Gå til innhold

Sunne snacks


Zakuro

Anbefalte innlegg

Er det noen som har andre alternativer til potetgull og sjokolade/godteri enn de på listen under? Jeg har vært flink og holdt meg til sunnere snacks i helgene, men jeg har nå gått litt lei...:\

Grønnsaker i dip

Funlight gele

Eldorado sjokoladepudding

Fruktsalat med mager vaniljekesam

Lett is

edit=typo

Endret av Zakuro
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Mener du sunn som i kcalfattig eller lowcarb? Eller sunn som ikke kunstig? Eg digger mulberries, goldenberries,cacaonibs,paranøtter, valnøtter ol.. Kjøper gjerne Navitas og Now foods, gojibær fra Dragonherbs. Bestiller det på Iherb.com

Bruk gjerne rabattkodr lab348, så får du 5$rabatt på første bestilling:)

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mener du sunn som i kcalfattig eller lowcarb? Eller sunn som ikke kunstig? Eg digger mulberries, goldenberries,cacaonibs,paranøtter, valnøtter ol.. Kjøper gjerne Navitas og Now foods, gojibær fra Dragonherbs. Bestiller det på Iherb.com

Bruk gjerne rabattkodr lab348, så får du 5$rabatt på første bestilling:)

Tenkte kalorifattig. Har prøvd tørket frukt og bær(bla gojibær) med det var ikke noe for meg ass:P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har ikke så mange sunne snacks å bidra med, dessverre, men lurer på hvordan du lager grønnsaksdipen din? :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du kan jo lage mye forskjellig dip, men det har du kanskje prøvd? Hjemmelagd guacamole, tzatziki, salsa, hummus... ikke alt som er så kalorifattig, men ingrediensene er jo sunne og næringsrike...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg har ikke så mange sunne snacks å bidra med, dessverre, men lurer på hvordan du lager grønnsaksdipen din? :)

Hehe, det er bare den der velkjente; du kjøper en sånn pulverpose som du blander i rømme og dypper grønnsaker av eget valg oppi:P

Du kan jo lage mye forskjellig dip, men det har du kanskje prøvd? Hjemmelagd guacamole, tzatziki, salsa, hummus... ikke alt som er så kalorifattig, men ingrediensene er jo sunne og næringsrike...

Ja, har prøvd mange forskjellige:\ Tilogmed spist meg lei på tatziki, favoritten>_<

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg lager sjokolade selv. Økosjokolade har økologisk kakaomasse, kakaopulver, kakaosmør og mange tilsetninger til sjokolade. Da lager man sjokoladen så mørk eller så lys man vil og tilsetter akkurat det man vil. Jeg søter med stevia/sukrin/xylitol/tagatose (naturlige søtninger som påvirker blodsukkeret lite eller ikke i det hele tatt - noe som også betyr veldig lite kcal) og tilsetter ting som vaniljepulver (pulverisert vaniljestenger), tørket frukt/bær, nøtter, salt, kanel, chili eller ingefær. Sjokolade skal visstnok være bra for oss, og på denne måten slipper man det usunne sukkeret. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg så noe på Jamie Oliver sitt program her om dagen, en superkjapp dessert:

Han tok en pose frossen mango sammen med yoghurt, litt honning og mintblader i en mixmaster. Satte det så inn i fryseren - og vips! Sunnere is!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kakaovaniljekesam med frosne blåbær.

Bland vaniljekesam og kakaopulver (skikkelig kakao, og ikke typ O`boy) Smak til så du får en kakaosmak du synes er passende. Spises sammen med frosne blåbær. Du kan bruke den frukta/bærtypen du foretrekker. Jeg synes det er veldig godt sammen med blåbær.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...