Gå til innhold

Tidligere betalingsanmerkning


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

La oss si at jeg har hatt en betalingsanmerkning, men ble kvitt anmerkningen denne mnd. Kan jeg da få noe på avbetaling neste mnd, eller finner selskapet ut av dette(eks elkjøp, expert, bohus, skeidar, jysk o.l) og nekter meg å ha ting på avbetaling hos dem? Det var ikke pga avbetaling jeg fikk anmerkningen i første omgang.

Hva kan et firma/bedrift/selskap finne ut om min kreditt dersom jeg ikke har anmerkninger? Kan de finne ut om jeg har inkasso o.l eller hatt tidligere anmerkninger/inkassoer? Spør hvis noe er uklart.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

En kredittanmerkning skal slettes når det er oppgjort, og da kan ingen finne ut av det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

En kredittanmerkning skal slettes når det er oppgjort, og da kan ingen finne ut av det.

Det stemmer at betalingsanmerkningen skal slettes så snart en har gjort opp for seg, men at ingen kan finne ut at en har hatt betalingsanmerkning stemmer ikke alltid. Har du hatt betalingsanmerkningen i den banken hvor du søker om kjøpekort vil de se på egenerfaringen de har hatt med deg. Du vil ha en karanteneperiode før de er villig til å gi deg noe kreditt igjen. Hvor lang denne karanteneperioden vil være kommer helt an på om du har gjort opp for deg, eller om de har hatt et reelt tap på deg. De ser også på hvor alvorlig misligholdet har vært. Alt etter alvorlighetsgrad kan du bli nektet ny kreditt i alt fra måneder til flere år etter misligholdet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...