du jo anbefale Pans labyrint til denne læreren. Den er nok mer passende på ungdomsskolen.

• Liker 2
Skrevet

Ts her;

Jeg har sett den samme filmen selv, i en alder av 35, og jeg syntes den var skikkelig ekkel! Kan godt sette meg inn i hva ungdomsskoleelever føler!

Skrevet

Dersom de må se spanske filmer på skolen kan du jo anbefale Pans labyrint til denne læreren. Den er nok mer passende på ungdomsskolen.

Pans labyrint er mer kunst enn bare film. 13 åringer er for unge til å forstå seg på kunst. Filmen ville bli for kjedelig og langtrukket for dem. Jeg tror ikke de forstår helt dette med den spanske borgerkrigen heller.

• Liker 5
Skrevet

Filmen er faktisk ikke så skummel, en 13 åring bør kunne takle den...

• Liker 9
Skrevet

Pans labyrint er mer kunst enn bare film. 13 åringer er for unge til å forstå seg på kunst. Filmen ville bli for kjedelig og langtrukket for dem. Jeg tror ikke de forstår helt dette med den spanske borgerkrigen heller.

Ikke undervurder barn! ;)

• Liker 1
Skrevet

Filmen er faktisk ikke så skummel, en 13 åring bør kunne takle den...

Mulig den ikke er så skummel hvis en er en blassert voksenperson. Men for 13-åringer er den ekkel.. For meg på 35 var den og creepy...

For det om du ikke fant denne filmen skummel, så bør du ha respekt for at en hel klasse på ungdomskolen ble skiplet.....

• Liker 1
Skrevet

Jeg er VG2-elev og så denne i spansken... Det må være den verste, mest creepy, triste, fæle, merkelige filmen jeg har sett i mitt liv! Anbefaler ikke noen se den, hvertfall ingen på ungdomsskolen...............

• Liker 1
Skrevet

Ts her;

Blir en samtale med læreren neste uke tror jeg!

• Liker 1
Skrevet

Jeg er VG2-elev og så denne i spansken... Det må være den verste, mest creepy, triste, fæle, merkelige filmen jeg har sett i mitt liv! Anbefaler ikke noen se den, hvertfall ingen på ungdomsskolen...............

Jeg og så den på vgs, og syntes den var utrolig bra, og synes det enda :)

Men dobbeltsjekka aldersgrensa, og den er faktisk 15 år, så den egner seg nok ikke på ungdomsskolen.

• Liker 2
Skrevet

Ts her;

Altså; jeg liker den filmen veldig godt, har sett den flere ganger.

Men det er en forskjell; jeg er 35 kontra jenta vår på 13....

Husker selv jeg ble skremt alvorlig da jeg var 10 og såg en film med noen pirayafisker i et svømmebasseng.......torde ikke bade i badekaret på flere uker...

Likedan såg jeg the omen da jeg var 12, måtte presse meg å se den på nytt i voksen alder, husker jeg ble helt skiplet....

Skrevet

Jeg tror det er bedre å snakke med med barna om filmen enn å gå helt banas som enkelte gjør og ringer politiet, barnevernet og hele hæren og ser helst at den ansvarlig blir bura inne for livstid (selvsagt satt litt på spissen). Ikke gjør filmen noe skumlere enn det den er.

• Liker 9
Skrevet

På kino kan barn på 12 i følge med voksen gå på filmer med 15 års grense. Regner med at læreren var til stede men filmen var på?

http://www.medietilsynet.no/no/Tema/Kino/Aldersgrenser/Aldersgrenser-pa-kino/

Ts;

Den med kino er grei, men da er det en foresatt med barnet. Her var det en stk lærer som ikke hadde informert hverken foreldre eller barna før hun satte på filmen.

Har snakket med andre foreldre, og det var flere barn som har reagert.

Selvfølgelig har jeg snakket med datter vår om filmen og hennes opplevelse av den, ikke har jeg tenkt å ringe barnevernet heller, men ja, jeg tar en tlf til skolens ledelse for å unngå at slikt skjer igjen. Mange barn på den alderen liker grøssere, og leier seg gjerne sånne filmer selv, men ikke alle liker det.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...