Myldre Skrevet 10. februar 2012 #1 Skrevet 10. februar 2012 Ja, som i emnetittelen så har katten tisset på madrassen i sengen. Ikke lite heller! Nå er det jo kaldt ute og tenkte uansett å fryse madrassen ute, men er det egentlig noe vits i å prøve å få vasket den selv eller vil det fortsatt være like uhygenisk? Må jeg sende den på rens? Madrassen/sengen er uansett ganske gammel nå og vurderer å kjøpe ny, men vil gjerne få råd om hva jeg kan gjøre med den dumme madrassen =P På forhånd takk
Fanta Exotic Skrevet 10. februar 2012 #2 Skrevet 10. februar 2012 Kattetiss lukter såpass sterkt. Katten min tisset på en jakke jeg hadde en gang, og selv etter flere vask i maskinen gikk ikke lukta vekk.. Så tviler på at lukten noengang forsvinner. Jeg ville nok kjøpt en ny madrass.
Gjest Raindrops Skrevet 10. februar 2012 #3 Skrevet 10. februar 2012 Når katten tisset på mine klær (jada, en hel haug av dem), så vasket jeg dem med eddik. Det fungerte veldig bra, lukten forsvant helt. Men det er kanskje litt vanskelig å få gjort noe med en madrass.
Snøvott Skrevet 10. februar 2012 #4 Skrevet 10. februar 2012 Lover å komme tilbake med råd når jeg har sluttet å le.
iskaffe Skrevet 10. februar 2012 #5 Skrevet 10. februar 2012 (endret) Hvis det er noe trøst så hadde min katt nettopp diare i sengetøyet mitt. Jeg tror nok jeg hadde vasket så godt jeg kunne bort det verste og latt madrassen stå til tørk. Og kanskje anskaffet meg en overmadrass så jeg slipper å sove rett på urinflekken. Ellers så kom jeg på at det er mulig å få lånt en rensemaskin hos et rensefirma eller en malerbu eller lignende? Vi fikk lånt en sånn rensemaskin en gang i tiden som vi renset sofaen og teppene våre med. Skikkelig effektiv var den! Edit: Den lignet på en støvsuger bare at den brukte dampkraft. Kanskje noen andre vet hva jeg tenker på? Endret 10. februar 2012 av iskaffe
Myldre Skrevet 10. februar 2012 Forfatter #6 Skrevet 10. februar 2012 dette har skjedd flere ganger og jeg har da sprayet i vei med forskjellige sprayer og brukt antibac. Lukten har jeg fått bort, ingen problem. Men det jeg egentlig da lurer på er om hvor hygenisk det er å beholde en sånn madrass? Det er jo en dyr og bra madrass som er synd å måtte kaste, urinen kommer jo ganske langt ned i madrassen tenker jeg og jeg får jo ikke vasket inni madrassen. Vil dette skape masse bakterier som aldri går bort? Jeg har nok en liten bakterie fobi, så jeg får helt fnatt av å tenke på at det ligger kattepiss inni madrassen og godgjør seg haha.. Bare le du Snøvott! =P Kjæresten min hadde lagt seg i senga for å ta seg en lur da han la armen sin i en fin dam av piss
CathFoto Skrevet 11. februar 2012 #7 Skrevet 11. februar 2012 dette har skjedd flere ganger og jeg har da sprayet i vei med forskjellige sprayer og brukt antibac. Lukten har jeg fått bort, ingen problem. Men det jeg egentlig da lurer på er om hvor hygenisk det er å beholde en sånn madrass? Det er jo en dyr og bra madrass som er synd å måtte kaste, urinen kommer jo ganske langt ned i madrassen tenker jeg og jeg får jo ikke vasket inni madrassen. Vil dette skape masse bakterier som aldri går bort? Jeg har nok en liten bakterie fobi, så jeg får helt fnatt av å tenke på at det ligger kattepiss inni madrassen og godgjør seg haha.. Bare le du Snøvott! =P Kjæresten min hadde lagt seg i senga for å ta seg en lur da han la armen sin i en fin dam av piss Tror ikke det er bakteriene du skal tenke mest på, urin er faktisk ikke så ille. Men det du bør tenke på er hvorfor katten tisser der, letteste måten å forhindre at det skjer igjen er å finne ut av akkurat det. Du sier at de ikke lukter fra sist gang, og det gjør det nok ikke-for deg, men katten lukter det nok og neste gang den er misfornøyd e.l. så ersjansen stor for at den tisser der fordi den assosierer lukten med toalett. Hvis du leter litt på kjæledyrforumet så vil du finne en oppskrift på beste vaskemetoder for at katten ikke skal lukte det lenger.
Tulling Skrevet 11. februar 2012 #8 Skrevet 11. februar 2012 Denne virker for å fjerne lukt av kattepiss. http://www.økozoo.no/products/pcl-stink-remover-original Syns det er ett overaskende bra produkt.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå