Gå til innhold

Bare 2

Anbefalte innlegg

Skrevet

Vi vurderer å gifte oss til høsten, er 25 og 30 år. Vi vil ikke ha noen sammen med oss når vi gifter oss, ikke engang selskap, føler at dette bare er mellom oss 2. Tenkte at vi skulle ta bilde til fotograf å gi til familie med et brev og noen ord. Vi har ingen ønsker om å få gaver, vi vil bare dele resten av livet sammen som ekte. Noen som har gjort det slik? Synes det er frekt? Kommentar?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg kunne tenkt meg det samme, men får ikke mannen med på det.

Gjest Annaires
Skrevet (endret)

Vi reiste bort og giftet oss. Kun oss og forloverene våre.

Det dere må ha, er forlovere.

Fantastisk godt å faktisk ha fokus på det som skal gjøres, og ikke på hvilken farge på serviettene vi skal ha, eller hvem gjester som skal sitte hvor.

Ingen som ble lei seg, og ingen har forresten gitt uttrykk for at de syns det var frekt, eller dumt gjort.

Hadde med oss fotograf inder vielsen, og tok masse bilder etter. Det er vi og familien veldig glad for da ;)

Endret av Annaires
Skrevet

Jeg vet mamma ble fryktelig lei seg når min tante (altså hennes søster) gjorde dette. Var sårende for henne å ikke få ta del i den store dagen. Ikke at min mor krevde stort byllup altså, absolutt ikke, men de ville vel gjerne være der under vielsen.

Skrevet

Syns man skal gjøre det akkurat som man selv vil...

Men jeg vil tro at det sikkert er noen som vil bli skuffet! Tradisjonen tro er jo bryllup en feiring hvor man forener to familier, en tradisjon vi åpenbart har videreført...

Vil tro skuffelsen stikker i at man går glipp av en høytidlig sermoni, godt selskap, god mat og drikke, og en "heidundrende" feiring...

Så gjør som dere vil, så kan dere trøste dere med at de som blir skuffet og sur, tenker mer på seg selv enn at dere faktisk har inngått ekteskap og gleden over det...

Skrevet

Tusen takk for svar folkens, godt å lese andres meninger. God helg :klemmer:

Skrevet

Vi reiste bort og giftet oss. Kun oss og forloverene våre.

Det dere må ha, er forlovere.

Fantastisk godt å faktisk ha fokus på det som skal gjøres, og ikke på hvilken farge på serviettene vi skal ha, eller hvem gjester som skal sitte hvor.

Ingen som ble lei seg, og ingen har forresten gitt uttrykk for at de syns det var frekt, eller dumt gjort.

Hadde med oss fotograf inder vielsen, og tok masse bilder etter. Det er vi og familien veldig glad for da ;)

Jeg tror at en ikke engang behøver forlovere i tradisjonell forstand hvis en gifter seg borgelig - kun vitner, og disse kan være kontoransatte på tinghuset :-)

Skrevet

Jeg vet mamma ble fryktelig lei seg når min tante (altså hennes søster) gjorde dette. Var sårende for henne å ikke få ta del i den store dagen. Ikke at min mor krevde stort byllup altså, absolutt ikke, men de ville vel gjerne være der under vielsen.

Men man gifter seg jo for egen, ikke andres, del.

Jeg syns det høres ut som en veldig romantisk idé, ts. Lykke til!

:heks:

Skrevet

Vi gjorde det slik.. var på tinghuset og sendte sms rundt til folk etterpå om at vi hadde giftet oss.

Helt perfekt for vår del ettersom ingen av oss ville ha noe stort selskap eller mye oppstyr.

Skrevet

Man må ha forlovere, som signerer på prøvingspapirene som dere må ha godkjent i forkant av vielsen. Dette må være personer som kjenner dere godt. De må altså vite at dere har planer om å gifte dere, men de behøver ikke å være tilstede i vielsen. Det dere må ha i vielsen er to vitner, her kan tinghus/ambassade stille med mennesker.

• Liker 1
Skrevet

Synes det høres koselig ut. Vi snakker om å dra bort, bare oss to, å gjøre det. Men det skjjer nok ikke på noen år endaa, så god tid på å bestemme oss. Da ville jeg evt hatt kirkelig velsignelse og en uformell fest her etterpå.. Litt pose og sekk ;) Om vi har råd da!

Skrevet

Åh, det er absolutt drømmen min. Bare meg og min kjære, og barnet vårt naturligvis :) jeg har veldig lyst på en kirkevielse, men HATER tanken på masse folk som skal se meg, vurdere kjolen osv. Men så lenge min kjære ikke gå med på et slikt bryllup så blir jeg nok ugift. Han vil nemlig ha tradisjonelt stort bondebryllup...

Skrevet

Syns man bør gjøre slik man selv ønsker. En slektning av meg giftet seg i stillhet nå nylig. Men for å unngå stor skuffelse fra familien, sa de fra på forhand, at de kom til å gifte seg, og at de kom til å gjøre det i stillhet - men de sa ikke om når. På den måten fikk familien forberede seg litt - og de fikk forklart sitt valg på forhand. Ingen sure miner på noen da!

Gjest Apophis
Skrevet

Herlig det :)

Vi tar det på tinghuset, men de (familie) som vil være med skal få lov - etterpå skal vi spise middag på ein restaurant og kommer nok til å betale for alle gjestene våre, selv om vi ikkje akkurat har så god råd :sjenert:

Skrevet

Jeg vil gifte meg i utlandet. Bare ta med forlovere, men ingen barn. Ikke vårt felles eller særkullsbarn. Vil at denne dagen og de neste bare være for oss hvor vi kan være ordentlig kjærester( mann og kone ) :)

• 4 uker senere...
Skrevet

Jeg synes det er en god ide :) Dere må imidlertid ha vitner (ikke nødvendigvis forlovere), men de kan dere jo "plukke opp fra gata", om dere absolutt ikke vil ha noen dere kjenner der.

Vi hadde også tenkt å gjøre noe slikt. Nå har vi utvidet det bittelitt, slik at vi har med forlovere (uten følge) og mine foreldre.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...