Gå til innhold

Dine favorittapper android

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hva er dine favorittapper på android?

Fortell hva du bruker dem til og hvorfor de er bra (eventuelt hvorfor de er bedre enn andre tilsvarende apper). Ta gjerne med både ren underholdning (spill og morsomme saker) og nyttige apper.

*Vanskelig å finne fram i jungelen av apper av varierende kvalitet*

Videoannonse
Annonse
Gjest badeand1
Skrevet (endret)

AntiTelefonTerror tror jeg den heter. Når en selger ringer så legger telefonen bare på automatisk. :P (den skal hvertfall det, men har ikke testa ut om den virker da.

Også kan man blokkere nummere.

Endret av Mortem
Skrevet

matprat

yr

tv guiden

norske apps

Skrevet

posten pakkesporing er og kjekk.. hvis ikke du har hentelappen med deg scanner de bare koden på mobilen din hvis du har lagt den inn :rodmer:

Skrevet

Wordfeud, men den har du sikkert hørt om :)

Jeg har også blitt helt hekta på et spill som heter Tiny Tower. Det er sånn type spill som man kan spille litt passivt (altså man går inn innimellom når man kjeder seg, for å fylle på varer og slikt). Det er mange som tror man må bruke penger på spillet for at det skal bli gøy, men jeg syns ikke det.

Jeg har også lasta ned en kabal som ikke trenger gå på internett når man bruker den, det er jo ikke wifi overalt.

Ble litt mye spill dette her, men er litt ferk med telefonen selv. Har ikke helt funnet så mange nyttige apper enda.

Skrevet

GO Launcher Ex: lar deg tilpasse alt på skjermen, fra meny til ikoner. Finnes mange temaer man kan laste ned, mye gratis andre koster ca 10-12 kr. I tillegg har de mange GO Widgets, e-post, twitter, facebook, sms osv.

Zedge: tusenvis av bakgrunner, ringetoner og varseltoner.

DoubleTwist/AirSync: send over spillelistene dine fra iTunes (tror det funker med WMP også) over nettet. Grei og oversiktlig spiller.

Simple Calendar Widget: pen kalender.

PhoneLocator: blir telefonen stjålet kan det være kjekt å sende en sms til seg selv med et kodeord for å få telefonen til f.eks. ringe på maks volum, slette alt av data, sende deg gps.

SmsBackup+: ligger i navnet, tar backup til google-kontoen din.

NoLed: gir deg beskjed via ikon/farge på skjermen når du har fått ny melding/tapt anrop osv.

Og selvfølgelig angry birds osv... Har selv blitt litt hekta på Coin Dozer. Brukt mange timer på et enkelt og simpelt spill :)

Skrevet (endret)

What's app må du jo ha :) Chatteapp som du kan sende meldinger og bilder osv gratis med (med wifi så klart).

Antivirus

Advanced task killer som gjør at det ikke hoper seg opp med åpne programmer

Barcode scanner

Trafikanten

Matprat

Period tracker

Er de jeg bruker mest :)

Endret av Dragonfly84
Skrevet

Takk for mange bra tips. Her er det mye som skal sjekkes ut ja.

Wordfeud har jeg fått med meg. Jeg er interessert i språk og har alltid likt scrabble, så jeg skjønte jo egentlig tegninga før jeg begynte. Nå er hekta, såååå hekta. Har til og med prøvd meg på WF på svensk. :fnise:

TS

Skrevet

Nå er *jeg* hekta

Skrevet

Go launcher ex: for å gjøre telefonen mer personlig.

quik settings: for å holde orden og styr på internett, lys, batteri osv.

Calorific: Matdagbok

facebook: sier seg selv

Tweetcaster: for twitter

Også har jeg masse masse spill!! :fnise:

Angry birds (+ rio og seasons), wordfeud, yatzy, mahjong og min favoritt: Gameboid. Det er en emulator av game boy advance som gjør at jeg kan spille gamle mario spill osv.

Skrevet

Her er mine favoritter:

På nettbrett:

- mSpot music: bedre musikk-program enn Spotify (synes jeg)

- Norsk Tv-program: man kan legge inn de kanalene man selv har og se når programmer går, og man kan legge inn programmer i kalenderen direkte fra appen

- ConvertPad: Omregning til/fra så og si alle kategorier (vekt, høyde, lengde, valuta osv.)

- xPiano: Piano på brettet

- SoundHound: Hjelp til å finne ut hvilken sang de f.eks. spilte på radioen

- Meebo IM: Messenger for Facebook og MSN (de to jeg bruker mest, men også andre), har den også på dataen og da gir den greit beskjed om hvem som logger seg på Fb.

- TED Air: hele back catalogen med artige foredrag, (anbefaler også ted.com).

- Kindle: bøker på brettet

- Tablified Marked: spesiell del av Android Market med apper som er spesialtilpasset tableter.

- Wordfeud (+Master (den får dere finne ut av selv...))

- Uno

- Dolphin Browser: Nettleser tilpasset tablet

På mobilen:

- AK Notepad

- Out of Milk: god handleliste

- PomLife Lite: Et program for å strukturere f.eks. arbeidsoppgaver eller studieoppgaver (jobbe/lese i 25 min og hvile i 5 min), basert på Pomodoro-teorien.

- Timer & Co: Flere nedtellinger på én gang, genialt til nedtelling til f.eks. når ting skal være ferdig i CityVille/Farmville og lignende spill

- Sleep (med utvidelse): En app som måler søvnen

På begge:

- inigma: leser QR-koder

- Evernote: Verdens beste notatprogram

- 250+ Solitaire

- RimiPluss: På mobilen har jeg den bare for handlelisten. Jeg setter opp ukens måltid på dataen og har tableten med på kjøkkenet med oppskriften framme.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...