Silfen Skrevet 10. februar 2012 #1 Skrevet 10. februar 2012 Jeg er nemlig medlem på et amerikansk forum og der er jeg DårligMor™. Fordi jeg lar ungene være ute alene, gå på butikken alene etc. Jeg lurte på om man er like redd for at barna skal bli tatt av overgripere her til lands. Bakgrunnen får dårlig mor stempelet var altså at jeg glatt sender 7-åringen min ut av øyesyn, iom at en 7-åringen ble forsøkt tatt på en Walmart nå i dag/går. Avhengig av bosted, alder og lignende, når lar dere barna være ute alene? Gå på butikken? Kino alene? Etc?
AnonymBruker Skrevet 10. februar 2012 #2 Skrevet 10. februar 2012 Bor du i Norge eller USA? Forhold der og her kan ikke sammenlignes. Når det er sagt så får min 5-åring gå tur alene med 8-åringen som har asperger syndrom. Men jeg vil helst at de har med tlf. De får gå hjem fra skolen alene også, som tar ca 10-15 min når de går alene. (500 meter). De får være alene hjemme i over en halvtime.
Silfen Skrevet 10. februar 2012 Forfatter #3 Skrevet 10. februar 2012 I Norge. Og jeg mener jo selvsagt også at forholdene ikke kan sammenlignes. Men DårligMor™ lell, selv om jeg forklarte forskjellene og de kunne ikke fatte at folk tenkte som meg.
AnonymBruker Skrevet 11. februar 2012 #4 Skrevet 11. februar 2012 Minste her er 8 år. Hun går hjem alene fra skolen (tar ca 10min) Er alene hjemme i en time til jeg er hjemme fra jobb (da gjør hun lekser imens) Hun går 5min alene og handler på butikken Hun setter på potetene de dagene vi har potetmiddag
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå