Gjest Aria. Skrevet 10. februar 2012 #1 Skrevet 10. februar 2012 Noen her som har reist til Kreta i mai? Er det litt kaldt der da? Badetemperatur? Eller er det mer enn varmt nok allerede?
Gjest Aria. Skrevet 11. februar 2012 #2 Skrevet 11. februar 2012 Ingen altså? Jeg tenkte å dra nedover i begynnelsen av Mai. Noen som vet om det er mer "sikkert" å få sol i juni-juli-august enn i Mai da? Hele poenget med reisen er å få litt sol og varme, så da er det jo ikke noe vits om det er regn og skyet.
skruf Skrevet 11. februar 2012 #3 Skrevet 11. februar 2012 Vi dro til Kreta 17 mai for noen år siden. Var veldig god temperatur, og varmt i sjø og basseng. Ikke en regnværsdag heller i løpet av de to ukene vi var der. Den første uka så kunne det bli litt kjølig om kveldene etter at sola gikk ned, så hadde med tynne cardiganer. Tok og med tynne fleecepledd til barna som de hadde over seg om natta.
Gjest Aria. Skrevet 11. februar 2012 #4 Skrevet 11. februar 2012 Ok, høres herlig ut Gjør ikke noe om det blir kjøligere på kvelden for min del. Men litt kjedelig hvis det er kaldt i vannet. Jeg har også vurdert å reise på 17. mai Reisebyråene anbefaler å reise i juli-agust. Men det er jo også da det er dyrest, så vet ikke helt om man kan stole på alt de sier, de vil jo forståelig nok tjene penger.
skruf Skrevet 11. februar 2012 #5 Skrevet 11. februar 2012 Ok, høres herlig ut Gjør ikke noe om det blir kjøligere på kvelden for min del. Men litt kjedelig hvis det er kaldt i vannet. Jeg har også vurdert å reise på 17. mai Reisebyråene anbefaler å reise i juli-agust. Men det er jo også da det er dyrest, så vet ikke helt om man kan stole på alt de sier, de vil jo forståelig nok tjene penger. Vi valgte med vilje mai pga ikke så mye turisme da. Var på kreta i august ifjor, og da var det opp mot 40g, noe jeg syntes var ubehagelig varmt! Prismessig så er det billigere å dra i mai og:-) Siste uka vi var der var det skikkelig vart forresten, da var det tynne kjoler og topper om kveldene!
AnonymBruker Skrevet 11. februar 2012 #6 Skrevet 11. februar 2012 Jeg har vært på Kreta i begynnelsen av mai og da var det kaldt. Veldig mye vind og kjølig luft. Det ble vel tre timer på solsenga til sammen på hele uka. Lå en del under dyne og leste bøker. Uka etter at vi hadde vært der snudde det.
AnonymBruker Skrevet 11. februar 2012 #7 Skrevet 11. februar 2012 Sørkysten er nok bedre enn nordkysten i begynnelsen av mai. Vi var der 2 uker i slutten av april/begynnelsen av mai. På sørkysten var det strandvær hele tiden, de 3 dagene vi var på nordkysten var det for kaldt å være på stranda.
skruf Skrevet 12. februar 2012 #8 Skrevet 12. februar 2012 Vi var på Agi Apostolli (skrives det sånn?), ikke så langt unna Xhania
Gjest Aria. Skrevet 12. februar 2012 #9 Skrevet 12. februar 2012 Har tenkt meg til Chania Tror kanskje jeg reiser bestiller 17. mai, og satser på at det går bra. Det er en sjanse å ta, men det er jo flere tusen billigere enn om jeg reiser 7 juni. Blir det veldig dårlig så kan jeg spare litt penger gjennom sommeren og kanskje ta en uke til i slutten av august. Noen her som har tatt turen til Elafonissi forresten? Det ser ut som et paradis.
skruf Skrevet 12. februar 2012 #10 Skrevet 12. februar 2012 Har tenkt meg til Chania Tror kanskje jeg reiser bestiller 17. mai, og satser på at det går bra. Det er en sjanse å ta, men det er jo flere tusen billigere enn om jeg reiser 7 juni. Blir det veldig dårlig så kan jeg spare litt penger gjennom sommeren og kanskje ta en uke til i slutten av august. Noen her som har tatt turen til Elafonissi forresten? Det ser ut som et paradis. Ja, vi var der i fjor!! Nydelig!! Leide bil og fartet rundt på Kreta, kjørte på lykke og fromme:-) Det anbefalse forresten; kjør inn i landet, ut av turistområdene, finn en liten landsby, ta lunsj på den lille, lokale kafeen......bli kjent med folk:-)
Gjest Aria. Skrevet 12. februar 2012 #11 Skrevet 12. februar 2012 Ja, vi var der i fjor!! Nydelig!! Leide bil og fartet rundt på Kreta, kjørte på lykke og fromme:-) Det anbefalse forresten; kjør inn i landet, ut av turistområdene, finn en liten landsby, ta lunsj på den lille, lokale kafeen......bli kjent med folk:-) Det har jeg faktisk ikke tenkt på, men det var jo en super ide Det arrangeres tur med buss til elafonissi, men det hadde jo helt klart vært bedre å kjørt dit selv. Når det er med reiseselskapet er det jo sånn at man reiser derfra ganske tidlig, kunne tenkt meg å reist tidlig og vært der hele dagen. Utflukten koster 34 euro ca. Var det dyrt å leie bil?
