Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Vi har vært tre uker på ferie. Et par dager ut i ferien ringte mobilen. Det var Securitas, innbruudsalarmen vår hadde gått av. Jeg fikk selvfølgelig hetta, og ba dem dra til huset for å sjekke. Siden ringte de opp igjen og sa at alt var i orden, det hadde vært noe galt med alarmsystemet, og ingenting var galt.

Men så kom vi hjem, og det viser seg at Securitasmannen som har vært innom for å sjekke huset må ha hatt på seg fryktelig sølete sko, som han har trampet rett inn med. Og i stua og gangen har vi veldig "tander" treparkett, som disse sporene har "gravd" seg inn i i løpet av disse tre ukene. Jeg har forsøkt mitt beste for å vaske bort disse, men det er helt umulig uten å skrubbe og ødelegge parketten helt. (i tillegg er det sølespor på hvite tepper, men disse er jo mulig å erstatte uten for store utgifter for oss)

Så nå sitter jeg her med veldig stygt parkettgulv, og lurer på om jeg kan kreve erstatning av Securitas for dette? Det vil jo sikkert koste mye å skifte gulvet, og det er sure penger når det ikke på noen måte er vår skyld...

Videoannonse
Annonse
Skrevet

I utgangspunktet ja, men spørsmålet her blir jo om det var påregnelig for Securitas at dere skulle ha et gulv som ikke tåler å gås på. Skadelidtes medvirkning, altså.

• Liker 3
Skrevet

Hvis ikke gulvet ditt tåler å gåes på, så er det vel produsenten av gulvet du bør prate med, ikke securitas...

Skrevet

Vil si meg enig med Kim over her, dette er noe å ta opp med produsenten av parketten, ikke Securitas. De låser seg inn for å sjekke at alt er i orden og at det ikke er uvedkommende i boligen, å forvente at de da tar av seg sko er bare... bak mål.

• Liker 4
Skrevet

Da spørr jeg bare, hadde du ønsket erstatning dersom Securitas hadde stoppet en innbruddstyv når de var innom?

Det var jo derfor du ba dem om å dra dit, og det er vel også derfor du har slik alarm vil jeg tro?

Det er jo egentlig bare en kjip situasjon, for et gulv bør egentlig tåle såpass.

• Liker 3
Skrevet

Man kan kanskje ikke forvente dette av en innbruddstyv, men securitas burde ha ryddet opp etter seg før de dro ... det hadde jeg gjort iallfall!

• Liker 2
Skrevet

Man kan kanskje ikke forvente dette av en innbruddstyv, men securitas burde ha ryddet opp etter seg før de dro ... det hadde jeg gjort iallfall!

Du mener at de skulle vaske gulvene etter seg?

Er det noe man forventer av securitas når de har sjekket boligen etter en alarm?

Nei, som de andre sier, klag på gulvbelegget. Det skal tåle at man går på det med sko på.

• Liker 3
Skrevet

Kanskje det var tyven som etterlot seg sporene ikke secutitas?

Skrevet

Kanskje det var tyven som etterlot seg sporene ikke secutitas?

Det hadde ikke vært noen tyver der. Det var noe galt med alarmsystemet.

Les startinnlegget.

Om jeg hadde fått lagt parkett som ikke tålte sko, spesielt ikke i gangen, så hadde jeg absolutt klaget til leverandøren. Snakk om dårlig kvalitet!

• Liker 1
Skrevet

Så du jobber som securitasvakt og vet hva jobbinstruksene er, altså? :)

Hvis vaktene skulle vasket etter seg i hvert hus de var innom hadde det blitt mye dyrere å ha innbruddsalarm...

• Liker 3
Skrevet

Det er jo en kjent sak at noen naturtregulv ikke skal utsettes for for mye skitt eller søl, fordi gulvet trekker til seg dette. Slike gulv bruker man spesielle vaskemidler til, bare grønnsåpe, aldri noe sterkere osv. De færreste hår med sko på slike gulv, eller lar tykk søle ligge på slikt gulv i tre uker. Securitas burde hatt retningslinjer for sånt, i hvert fall når det var noe galt med deres eget alarmsystem!!

Skrevet

Skulle securitas ha retningslinjer for slikt ville det betydd at hver utrykning tok minst dobbel så lang tid og hadde krevd store mengder utstyr (skoposer, vaskeutstyr o.l), noe som igjen ville betydd en mye høyere regning til forbrukeren. Å si at det er deres feil, de burde ha retningslinjer osv blir bare for dumt... Du forventer kanskje at eventuelle innbruddstyver også skal rydde opp etter seg?

Nei, klag til produsenten eller tenk mer praktisk neste gang du legger gulv...

• Liker 3
Skrevet

Skulle securitas ha retningslinjer for slikt ville det betydd at hver utrykning tok minst dobbel så lang tid og hadde krevd store mengder utstyr (skoposer, vaskeutstyr o.l), noe som igjen ville betydd en mye høyere regning til forbrukeren.

Jeg skjønner hva du sier, men dette var nå en gang falsk alarm. Det vil si at noe var galt med Securitas sitt alarmsystem. At kunden da ender opp med å betale flere tusen for ødelagt gulv, blir helt galt i mine øyne. Én ting er naturligvis om det hadde vært tyver i huset, da hadde nok ingen brydd seg om gulvet, men når feilen utelukkende ligger hos Securitas, bør de betale.

Kunden vet hva han gjør når han kjøper fint tregulv uten masse lag lakk, det må beskyttes. Da kan man ikke skylde på gulvprodusenten når det blir ødelagt av søl....

• Liker 3
Skrevet

Men slike feil kan komme av så utrolig mye og er noe man vet kan skje når man får seg alarm. Om man da like vel velger å skaffe seg en innbrudsalarm må man faktisk ta slike risikoer på egen regning. jeg vil også tro at dette står det noe om i kontrakten med securitas?

• Liker 2
Skrevet

Har du råd til å benytte deg av Securitas så har du vel råd til vaskemiddel..?

• Liker 3
Skrevet

Problem: Teit gulv som ikke tåler å bli gått på.

Løsning: Securitas er slemme.

Skaff deg et funksjonelt gulv og ikke slike "ta på med silkehansker"-saker.

...du har sikkert et sånt lite teppe oppå dolokket også, du.

• Liker 5
Skrevet

Har du råd til å benytte deg av Securitas så har du vel råd til vaskemiddel..?

Les tråden, da. Vaskemidler hjelper ikke. Søla har sunket inn i gulvet, og parketten må skiftes.

• Liker 1
Skrevet

Problem: Teit gulv som ikke tåler å bli gått på.

Løsning: Securitas er slemme.

Skaff deg et funksjonelt gulv og ikke slike "ta på med silkehansker"-saker.

...du har sikkert et sånt lite teppe oppå dolokket også, du.

Hva i alle dager er poenget med slik latterliggjørende mobbing? Gulvet mitt er ødelagt, for meg er det et reellt problem. Du får virkelig unnskylde at ikke alle har smak for hardbarka industri-interiør, og at jeg har et fint tregulv.

Dolokkommentaren gidder jeg ikke kommentere en gang.

• Liker 4
Skrevet

Men har du lest igjennom avtalen med Securitas, står det noe der om ansvar og eventuel ansvarsfraskrivelse?

• Liker 2
Skrevet

Du får ta det på forsikringa da, om f.eks. Securitas måtte ødelegge døra for å komme seg inn så hadde vel det gått på forsikringa?

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...