Gå til innhold

Null-karbo-kost

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg vil gjerne prøve en uke med null-karbo-kost. Altså to-tre måltider om dagen som kun er kjøtt, fugl og fisk. Trenger litt tips om hva man kan gjøre til frokost. Og gjerne om noen har erfaring med en slik kost.

• Liker 1
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Omelett :)

Det er karbo i egg.

Det er karbo i nesten alt, selv om man tror at det ikke er det så kan det være 0,3 pr 100 gram. Hvorfor skal du dette, har du en plan/diett du skal følge? Har aldri hørt om en 0 karbo diett.

Skrevet

En psykolog kan sikkert hjelpe deg... Beklager, men det er hva jeg tenker. Ta vare på deg selv :)

• Liker 1
Skrevet

Mener du vLCHF eller mener du faktisk tilnærmet null? vLCHF er opp til ca 15g karbohydrater og du har ikke mye ekstra effekt av å kutte fra 15g og ned til 0g. Du har plass til en god del grønnsaker på 15g kh. Ca to brokkolihoder faktisk. Hvis du faktisk mener tilnærmet null betyr det at du ikke skal spise grønnsaker. Da må du i alle fall spise innmat og egg. Overse de tåpelige kommentarene over. Det går fint an å leve på tilnærmet null gram karbohydrater, men da må du sette deg veeeldig godt inn i kostholdet. Så siden det virker som at du er nybegynner på lavkarbo sier jeg: NEI, jeg vil ikke anbefale nullkarbo til deg enda. Spis LCHF en stund først til du får det inn i fingrene og så kan du heller ta en uke med NCHF. Men dette er ikke forumet for lavkarbodiskusjoner... Jeg vil heller råde deg til å gå til lavkarbo.no for å få mer hjelp.

• Liker 5
Skrevet

Enig med den over her.

Gå inn på Lavkarbo.no og les deg opp på emnet.

Med tilnærmet 0 i karbo må du være oppmerksom på noen bivirkninger. Kroppen din må omstille seg (særlig hjernen) og du må sørke for å gi kroppen Magnesium, Selen, Sink og Kalsium.

Jeg vil ikke anbefale deg dette. Prøv deg med rundt 15 karber ( ikke under) og du vil fortsatt kunne gå i ketose om det er målet ditt!

Du kan da nyte egg, majones, reker, laks, kylling, mandler, nydelige lavkarbofristleser i fleng - OG gå ned i vekt ( om det er målet)

Kroppen blir sunn og sterk og du kan si hade til alle mage-plager :jepp:

Lavkarbo ruler, men du må lese, lese,lese før du begynner!

• Liker 1
Skrevet

Jeg burde har skrevet en litt mer utdypende tekst skjønner jeg. Her er min situasjon: Er ekstremt allergisk mot mange matvarer og har gått på lavkarbo/steinalderkost i flere år. Vet alt som trengs å vite, også mye om null-karbo-kost. Er strålende fornøyd med kroppen min, så er mer av helsemessige årsaker at jeg vil prøve en uke med kun kjøtt, fisk og fugl. De siste ukene har jeg slitt med mangesmerter og luft selv om jeg kun har spist egg, fisk, kjøtt og grønnsaker. Siden tarmene mine er så følseme tenker jeg å prøve en skikkelig renseselskur med null karbo.

Er mange svensker som har prøvd dette og skrevet om erfarnger osv, men tenkte det hadde vært interessant å se om noen norske kvinner/jenter hadde noen tips og erfaringer.

• Liker 1
Skrevet

Har du sjekket ut Skaldemann? Mener å huske at hans teori/metode er tilnærmet nullkarbo.

• Liker 1
Skrevet

Har du sjekket ut Skaldemann? Mener å huske at hans teori/metode er tilnærmet nullkarbo.

:jepp: Skaldeman 50+

• Liker 1
Skrevet

Jeg burde har skrevet en litt mer utdypende tekst skjønner jeg. Her er min situasjon: Er ekstremt allergisk mot mange matvarer og har gått på lavkarbo/steinalderkost i flere år. Vet alt som trengs å vite, også mye om null-karbo-kost. Er strålende fornøyd med kroppen min, så er mer av helsemessige årsaker at jeg vil prøve en uke med kun kjøtt, fisk og fugl. De siste ukene har jeg slitt med mangesmerter og luft selv om jeg kun har spist egg, fisk, kjøtt og grønnsaker. Siden tarmene mine er så følseme tenker jeg å prøve en skikkelig renseselskur med null karbo.

Er mange svensker som har prøvd dette og skrevet om erfarnger osv, men tenkte det hadde vært interessant å se om noen norske kvinner/jenter hadde noen tips og erfaringer.

Ah, ja da blir det jo noe annet. Vel, du bør fortsatt prøve å få i deg litt innmat. Hvis du sliter med smaken og har kjøttkvern, så kan du jo kverne kjøtt og en liten bite av innmat og lage kjøttkaker av det?

Ellers er baconskilpadder nullkarbo (med pølser av høy kvalitet).

Jeg liker godt kryddersmør på kjøttstykke. Det er jo ganske så nullkarbo. Om sommeren lager jeg kryddersmør flere ganger (grillsesong, vet du). Jeg har laget hvitløkssmør, paprikasmør, chilismør og pestosmør (hjemmelaget pesto).

Jeg har lest at flere sliter med svinekjøtt, så det kan jo hende at det hjelper å kutte ut det?

• Liker 1
  • 6 år senere...
AnonymBruker
Skrevet
På 10.2.2012 den 23.38, Lulilelu skrev:

Det er karbo i egg.

Det er karbo i nesten alt, selv om man tror at det ikke er det så kan det være 0,3 pr 100 gram. Hvorfor skal du dette, har du en plan/diett du skal følge? Har aldri hørt om en 0 karbo diett.

Det er da ingen karbohydrater i egg, din idiot

Anonymkode: 73421...dad

AnonymBruker
Skrevet
2 timer siden, AnonymBruker skrev:

Det er da ingen karbohydrater i egg, din idiot

Anonymkode: 73421...dad

Jo det er faktisk det. Ca 0.4 karbohydrater i et mellomstort egg. Plommen  gir noe karber, eggehvitten er ren protein.

Ingen grunn til å være så grumpy overfor vedkommende som faktisk hadde rett!!

Anonymkode: 6855c...d3b

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet

For å være helt nøyaktig; i følge matvaretabellen.no inneholder egg 0,3 gram karbohydrat per 100 gram. Et medium/large egg veier normalt 55 gram spiselig del. Dette vil si at et egg innholder ca 0,2 gram karbohydrat.

Anonymkode: 93178...4b2

Skrevet

Har du sjekket bloggen til Børge Fagerli? Han har gjort dette. Foresten skriver han hldt og detaljert om biorytme, og har fine konkrete eksempler på hvordan man kan gjennomføre :)

• Liker 1
Skrevet

Bare opplyser om at det er 6 år siden tråden ble startet. 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...