skruf Skrevet 12. februar 2012 #12 Skrevet 12. februar 2012 (endret) Det har jeg faktisk ikke tenkt på, men det var jo en super ide Det arrangeres tur med buss til elafonissi, men det hadde jo helt klart vært bedre å kjørt dit selv. Når det er med reiseselskapet er det jo sånn at man reiser derfra ganske tidlig, kunne tenkt meg å reist tidlig og vært der hele dagen. Utflukten koster 34 euro ca. Var det dyrt å leie bil? Jeg husker ikke helt hva vi betalte for bil, hadde bil der i ei uke. Vi valgte å leie via hotellets kontakter, sikkert billigere å leie på andre måter, men vi fant det mere sikkert iht forsikring bl.a. Bilen vi hadde var av god kvalitet, air-condition, og vi fikk med pute til minstejenta. Oppsatte turer via reiseselskapet ville jeg ha unngått.... Det var ikke vanskelig å følge kartet og finne frem selv. Vi bodde i leilighet, var greit med bil, for da kjørte vi til det lokale supermarkedet og handlet inn stort. Minimarkedene som er tilknyttet hotellene og i nærområdet er mye dyrere enn det store supermarkedet. Vi handlet alt av pålegg og drikke, også kjøpte vi heller bare ferskt brød og rundstykker på minimarkedt om morgenen. Åhh.....nå fikk jeg innmari lyst tilbake til Kreta kjenner jeg Har vært på Kreta 12 ganger, i forfjor var vi der to ganger.....en gang i juni og en gang i august. Har funnet "våre" steder, det er så koselig når du kommer tilbake året etter og blir tatt i mot som familie! Bl.a en liten restaurant vi alltid spiser på, samme folkene som er der hver gang siden det er en liten familierestaurant. Jentene får bli med inn på kjøkkenet, minstejenta er venninne med dattera deres som er på samme alder....... Endret 12. februar 2012 av maya76
Gjest Aria. Skrevet 12. februar 2012 #13 Skrevet 12. februar 2012 Har du virkelig vært der 12 ganger? Da er du jo ekspert Nå har jeg sett litt på kartet og tror absolutt at jeg skal leie bil fremfor å dra på utflukt med reiseselskapet Ihvertfall hvis det ikke er vanskelig å finne frem dit på egenhånd. Har vært der en gang før for flere år siden. Da dro vi også og handlet på supermarket, var kjempedyrt på hotellet, der hadde de en liten butikk. Den gang dro vi til Balos lagune, der var det virkelig fantatisk. Men det var en lang og ukomfortabel båttur, som tok hele dagen. Vi fikk heller ikke være der så lenge, før vi måtte tilbake til båten. Det høres ut som du koser deg veldig der nede, du burde ta en tur i sommer du også
Infantata Skrevet 12. februar 2012 #14 Skrevet 12. februar 2012 Leide bil i 3 dager sist vi var på den siden av Kreta. De to første dagene dro vi til Falasarna og den siste dagen var vi på Elafonissi. Flotte strender på begge stedene, men Elafonissi var nok hakket finere. Rosa sand, krystallklart vann, perfekt sted å snorkle.. Utover dagen ble det veldig fullt på stranda, og det har sikkert sammenheng med at vi var der midt i fellesferien. Forhåpentligvis er det roligere der når du tenker å dra Vi valgte å kjøre over fjellet den ene veien. Kronglete vei, men det var virkelig verdt det! Da får man sett mye mer av den vakre naturen Kreta har å by på. Veldig spesielt å se alle minnemerkene som er satt opp langs veien - er mange som har kjørt utfor stupene og dødd der, så det gjelder å kjøre forsiktig! Åå, fikk lyst til å dra dit selv nå
skruf Skrevet 12. februar 2012 #15 Skrevet 12. februar 2012 Har du virkelig vært der 12 ganger? Da er du jo ekspert Nå har jeg sett litt på kartet og tror absolutt at jeg skal leie bil fremfor å dra på utflukt med reiseselskapet Ihvertfall hvis det ikke er vanskelig å finne frem dit på egenhånd. Har vært der en gang før for flere år siden. Da dro vi også og handlet på supermarket, var kjempedyrt på hotellet, der hadde de en liten butikk. Den gang dro vi til Balos lagune, der var det virkelig fantatisk. Men det var en lang og ukomfortabel båttur, som tok hele dagen. Vi fikk heller ikke være der så lenge, før vi måtte tilbake til båten. Det høres ut som du koser deg veldig der nede, du burde ta en tur i sommer du også Hi-Hi......jeg har holdt på å sjekke ut turer til Kreta nå...
Gjest Aria. Skrevet 15. februar 2012 #16 Skrevet 15. februar 2012 Da har jeg bestillt meg tur den 17. Krysser fingrene for sol og varme Har ikke hørt om Falasarna, men siden du sier at Elafonissi var hakket finere tar jeg meg bare turen rett dit Dere burde også dra Maya76 og Infantana, det var veldig greie priser i mai. Gleder meg
MissStiles Skrevet 20. februar 2012 #17 Skrevet 20. februar 2012 Henger meg på denne! Hvor på Kreta reiser du? Jeg vurderer å dra en tur siste uka i mai/beg. av juni.
Gjest Aria. Skrevet 20. februar 2012 #18 Skrevet 20. februar 2012 Reiser til Chania Sikkert enda tryggere å ta det i slutten av mai, begynnelsen av juni.
MissStiles Skrevet 21. februar 2012 #19 Skrevet 21. februar 2012 Jeg tenker kanskje å ta turen til Rethymnon på Kreta.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå