AnonymBruker Skrevet 10. februar 2012 #1 Skrevet 10. februar 2012 Hei hei! Har en sønn som nettopp har blitt 1 år. Lurer bare på hva dere finner på med så små barn? Hvilke aktiviteter liker de å holde på med hjemme? Hva tar dere barnet med på?
AnonymBruker Skrevet 10. februar 2012 #2 Skrevet 10. februar 2012 Hei hei! Har en sønn som nettopp har blitt 1 år. Lurer bare på hva dere finner på med så små barn? Hvilke aktiviteter liker de å holde på med hjemme? Hva tar dere barnet med på? Lekeland elsker hvertfall min sønn!
Rararara Skrevet 10. februar 2012 #3 Skrevet 10. februar 2012 Min gutt har nettopp fylt 1 år og her går det i enkle leker. Borte-tittei-leken er jo en klassiker som han elsker. Takktakk-versågod kan han holde på med i evigheter. Vi bygger tårn han kan rive, vi ser i bøker, hører på musikk og danser. Leker med bamser, leker med lekedyr og øver på lydene til dyret. Triller ball, går tur med dukkevogna i stua, putter leker i kofferter og tømmer ut igjen.. Han er også glad i å huske og i å leke i badebaljen. Svømmehallen har vi også prøvd og det likte han veldig godt. Det holder egentlig at jeg setter meg ned på gulvet og leker med ham..trenger ikke å være så komplisert 2
AnonymBruker Skrevet 10. februar 2012 #4 Skrevet 10. februar 2012 Vi har siden han var ganske så liten malt og tegnet mye. Utrolig morsomt å se den lilles fasinasjon over hva en pensel/blyant kan gjøre... Eller så leker vi med klosser; bygger tårn og river ned... Begynte vel med sånne pusslebrett omtrent på denne tiden, vi leser bøker, synger sanger og leker med biler. Eller så begynte han å "hjelpe" meg med husarbeidet rundt den tiden: når jeg brettet klær, fikk han en klut han kunne drive meg. Instinktivt kopierte han jo meg, så da fikk han masse skryt for å være flink å "brette klær". Støvsuging var morsomt, og når jeg bakte fikk han en visp og en bolle han kunne leke med.
Hedda-78 Skrevet 11. februar 2012 #5 Skrevet 11. februar 2012 I dag har vi vasket opp. Stas med rennende vann, såpebobler og en kopp eller øse eller noe. Husk å ha kluter klar til å tørke gulv/tak/vegger/hår/klær.... Sjekk tempen på vannet, ikke for varmt og ikke iskaldt heller. Play Doh er også populært. Tar han ikke med på så mye, det blir akebakke, lekeplass eller lekeland. Hva som helst der han får røre på seg, å sitte stille er jo det kjedeligste som finst!
AnonymBruker Skrevet 11. februar 2012 #6 Skrevet 11. februar 2012 Vi var veldig mye ute og trillet. Hadde med mat og drikke og så stoppet vi på en lekeplass eller i en park så han fikk lekt og rørt seg litt. Han var veldig glad i å sitte i vogna og se på folk, dyr og biler og busser. En gang i uka gikk vi på svømming.
AnonymBruker Skrevet 12. februar 2012 #7 Skrevet 12. februar 2012 finn en åpen gård! kjempegøy å se på dyra. gjerne de helt vanlige. ku, hest, sau, gris og høne. festlige greier for en ettåring.
FangeLiv Skrevet 12. februar 2012 #8 Skrevet 12. februar 2012 Dere som maler og bruker play doh med ettåringene, hvordan får dere ungen til å ikke spise det? Vi har prøvd, men det blir bare mas når han hele tiden skal putte pensel eller plastelina i munnen, og jeg sier nei /tar det ut og han blir sur fordi han ikke skjønner hvorfor.
Teriyaki Skrevet 13. februar 2012 #9 Skrevet 13. februar 2012 Gleder meg til min blir litt større, så jeg kan leke litt mer med han. Høres så artig ut
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå